Ostatni wpis kolegi
@Kempol trochę mnie zaniepokoił, bo zrozumiałem, że kolega chce zbudować Pm3 z wykorzystaniem podwozia od modelu Roco. Napisałem, że ten poszukiwany byłby dobry, ale to nie do końca tak jest. Model Roco 72217 to wersja po modernizacji, z nowym kotłem, ale także z nowymi, tocznymi łożyskami wiązarów i korbowodu (na drugiej osi wiązanej). Tak naprawdę, do wykorzystania podwozia na model Pm3 najlepszy jest model
Roco 63284 (lub jego wersja bez dźwięku, Roco 63283), bo jest to dokładnie ten parowóz ze zdjętą otuliną aerodynamiczną, ale z oryginalnym kotłem, że ściętą dymnicą i obniżonym podgrzewaczem Knorra (żeby zmieścił się pod otuliną). Tak więc jeżeli już jakiegoś szukać na przebudowę, to raczej właśnie takiego, a nie w wersji zmodernizowanej na DB i z nowym kotłem.