Sygnał Ra 11 -Znak oczekiwania
Polecenie nastawniczego "Oczekiwać na jazdę manewrową"
Rozróżniamy dwa rodzaje
a) Sygnał 11a- żółta litera W z czarnym obramowaniem.
b) 11b- Biała litera W z czarnym obramowanie.
Wedle mojej posiadanej wiedzy różnica między nimi jest taka, że zgodę na manewry dla:
11a podaje za pomocą Ra12 a 11b może być podana ręcznie.
Sygnał 11 a stosuje się tylko w połączeniu z Ra 12.
Moje pytania:
Czy zawsze tak było, czy jest to jakaś nowość?
Moje wątpliwości wzbudza nowa okładka KMiD. Jest tam parowozownia do ktorej wjazd jest obstawiony Ra 11a natomiast nigdzie nie widać sygnału Ra 12- czy modelarz popełnił błąd? Czy może wcześniej obowiązywał tylko jeden rodzaj sygnału Ra11 gdzie zgodę dawano ręcznie.
Okładka KMiD
http://www2.speedyshare.com/data/650662 ... 667855.jpg
Polecenie nastawniczego "Oczekiwać na jazdę manewrową"
Rozróżniamy dwa rodzaje
a) Sygnał 11a- żółta litera W z czarnym obramowaniem.
b) 11b- Biała litera W z czarnym obramowanie.
Wedle mojej posiadanej wiedzy różnica między nimi jest taka, że zgodę na manewry dla:
11a podaje za pomocą Ra12 a 11b może być podana ręcznie.
Sygnał 11 a stosuje się tylko w połączeniu z Ra 12.
Moje pytania:
Czy zawsze tak było, czy jest to jakaś nowość?
Moje wątpliwości wzbudza nowa okładka KMiD. Jest tam parowozownia do ktorej wjazd jest obstawiony Ra 11a natomiast nigdzie nie widać sygnału Ra 12- czy modelarz popełnił błąd? Czy może wcześniej obowiązywał tylko jeden rodzaj sygnału Ra11 gdzie zgodę dawano ręcznie.
Okładka KMiD
http://www2.speedyshare.com/data/650662 ... 667855.jpg