Czyli dekoder jest tak zaprogramowany że poda na silnik maksymalne 12v.
Można tak powiedzieć. Dla zwykłego użytkownika nie ma znaczenia, co dokładnie podaje dekoder na silnik. Ważne jest to, że każdy model przeznaczony do tradycyjnego systemu analogowego prądu stałego 12 V może zostać wyposażony w dekoder i jeździć w systemie cyfrowym. Należy jednak pamiętać, że przy przerabianiu modelu lokomotywy na sterowanie cyfrowe należy również światła podłączyć do odpowiednich wyjść dekodera, a nie zostawiać ich zasilanych bezpośrednio z szyn. Powody tego są dwa: 1) światła w nieprzerobionym modelu analogowym, zasilane bezpośrednio z szyn, będą świecić się zawsze, niezależnie do kierunku jazdy, 2) właśnie tu wystąpi problem za dużego napięcia - żarówki będą miały skróconą żywotność, najprawdopodobniej nie spalą się od razu, ale mogą się szybko przepalić. Dotyczy to także oświetlenia wagonów, jeżeli oświetlenie nie jest przystosowane do pracy w systemie cyfrowym, może szybciej ulec uszkodzeniu. Dlatego warto upewnić się, że instalacja oświetlenia wagonów jest dostosowana do wyższego napięcia, ok. 16-18 V, a nie tylko 12 V, jak przy tradycyjnym zasilaniu analogowym.