Byłem ostatnio w Dusznikach na stacji i zauważyłem nową dla mnie sytuację.
Na obu głowicach stacji semafory wyjazdowe z głównego toru nr 1 są trzykomorowe (od góry: czerwone, zielone, białe) a semafory wyjazdowe z toru nr 3 są czterokomorowe (od góry: zielone, czerowone, pomarańczowe, białe).
Na tych pierwszych jak rozumiem można wyświetlić tylko sygnały:
S1 stój,
SZ zastępczy,
S2 jazda z najwyższą dopuszczalną prędkością,
ewentualnie Ms1
A na tych czterokomorowych można wyświetlić więcej sygnałów. Zastanawiam się czemu to może służyć, czy jest to zmierzony układ?
Dodatkowo dla ilustracji przedstawiam zdjęcie z semaforka:
źródło: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Plik:Duszniki_Z6.JPG
Na obu głowicach stacji semafory wyjazdowe z głównego toru nr 1 są trzykomorowe (od góry: czerwone, zielone, białe) a semafory wyjazdowe z toru nr 3 są czterokomorowe (od góry: zielone, czerowone, pomarańczowe, białe).
Na tych pierwszych jak rozumiem można wyświetlić tylko sygnały:
S1 stój,
SZ zastępczy,
S2 jazda z najwyższą dopuszczalną prędkością,
ewentualnie Ms1
A na tych czterokomorowych można wyświetlić więcej sygnałów. Zastanawiam się czemu to może służyć, czy jest to zmierzony układ?
Dodatkowo dla ilustracji przedstawiam zdjęcie z semaforka:
źródło: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Plik:Duszniki_Z6.JPG