• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przebieg służby TKt3

Romun

Użytkownik
Reakcje
96 0 0
#1
Witam.

Poniżej metryczki TKt3 (opracowanie własne) jak ktoś coś ma aby wyprostować lub uzupełnić te dane to będę bardzo wdzięczny.

seria nr PKP/ nr DRG fabryka nr fabryczny/ rok budowy/przebieg służby /skreślenie
TKt3 1 /86 225 Orenstein 12562/1935 /1946 DOKP Wrocław,(1962)Zagórz ,xx.xx.1970 Warszawa Wschodnia /+08.03.1972
TKt3 2 /86 008 Breslau 3099/1929 /1946 DOKP Wrocław, Legnica,(1959) Zagórz,(1961)Poznań Tow.(1.1.1966)/ +28.06.1968
TKt3 3 /86 023 Schichau 3188/1930 /(1957) Nowy Sącz,( 1963)Jasło /+24.08.1968
TKt3 4 /86 026 Schichau 3191/1930/ xx.xx.1945 Poznań Tow. ,30.04.1946 Oleśnica,(1957) Żagań,Poznań Tow.(1.1.1966) /+28.05.1967
TKt3 5 /86 047 Esslingen 4237/1931 /1946 DOKP Katowice,DOKP Wrocław Marciszów-Jelenia Góra, Żagań 1952-30.07.1959 Żagań,Poznań Tow.(1.1.1966) /+10.05.1967
TKt3 6 /86 065 Henschel 22099/1932 /1946 DOKP Wrocław,(1951) Nowy Sącz,(1962) Zagórz, Głogów +19.10.1967
TKt3 7 /86 068 Krupp 1253/1932 /1946 DOKP Wrocław,Jelenia Góra ,(1956) Nowy Sącz, Przeworsk +29.10.1970
TKt3 8 /86 115 Schichau 3244/1933 /(1957) Nowy Sącz, (1962) Zagórz,( 1967)Żurawica +14.03.1970
TKt3 9 /86 116 Schichau 3245/1933/ xx.xx.1945 Poznań Tow. ,25.06.1946 Oleśnica,(1955) Nowy Sącz, (1965) Jasło +26.08.1968
TKt310/ 86 157 Borsig 1485/1934 /1946 DOKP Wrocław,(1956) Nowy Sącz +25.05.1972
TKt3 11 /86 158 Borsig 1486/1934/ 1946 DOKP Wrocław,(1957) Żagań, Poznań Tow.(1.1.1966) +29.03.1974
TKt3 12 /86 203 Henschel 22480/1934/ (1950)Nowy Sącz , (1958) Jasło, (1961) Nowy Sącz +05.04.1968
TKt3 13 /86 206 Borsig 14537/1934 /1946 DOKP Wrocław,Węgliniec?,(1958) Jasło, (1961) Nowy Sacz),(1969)Jasło +04.06.1971
TKt3 14/ 86 237 Schichau 3283/1935/ (1958) Jasło- (1962)Poznań Tow.(1.1.1966) +25.06.1969
TKt3 15 /86 239 Schichau 3285/1935 /(1958) Kraków Płaszów, (1961) Zagórz, (1971) Przeworsk +17.01.1975
TKt3 16 /86 240 Schichau 3286/1935 /( 1951) Nowy Sącz, DOKP Poznań, xx.xx.1963 Dęblin +20.06.1964
TKt3 17 /86 304 WLF 3182/1939 /1946 DOKP Wrocław-Wegliniec-Poznań Tow.(1.1.1966) +01.03.1968
TKt3 18 /86 305 WLF 3183/1939 /1946 DOKP Wrocław-( przed 1955) Nowy Sacz-(pomiędzy 1957-1962)Zagórz +20.03.1966
TKt3 19/ 86 341 WLF 3244/1939 /1945 Gniezno-25.06.1946 Oleśnica +08.10.1952
TKt3 20 /86 363 WLF 3266/1939 /1946 DOKP Wrocław-Żagań (1.1.1958)-02.11.1961 Leszno-1.1.1962 Głogów-18.04.1962 Poznań Tow.-xx.xx.1963 Chełm +25.02.1964
