• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie na temat wagonów

Darek

Użytkownik
Reakcje
42 53 3
#1
Mam dwa pytania.
1.Czy moje 20 letnie lokomotywy będą działały na nowych torach typu A-Gleis.

2.Gdy jeden z moich wagonów pojawia się na torach nagle lokomotywy przestają jeździć a z pod kół wagonu sypią się iskry.
Czy da się coś z tym zrobić i czy to wina wagonów czy torów?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.539 18 0
#2
W tym wagonie masz oś z nieizolowanymi kołami, musisz ją wymienić na taką, która ma jedno koło izolowane od osi, wtedy będzie wszystko OK.
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#3
darek11 napisał(a):
Mam dwa pytania.
1.Czy moje 20 letnie lokomotywy będą działały na nowych torach typu A-Gleis.

2.Gdy jeden z moich wagonów pojawia się na torach nagle lokomotywy przestają jeździć a z pod kół wagonu sypią się iskry.
Czy da się coś z tym zrobić i czy to wina wagonów czy torów?

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Ad 1: nie ma przeciwwskazań aby miały nie działać ;)

Ad 2: wagon robi zwarcie - musisz wymienić kółka z nieizolowanych na izolowane.
 

H0 fan!!!!

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#4
Witam Cię darek11.

Moje wiekowo podobne lokomotywy jeżdżą lepiej niż na starych torach PIKO.

Co do wagonu może są w nim osie Marklina czyli na zasilanie z trzeciej szyny.
 
OP
OP
Darek

Darek

Użytkownik
Reakcje
42 53 3
#5
Ja tą kolejkę dostałem od kuzyna i nie wiem co to znaczy że koła są izolowane lub nie.Mógłyś opisać jak to wygląda czym się różni od innych osi.
Co znaczy osie Marklina?
 

H0 fan!!!!

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#6
Marklin to firma jak Piko czy Roco,tyle że w jej produktach system zasilania lokomotywy odbywa się z trzeciej szyny na torowisku i właśnie wagony tej marki mają koła nie izolowane.Koła te na torowisku Piko czy Roco w którym jedna szyna to (+) a druga (-) powodują zwarcie.
 
OP
OP
Darek

Darek

Użytkownik
Reakcje
42 53 3
#7
Mam wszystko firmy PIKO więc wersja z osią Marklina odpada a jak wygląda koło izolowane a jak koło nieizolowane?
 

H0 fan!!!!

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#8
Izolowane wygląda tak że z jednej lub z obydwu stron tarcze osadzone są na plastikowych "tulejkach",tak to się chyba nazywa;)

Nie izolowane wykonane są w całości z metalu.
 

Jacek B. Żurek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
To nieważne jak wyglądają, wyglądać mogą dobrze a np. straciły izolację.
Wyjmij zestawy kołowe z wagonu. Jeżeli jak sądzę nie masz miernika, a twój zasilacz ma układ przeciwzwarciowy połącz jedno koło zestawu z jednym biegunem zasilania (np. +) a drugie koło zestawu z drugim (-). W momencie kiedy układ przeciwzwarciowy zadziała zestaw nie ma kół izolowanych i nie nadaje się do użycia w systemie zasilania prądem stałym.

Jeżeli nie masz zasilacza z zabezpieczeniem przeciwzwarciowym to lepiej zbuduj prosty próbnik: połącz jedno koło zestawu z np. biegunem (+) baterii, a drugie koło z biegunem (-) wstawiając dodatkowo pomiędzy koło a wybrany biegun żaróweczkę o odpowiednim nominale. Jak żaróweczka zaświeci to zestaw kołowy jest do ... niedobry!

Pamietaj jak masz zmienić zestaw kołowy to zmień wszystkie nawet te dobre. Zestawy różnych producentów różnią się wymiarami i wagon na różnych typach zestawów kołowych może źle jeździć.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#11
Może wystarczy sprawdzić czy jakieś koła nie są na odwrót wsadzone - jedno ma izolację po lewej, drugie po prawej, np. w wózku pasażerskiego.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.968 122 22
#12
A może stawiasz na tory wagon, który oryginalnie posiadał oświetlenie, ale w jego wnętrzu coś zostało poprzestawiane, przez co powstaje zwarcie?
Najlepiej wyjmij koła z wagonu i same je sprawdź na torach, czy też nadal iskrzą. Jak tak, to one są winne i wtedy wcześniejsze wypowiedzi kolegów będą Ci pomocne.
Jak same koła na torach nie iskrzą, to jest coś nie tak z samym wagonem, a nie z kołami.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#13
ciekma napisał(a):
Może wystarczy sprawdzić czy jakieś koła nie są na odwrót wsadzone - jedno ma izolację po lewej, drugie po prawej, np. w wózku pasażerskiego.
Wreszcie ktoś trafił w sedno! Skoro to PIKO to 90% że to jest przyczyną.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 14
Tabor 25
Tabor 6
Tabor 10

Podobne wątki