• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przebudowa stacji Lublin Główny

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#1
Nie znalazłem nic w tym temacie, więc założę taki wątek. Była motywem przewodnim mojej makiety, więc pokaże stan rzeczywisty.
Trochę zdjęć:
DSC04685.JPG
to wyjazd z toru oporowego w kierunku Chełma/Zamościa, po przebudowie dodane żeberko ochronne oraz semafor 5-cio komorowy (był 4-ro komorowy)
DSC04686.JPG
to samo tylko zrobione po stronie toru 52 w stronę Warszawy; w tle widać robotników pracujących przy przebudowie wschodniej głowicy; wyjazd w tamtą stronę odbywa się właśnie po torze 52 "pod prąd"; za żeberkiem budynek starej nastawni, po prawej biały parterowy to nowa nastawnia (takie mam informacje, jeszcze to sprawdzę)
DSC04687.JPG
widok z tego miejsca w stronę wiat peronowych (czyli w stronę Warszawy)
DSC04689.JPG
wyjazd z peronu III tor 57 (ostatni, kiedyś 6-sty) w stronę Chełma/Zamościa (przed remontem semafor stał w międzytorzu) i był trochę dalej; ciekawostka - jak widać, teraz jest pięciokomorowy, a wcześniej wszystkie w stronę Chełma były czterokomorowe)
DSC04690.JPG
ten sam kierunek z peronu III tylko tor 55; na torze 51 manewruje stonka, na oporowym stoi EN57 do Chełma; obok stonki widać semafor 5-cio komorowy - jedyny z pasem świetlnym po tej stronie stacji - dla toru 51, czyli głównego zasadniczego od Warszawy
DSC04691.JPG
wyjazd z toru 55 i 53 w stronę stolicy - zobaczcie - czerwone światło ledwo widoczne w dzień
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#2
Ciąg dalszy.Tak świecą wspomniane nowe semafory na peronie III:
DSC04692.JPG
Dla porównania semafory na peronie I i II:
DSC04699.JPG
nie widać tutaj zbytniej różnicy, bo zdjęcie robione pod słońce, ale te trzy mają o wiele lepsze światło czerwone niż te z peronu III; postaram się zrobić zdjęcie w lepszych warunkach świetlnych; po przebudowie zniknęły z tych semaforów pasy świetlne - przeniesiono je na semafory wyjazdowe ok. 1 km dalej
tutaj tory w stronę Warszawy:
DSC04708.JPG
od tej strony wchodzą dwie linie dwutorowe, ale na odcinku od końca peronów i nastawni LbB widocznej na zdjęciu do semaforów powtarzających za nastawnią LbA, używane w ruchu są trzy tory;
tutaj zbliżenie nastawni LbB - na tyle na ile mogłem zoomem optycznym:
DSC04704.JPG
wprawne oko dostrzeże ostatnie semafory po lewej stronie stojącej na torze postojowym siódemki:
DSC04704.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#3
Tak obok głównego wątku przebudowy mam pytanie - zrobiłem sobie dziś wycieczkę za nastawnię LbB i na bocznicy znalazłem 4 wagony w stanie opłakanym, w tym dwa zielono-kremowe 141A z ryflowanym dachem i chyba oryginalny sypialny Goerlitz 79 - gdzie wrzucić zdjęcia?
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#4
Ciąg dalszy - widok z peronu I w stronę Chełma/Zamościa:
DSC04748.JPG
jak widać jeszcze budowa w toku;
tutaj wspomniane wcześniej słabo świecące semafory na peronie III:
DSC04757.JPG
dla porównania ok. 100m dalej jaśniejsze semafory na peronie II
Obecnie prace trwają na peronie I - ze względu na podniesienie poziomu peronów wykonawca ma trochę zabawy z dostosowaniem powierzchni peronu I do posadzki dworca. Obecne dojście odbywa się przez dwa schodki umiejscowione przed zejściem do tunelu prowadzącego do kolejnych peronów. Tam różnica poziomów wynosi ok. +30cm, natomiast naprzeciw hali głównej ta różnica to kilka cm albo i wcale, dlatego że posadzka na dworcu ma lekki spadek w kierunku wschodnim. Nie wiem, czy to jakaś niegdysiejsza niedoróbka czy też specjalne rozwiązania służące temu, by w razie zalania hali przez wodę spłynęła ona w kierunku przejścia podziemnego.
I kilka ciekawostek poza przebudową:
przez kilka dni zamiast Darta w IC Fredro kursowały normalne wagony i powiało wielkim światem:
DSC04724.JPG
wagon z homologacją na 200km/h:
DSC04727.JPG
niestety nie wiem jaki typ, to jego numer z bliska:
DSC04731.JPG
wagon nr 7: typ Z2B:
DSC04733.JPG DSC04734.JPG
kolejny to 136A:
DSC04735.JPG DSC04736.JPG
i XB:
DSC04737.JPG DSC04738.JPG
potem 111Ainw, restauracja 406A - 40 i jedynka Z2A:
DSC04742.JPG DSC04743.JPG
trafiłem też dwa YB w składzie Zamojskiego do Hrubieszowa z Gamą na czele:
DSC04758.JPG DSC04759.JPG DSC04760.JPG
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#6
Perony już prosiły się o remont - nie wiem kiedy je wybudowano, ale było to bardzo dawno. Tory też były w złym stanie - gdzieniegdzie spróchniałe podkłady całkiem się rozsypały, a z wielu też powypadały niektóre śruby mocujące. A srajfoniki to taka "nowoczesna patologia" niemalże i wszędzie tak samo.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#7
I wyprawa na bocznice:
zepchnięte składy na tory postojowe:
DSC04780.JPG
i widok w drugą stronę (czyli na zachód):
DSC04781.JPG
po lewej stronie widać lokomotywownię, nie wiem czy czynna czy nie:
DSC04783.JPG
dalej mała niespodzianka:
jakiś ET21 uziemiony na stałe:
DSC04784.JPG DSC04785.JPG
dalej siódemki na torze postojowym:
DSC04786.JPG DSC04787.JPG
i jeszcze dwie Gamy całkiem z boku
i niespodzianka w dali: 2 wagony 141A
DSC04790.JPG
i sypialny Goerlitz 79:
DSC04792.JPG DSC04793.JPG DSC04794.JPG DSC04795.JPG DSC04796.JPG DSC04797.JPG DSC04799.JPG DSC04800.JPG
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#9
To może trzeba by zrobić parę fotek dopóki lokomotywownia jeszcze stoi.
Jeszcze tak ciekawostka:
DSC04806.JPG
DSC04807.JPG