TKt3 21 /86 402 WLF 9245/1941/ 1946 Marciszów-Jelenia Góra-(ok 1952) Żagań(1.1.1958)-xx.xx.1963 Chełm +02.02.1964
TKt3 22/ 86 406 WLF 9249/1941 /1946 DOKP Wrocław-( ok. 1957) Kraków Płaszów (1960)-1960 Nowy Sącz+14.05.1971
TKt3 23 /86 446 WLF 9474/1941/ xx.xx.1950 Gdańsk Zaspa+ 22.10.1953
TKt3 24/ 86 447 WLF 9475/1941 /(przed 1958)Jasło +18.05.1971
TKt3 25/86 459 DWM 444/1942/(przed 1962) Zagórz- xx.xx.1970 Warszawa Wsch. +20.04.1972
TKt3 26/ 86 471 DWM 456/1942/ 1946 DOKP Wrocław- Żagań (1.1.1958)-Poznań Tow(1.1.1966) +15.09.1968
TKt3 27 /68 503 Henschel 26722/1942 /xx.xx.1950 Gdańsk Zaspa +22.10.1953
TKt3 28 /86 504 Henschel 26723/1942/(przed 1958) Nowy Sącz-1.10.1963 Poznań Towarowa-19.10.1970 Głogów-Leszno +17.06.1972
TKt3 29/ 86 562 BMAG 11790/1942 /1946 DOKP Wrocław-Żagań (1.1.1958)-Pozńań tow. +21.06.1967
TKt3 30/ 86 564 BMAG 11792/1942 /1946 DOKP Wrocław-DOKP Kraków-( przed 1951) Nowy Sącz-1966 zagórz-1968 Nowy Sacz +19.01.1971
TKt3 31 /86 566 BMAG 11888/1942/ 1946 DOKP Wrocław.-(1959) Nowy Sącz-1961 Kamieniec Zab.- 04.06.1963 Poznań Towarowa +17.01.1968
TKt3 32/ 86 567 BMAG 11889/1942/ xx.11.1945 Nowogród-31.08.1946 Wrocław Gł.- xx.04.1947 Nowy S.-1948 Sucha B.-1954 Jasło-1962 Nowa Huta-1964 Jasło-1965 Zagórz +30.12.1967
TKt3 33/ 86 568 BMAG 11890/1942 /( przed 1957) Nowy Sacz- (po 1959)Poznań tow(1.1.1966) +01.03.1968
TKt3 34/ 86 569 BMAG 11891/1942 /(przed 1956) Nowy Sacz +19.12.1970
TKt3 35 /86 570 BMAG 11892/1942 /1950 Nowy Sacz- 1967 Poznań +05.03.1971
TKt3 36/ 86 571 BMAG 11893/1942 /1946 DOKP Wrocław-Żagań- Poznań T. (1.1.1966)-Żagań +21.01.1972
TKt3 37 /86 734 MBA 13749/1942 /1946 DOKP Wrocław, Marciszów (1951)-Węgliniec-Legnica-(przed 1962)Zagórz +17.02.1968
TKt3 38 /86 735 MBA 13750/1942 /1946 DOKP Wrocław +18.12.1950
TKt3 39 /86 757 BMAG 11997/1942 /( przed 1958)Jasło +08.03.1968
TKt3 40 /86 770 BMAG 12010/1942 /1948 Jasło-1952 Nowy Sącz +23.04.1970
TKt3 41/ 86 835 DWM 473/1943/Gdańsk Zaspa- xx.10.1951Maciszów- xx.05.1952 Żagań-xx.xx.1963 +Dęblin 04.09.1964
TKt3 42 /86 836 DWM 474/1943 /1958 Kraków Płaszów- 1961 Nowy Sącz +09.08.1967
TKt3 43 /86 837 DWM 475/1943 /przed 1957 Nowy Sącz +31.10.1969
TKt3 44 /86 838 DWM 476/1943 /1958 DOKP Kraków- 1962 Zagórz- 1965 Poznań tow. +05.12.1968
TKt3 45 /86 840 DWM 478/1943 /przed 1951 nowy Sącz- 1961 Zagórz-( po 1970) Przeworsk +27.04.1972
TKt3 46 /86 842 DWM 457/1943 /05.1951 na PKP- Nowy Sacz(1.1.1966), Rzeszów +06.12.1968
TKt3 x/ 86 238 Schichau 3284/1935 /Białogard +15.02.1946

