• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przerobienie EN57 - PIKO - wnętrze i otwierane drzwi.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#1
Postaram się wam pokazać jak przerobiłem model EN57.
Jako pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy na wielu zdjęciach i filmach to wnętrze modelu. jednolity kolor niestety psuje w moim odczuciu odbiór modelu. Dlatego to co każdy będzie mógł zrobić to po prostu je pomalować.
Ja z racji braku czasu na maskowanie postanowiłem po prostu pomalować je pędzlem. Dlatego nie jest idealnie pomalowanie ale nie ma to większego znaczenia bo przez okna aż tak bardzo tych niedociągnięć nie widać.

Ciekawie robi się w przedziale silnikowym. Podłoga tam nie jest równa ale postanowiłem ją oszukać malując siedzenia tak jakby były po całości.

Farby jakie użyłem to
Tamiya X-7 - siedzenia błyszczące udające platiki
Tamiya XF-7 - siedzenia derma bordowa/czerwona
Tamiya XF-63 - podłoga
Tamiya XF-71 - wnętrze kabiny
Tamiya XF-78 - ściany wewnętrzne
Vallejo - 71.065 (steel) - kaloryfery oraz poręcze siedzeń

Kolejny wpis będzie o przerobieniu drzwi, które wcale nie jest takie proste ;]

EN57 - farby 3.jpeg
EN57 wętrze 7.jpeg
EN57 wętrze 6.5.jpeg
EN57 wętrze 6.4.jpeg
EN57 wętrze 6.3.jpeg
EN57 wętrze 4.jpeg
EN57 wętrze 3.1.jpeg
EN57 wętrze 2.1.jpeg
EN57 wętrze 1.1.jpeg
EN57 wętrze 3.jpeg
EN57 wętrze 2.jpeg
EN57 wętrze 1.jpeg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#2
To teraz czas na przeróbkę nr 2 czyli otwierane drzwi. Tutaj niestety nie jest tak kolorowo jakby mogło się wydawać.
To prawda drzwi są osobnym elementem ale są dość pancernie zabezpieczone. Dodatkowo po ich wyjęciu trzeba jeszcze sporo usunąć.

EN57 - Drzwi 4.2.jpeg

EN57 - Drzwi 3.6.jpeg


Samo wyjęcie jest ciężkie bo one są wklejone do konstrukcji w środku. Kolejnym problemem są poręcze. Ciężko je wyjąc żeby ich nie uszkodzić. Sprawdzę jeszcze czy rozklejacz CA sobie z nimi poradzi i za jakiś czas dam znać. Ja w pierwszej próbie rozwaliłem obie poręcze i będę musiał zamówić je jako części zamienne.

EN57 - Drzwi 3.8.jpeg


Żeby wyjąć drzwi mocno ruszą obudową (faluję nią) tak żeby drzwi zaczęły się ruszać na dole obudowy i zaczęły lekko odchodzić. Wtedy zaczynam używać skalpela do podważania ich raz za razem po krawędzi. Trwa to chwilę i materiał jest mocno obciążony więc mam obawy czy za którymś razem coś nie pęknie.

EN57 - Drzwi 3.9.jpeg


Następnie trzeba oczyścić pozostałości wewnętrznej ramki żeby ściana od środka była na równo.

EN57 - Drzwi 4.1.1.jpeg


Potem żeby zrobić miejsce na skrzydła po ich rozcięciu (nie odklejajcie 3-go stopnia, który jest jednym elementem drzwi), należy pod frezować lub podpiłować ścianę obudowy od środka na szerokość skrzydła drzwi. dzięki temu obudowa nie będzie bardzo odstawała.
Dodam że drzwi rozcinam po wyjęciu najpierw szyb. Potem szyby obciąłem dokoła zostawiając w zasadzie tylko to co wewnątrz ramek.

EN57 - Drzwi 4.1.jpeg

EN57 - Drzwi 4.3.jpeg


Tutaj niestety przy pierwszej próbie, nie zabezpieczyłem sobie pudła taśmą a frez mi uciekł i zniszczył obudowę (o tym później).

EN57 - Drzwi 4.1.2.jpeg


Teraz zabrałem się za podpiłowania i przygotowanie otworów pod 3 stopień. Otwory te robię w odlewie wnętrza (siedzenia). Dzięki temu mogę drzwi przesuwać i ustawiać w różnych pozycjach. Niestety żeby teraz to robić bez większych problemów muszę zdjąć obudowę, poprawić je a następnie po nałożeniu jeszcze prostować.

