• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pt31-8 poszukuję informacji

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#1
Witam,

Poszukuję informacji o przebiegu służby parowozu Pt31-8. W szczególności kiedy zakończył służbę, kiedy odbywały się naprawy, etc...

Będę wdzięczny za każdą informację w tej spawie.
 

Ceylon

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 0 0
#2
Zakładam, że pytasz o Pt31-8 - PKP-B, czyli przedwojenną Pt31-92.
Chrzanów 747/1939
09.1939 - 05.1945 DRB
02.45 Opole
15.08.45 Kutno
01.51 Kraków
9.11.58 Rzeszów
09.63 Słupsk
11.69 Dęblin
05.70 Białogard
10.71 Słupsk
29.01.72 Lublin
23.02.77 Dęblin
Skreślona z inw. 13.06.79
 
OP
OP
Marek Klimczyk

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#3
Wielkie dzięki Ceylon. Czy może masz jakieś informacje o naprawach głównych etc...

Chodzi mi o drzwi dymnicy. Posiadam zdjęcia Ty2-537 które zostały wykonane w 1976 roku na których widać że posiadają drzwi dymnicy od Pt31-8. Próbuję dojść skąd i kiedy się tam wzięły.
 
OP
OP
Marek Klimczyk

Marek Klimczyk

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
6 1 0
#5
Robert, dzięki ale mnie bardziej chodzi o Ty2-537 i jak drzwi dymnicy z Pt31-8 się tam znalazły. Nawet przybliżona data (np. pierwsza połowa lat 60tych) mnie satysfakcjonuje.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
#7
Witam,

Poszukuję informacji o przebiegu służby parowozu Pt31-8. W szczególności kiedy zakończył służbę, kiedy odbywały się naprawy, etc...

Będę wdzięczny za każdą informację w tej spawie.
Odgrzewam kotleta ale może ktoś skorzysta:

Natrafiłem na to zdjęcie Pt31-8 --- to zdjęcie Tomasza Wacha ze strony: http://www.polskieparowozy.pl/index2.php?gal=tomasz_wach

Ta fotka:

Pt31-8.jpg


DUŻE ZDJĘCIE: ---> >>> KLIK <<<

Wskazuje na to, że jedną z ostatnich tras kolejowych jaką obsługiwała była linia nr 26 Łuków-Radom, przynajmniej na odcinku Dęblin-Łuków, przez Ryki, Garbów Szlachecki...
 
Ostatnio edytowane:

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
146 1 0
#8
Wskazuje na to, że jedną z ostatnich tras kolejowych jaką obsługiwała była linia nr 26 Łuków-Radom, przynajmniej na odcinku Dęblin-Łuków, przez Ryki, Garbów Szlachecki...[/QUOTE]

Tak, dokładnie! Pamiętam te parowozy z pociągami Dęblin-Łuków! Zbyt młody jestem, by pamiętać więcej o nich szczegółów, niemniej... Od Dęblina gdzieś w okolicę Leopoldowa jeszcze jakaś prędkość rozkładowa była, dalej w stronę Łukowa, to - jak mawiali miejscowi - można było w biegu pociągu wysiąść, grzybów nazbierać i dogonić pociąg:) A najciekawiej było na przejeździe kolejowym w Hordzieżce, pomiedzy stacjami Okrzeja a Krzywda. Wtedy często było wysiadanie z zatrzymaniem pociągu hamulcem bezpieczeństwa. W 1988 podczas elektryfikacji linii zrobiono przystanek w Hordzieżce. Gdzieś w sieci internetu widziałem zdjęcia z tego okresu z Pt31-8 właśnie, oraz inną dęblińską Pt31-13. W późniejszym czasie, gdy tą serię wycofano - najczęściej tamtędy podróżowałem składem z Ty51 na czele, czasem Ty2. Myślę, że starsi wiekiem koledzy z tutejszego forum pamiętają więcej i mogliby coś dopowiedzieć... Przy okazji poprawię kolegę, gdyż pomylił się w nazwie jednej ze stacji. Otóż nie Garbów Szlachecki a Grabów Szlachecki! Pozdrawiam.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#9
W 1988 podczas elektryfikacji linii zrobiono przystanek w Hordzieżce. Gdzieś w sieci internetu widziałem zdjęcia z tego okresu z Pt31-8 właśnie, oraz inną dęblińską Pt31-13.
Ale w 1988 roku chyba już od co najmniej 8 lat żadna Pt31 nie była w ruchu. Różne źródła podają różne daty wycofania ostatniej, ale nigdy nie jest to później, jak w 1980 roku.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
146 1 0
#10
Ale w 1988 roku chyba już od co najmniej 8 lat żadna Pt31 nie była w ruchu. Różne źródła podają różne daty wycofania ostatniej, ale nigdy nie jest to później, jak w 1980 roku.
Tak, tak, oczywiście! Ostatnie Pt31 wycofano w latach 1978-1979. Podobno ostatnią wygaszono w Zamościu w kwietniu 1979 (Pt31-64). Na linii Dęblin-Łuków dalej potem kursowały parowozy, ale już nie Pt31. Przeważnie Ty51, oraz Ty2. (No, czasem jakąś SM42 do pociągu osobowego podpięli, ba pamiętam rowery wożone na pomoście SM42:)) I tak do czasu elektryfikacji, choć potem też raz po raz podobno pojawił się parowóz, lecz to już nie z moich obserwacji. Niżej link, gdzie Możecie zobaczyć zdjęcie Pt31-8 od czoła, czyli widoczne drzwi dymnicy i na nich tabliczka z oznaczeniem. Czyli mam rozumieć, ze te drzwi dymnicy na zdjęciu pochodziły z Ty2-537?

https://www.transporttreasury.com/p735062691/hAAB7C527#haab7c4a6
 

Podobne wątki