po drugiej stronie w składzie jakiegoś pociągu serwisowego był taki niebieski wagon i jeszcze coś takiego:
DSC04812.JPG
 

dyżurny ruchu

Znany użytkownik
Reakcje
154 3 0
#11
Kilka ujęć z czynnej szopy; gagarin i fiaty w 2004 roku i turbofiaty w 2012...teraz już tam nic nie ma; a pracowali bezkonfliktowi ludzie :) od 2007 roku miałem już stosowne "papiery" więc można było zaglądać gdzie się chciało na terenie kolejowym-szkoda tylko, że z każdym rokiem i taboru i miejsc ubywało...


_21_0208.jpg
_22_0209.jpg
_23_0210.jpg
DSC_0155.JPG
DSC_0156.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#14
Do elektrycznego ogrzewania składów pasażerskich odstawionych bez lokomotywy. W latach 1970. i 80. w Zakopanem w takiej roli stał EP02.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#15
Nadrabiam zaległości - peron I już oddany do użytku.
Pod koniec kwietnia było tak:
DSC04836.JPG DSC04839.JPG
korekta nowego skrzydła dworca (dobudowanego 20 lat temu):
DSC04860.JPG
tuż przed oddaniem do użytku (4 czer.):
DSC04866.JPG
jak wspominałem wcześniej posadzka dworca jest minimalnie pochylona w stronę tunelu i powierzchnię peronu I dostosowano do tego.
Tak wygląda nocą:
DSC04925.JPG


teraz kilka ciekawostek:
na linii w kierunku Lublina tuż za przystankiem Miłocin stoją semafory chyba tej samoczynnej blokady i na jednym z nich zawsze pali się zielone światło (tzn. kiedy tylko nie jadę przez przejazd):
DSC04867.JPG
tutaj bliższa fotka:
DSC04872.JPG

nie wiem czy tak powinno być czy nie, bo w stronę Warszawy palą się światła pomarańczowe:
DSC04870.JPG

pomimo otwarcia peronów cały czas trwają prace przy torach:
DSC04911.JPG

jakaś piekielna machina do szlifowania torów się pojawiła
tutaj podbijarka:
DSC04915.JPG DSC04917.JPG DSC04923.JPG
i znowu piekielna maszyna do szlifowania, tym razem trochę dalej:
DSC04921.JPG


jak otworzyli peron I od razu ciasno się zrobiło:
DSC04905.JPG

gotowy do odjazdu szynobus do Zamościa (jedno czerwone bo jedzie "pod prąd") a za nim ciśnie już podstawiany wakacyjny TLK Mierzeja. Posejdona nam nie oddali.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#16
Żeby nie było "za różowo" to już jest jakaś awaria - peron I do końca wakacji został wyłączony z eksploatacji, tzn. z toru 52 nie odchodzą ani nie wjeżdżają żadne pociągi. Do stacji Motycz czyli w stronę Wa-wy ruch odbywa się po jednym torze (taką informację dostałem) ze sprawną sygnalizacją, natomiast w stronę Chełma wszystko startuje na sygnale zastępczym.
tutaj wjeżdża pociąg z Warszawy, a na torze wyjazdowym stoi kibel na światłach manewrowych; STOI - przez kilka dni właśnie tam stały dłuższy czas; może oczekiwały na możliwość podstawienia na właściwy peron ale kiedy nie wyszedłem to tam stał