=
EN57 - Drzwi 3.1.jpeg

EN57 - Drzwi 3.2.jpeg
EN57 - Drzwi 3.3.jpeg

To co jest koleją trudnością to dolna osłona 3-go stopnia. Pod nią również trzeba zrobić podcięcia oraz podpiłowanie. Zarówno w części z siedzeniami jak i w podwoziu.

EN57 - Drzwi 3.4.jpeg

EN57 - Drzwi 3.5.jpeg


Po złożeniu podwozia i siedzeń

EN57 - Drzwi 3.jpeg


Potem zostaje jeszcze pomalować krawędzie drzwi i skrzydła od wewnątrz.

EN57 - Drzwi 4.jpeg

Wpis połączony automatycznie:

Tak to wygląda na sucho ze skrzydłami bez obudowy.
EN57 - Drzwi 2.1.jpeg
EN57 - Drzwi 2.jpeg
EN57 - Drzwi 1.jpeg


Żeby naprawić uszkodzony element poszycia musiałem ustalić kolory co mi się udało (dzięki koledze Maćkowi). Żółty (RAL 1018) idzie dobrać idealnie. Szafirowy (RAL 5003) to już inna bajka. Kupiłem kilka farb, które dobrałem/porównałem przy pomocy aplikacji na telefon, która do kolorów RAL porównuje dostępne kolory producentów farb modelarskich. To się prawie udało ale zapomniałem, którą farbę użyłem jako "niebieski" (chyba Hobby Color albo RLM24) więc zrobię na nowo test i napiszę, który to był kolor.
Żółty pasujący to Vallejo

EN57 - farby 2.jpeg
EN57 - farby.jpeg
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#3
Przy okazji przerabiania modelu ułamałem chyba wszystkie stopnie. Dlatego to będzie kolejna część zamienna do kupienia na dniach, żeby poprawić ich mocowanie.
Do środka wkleiłem tez około 50 figurek "chińskich". Prawie ich nie widać, Każda ma też poucinane nogi. Myślę nad figurkami stojącymi i chyba kupię takie do TT lub 1:100 to na pomostach i w częściach Ra i Rb powinny nie najgorzej wyglądać.
Wpis połączony automatycznie:

Uważaj z debonderem bo często potrafi oprócz kleju usunąć lakier. Ponieważ pudło jednostki jest malowane to lepiej sprawdź najpierw gdzieś od środka. Piko mocno ostatnio wszystko klei. Musiałem się sporo namęczyć żeby wyjąć pomosty z SU46 w celu ich przemalowania.
Okna odchodzą bardzo łatwo wystarczy delikatnie podważać krawędzie. Tutaj też widać na zdjęciach że stoliki pomalowałem. Użyłem do tego Tamiya Wooden Deck Tan. natomiast jeżeli chodzi i mocowanie barierek i drzwi to tutaj może być tak jak piszesz. Ja dam po kropelce w te otwory. To tutaj są wklejone barierki.

1672695805956.png

Wpis połączony automatycznie:

Porównanie wnętrza pomalowanego i oryginalnego.

EN57 porównanie 9.1.jpeg
EN57 porównanie 9.jpeg
EN57 porównanie 8.jpeg
EN57 porównanie 7.jpeg
EN57 porównanie 6.jpeg
EN57 porównanie 5.jpeg
EN57 porównanie 4.jpeg
EN57 porównanie 2.jpeg
EN57 porównanie 1.jpeg

Wpis połączony automatycznie:

Tutaj część narzędzi :)

WhatsApp Image 2023-01-02 at 22.50.06.jpeg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#4
Przyszedł czas na tablice kierunkowe. Pierwsza próba wyszła średnio. Muszę napisy wydrukować na folii albo zrobić kalki. Z tym że kalki będzie ciężko wymieniać. Natomiast wydruki na folii już się uda.

Tutaj kartka papieru z nadrukiem pociągnięta Żywicą B-72. Oryginalny napis zeszlifowany papierem wodnym chyba 2000 lub 2500

EN57 Tablica kierunkowa 2.jpeg
EN57 Tablica kierunkowa 1.jpeg
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.