DSC04984.JPG

tutaj dwa szynobusy do Parczewa i Zamościa stoją na torze 51 przy peronie II, a zawsze odchodziły z 52 przy peronie I
DSC04992.JPG

tutaj podany sygnał zastępczy dla Parczewa:
DSC04996.JPG

tutaj już startuje:
DSC04998.JPG

a tutaj pociąg w stronę Wa-wy zasuwa pod prąd:
DSC05000.JPG

na koniec postęp prac przy przejściu podziemnym:
DSC05027.JPG
nowe schody na peron II i III (wyższe i węższe niż kiedyś)
DSC05028.JPG
stare - z peronu I do tunelu:
DSC05032.JPG
problem rynien najazdowych dla walizek na kółkach jest tutaj nie do rozwiązania (nie wiem jak stanowią przepisy ale tu nigdy ich nie było na żadnych schodach)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#17
na linii w kierunku Lublina tuż za przystankiem Miłocin stoją semafory chyba tej samoczynnej blokady i na jednym z nich zawsze pali się zielone światło (tzn. kiedy tylko nie jadę przez przejazd)
Tylko wtedy, kiedy kolega @M-G nie jedzie przez przejazd? To skąd Kolega wie, że się pali? A jak Kolega jedzie przez przejazd, to się nie pali? ;)
A na poważnie: wszystko jest w porządku. Na sbl w stanie zasadniczym na semaforach dla kierunku, w którym blokada jest ustawiona, wyświetlony jest sygnał S 2 "Jazda z największą dozwoloną prędkością". Semafory dla kierunku przeciwnego są wygaszone. Wyjątkiem jest ostatni semafor sbl przed semaforem obsługiwanym (przy sbl 4-stawnej również przedostatni), pełniący rolę tarczy ostrzegawczej takiego semafora - tu zawsze w stanie zasadniczym wyświetlony jest sygnał S 5 "Następny semafor nadaje (wskazuje) sygnał Stój". Dotyczy to także semaforów sbl dla kierunku przeciwnego, niż ten, który jest w danym momencie ustawiony. I właśnie tak najprawdopodobniej jest w drugim, opisanym przez kolegę @M-G:
w stronę Warszawy palą się światła pomarańczowe
Piszę "najprawdopodobniej", bo z powodu bardzo kiepskiej jakości zdjęcia (zresztą nie tylko tego), nie widzę, czy semafory mają na słupie wskaźniki W 18.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#18
Piszę "najprawdopodobniej", bo z powodu bardzo kiepskiej jakości zdjęcia (zresztą nie tylko tego), nie widzę, czy semafory mają na słupie wskaźniki W 18.
fotki robię starym aparatem Sony w rozdzielczości 2048 x 1536 i czasami ręka zadrży, natomiast te które są jako duże to już jest wycięta najważniejsza moim zdaniem część i dlatego nie wstawiam jako miniaturkę, a i ostrość na nich już jest gorsza po powiększeniu; te semafory sbl w sttronę Wa-wy są jakieś min. 200 m od przejazdu jak nie 300, ten z zielonym w stronę Lublina ok. 100 m tak mniej więcej.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#19
Peron I prawdopodobnie jest zamknięty z powodu za dużej szczeliny między krawędzią peronu a wagonami - taka wiadomość do mnie dotarła. Jeżeli to prawda to wykonawca będzie musiał przysunąć tor 52 bliżej peronu. Inna ciekawostka to jednocześnie pytanie za 100 punktów dla znających temat - dlaczego na semaforach wyjazdowych z peronów w stronę Chełma czyli na wschód na wszystkich są wskaźniki W24:
DSC05042.JPG

a w stronę Wa-wy czyli na zachód nie ma:
DSC05041.JPG

jedynie na torze 51 i 52 są zamontowane jakieś wskaźniki, ale nie W24:
DSC05049.JPG

wczoraj na torze 52 czyli w stronę Wa-wy odpoczywała sobie 9-tka:
DSC05040.JPG

a na normalnym torze postojowym w głębi jakaś zielona siódemka stoi.
Tutaj wakacyjny Kołobrzeg czyli TLK Mierzeja startuje pod prąd:
DSC05046.JPG

pytanie - semafor pokazuje S13 czyli 40km/h a następny "stój", więc dlaczego na tym semaforze kilometr dalej (w niebieskim kółeczku) też jest pomarańczowy? (przepraszam za kiepską jakość, ale ręka znowu mi zadrżała)
 
Ostatnio edytowane:

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#20
Te wskaźniki to W21 z cyfrą "5" - podniesienie prędkości do 50 km/h jeśli semafor wskazuje 40 km/h. Ten niżej to W20 - wskaźnik informujący maszynistę, że pomiędzy tym a następnym semaforem brak jest obowiązującej drogi hamowania. Co do sygnału S13 na semaforze to podstawowe pytanie - do którego następnego semafora była ułożona droga przebiegu?
 

Podobne wątki