Ps

Poszukuje także metryczek , stacjonowania ( oprócz tego co już było w ŚK) serii Tr6 i TKt2.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Romun

Romun

Użytkownik
Reakcje
96 0 0
#3
Aktualizacja. Stan na 13.3.2016.

seria/ nr PKP/ nr DRG / fabryka/ nr fabryczny / przebieg służby / skreślenie
TKt3 1 86 225 Orenstein 12562/1935 1946 DOKP Wrocław, Marciszów, 25.11.1952 Wałbrzych, w 1952, 1953, 12.1954 Wałbrzych,05.06.1955 Zagórz , (1962)Zagórz ,xx.xx.1970 Warszawa Wschodnia 08.03.1972
TKt3 2 86 008 Breslau 3099/1929 1946 DOKP Wrocław, w 1.1952 , w 1953 i 1.1954 Wałbrzych , Legnica,(1959) Zagórz,(1961)Poznań Tow.(1.1.1966) 28.06.1968
TKt3 3 86 023 Schichau 3188/1930 (1957) Nowy Sącz,( 1963)Jasło 24.08.1968
TKt3 4 86 026 Schichau 3191/1930 xx.xx.1945 Poznań Tow. ,30.04.1946 Oleśnica, w 1951 J.Góra/ Marciszów , xx.xx.1952 i w 2. 1954 Wałbrzych, Żagań/MDpLubsko,Poznań Tow.(1.1.1966) 28.05.1967
TKt3 5 86 047 Esslingen 4237/1931 1946 DOKP Katowice,DOKP Wrocław Marciszów-Jelenia Góra, w 1.1954 Wałbrzych, Żagań ok. 1954-30.07.1959 Żagań,Poznań Tow.(1.1.1966) 10.05.1967
TKt3 6 86 065 Henschel 22099/1932 1946 DOKP Wrocław,(1951) Nowy Sącz,(1962) Zagórz, Głogów 19.10.1967
TKt3 7 86 068 Krupp 1253/1932 1946 DOKP Wrocław,Jelenia Góra ,(1956) Nowy Sącz, xx.10.1967 Rzeszów, Przeworsk 29.10.1970
TKt3 8 86 115 Schichau 3244/1933 DOKP Wrocław, (1957) Nowy Sącz, (1962) Zagórz,( 1967)Żurawica 14.03.1970
TKt3 9 86 116 Schichau 3245/1933 xx.xx.1945 Poznań Tow. ,25.06.1946 Oleśnica,(1955) Nowy Sącz, (1965), Zagórz, Jasło, 26.08.1968
TKt3 10 86 157 Borsing 1485/1934 1946 DOKP Wrocław,(1956) Nowy Sącz 25.05.1972
TKt3 11 86 158 Borsing 1486/1934 1946 DOKP Wrocław,(1957) Żagań/MDpLubsko, Poznań Tow.(1.1.1966) 29.03.1974
TKt3 12 86 203 Henschel 22480/1934 DOKP Katowice, (1950)Nowy Sącz , (1958) Jasło, (1961) Nowy Sącz 05.04.1968
TKt3 13 86 206 Borsing 14537/1934 1946 DOKP Wrocław,Węgliniec przed 1952 ,(1958) Jasło, (1961) Nowy Sacz),xx.10.1966 Rzeszów, xx.03.1968 Jasło 04.06.1971
TKt3 14 86 237 Schichau 3283/1935 (1958) Jasło- (1962), Poznań Tow.(1.1.1966) 25.06.1969
TKt3 15 86 239 Schichau 3285/1935 (1958) Kraków Płaszów, (1961) Zagórz, xx.xx1968 Rzeszów, (przed 1971) Przeworsk 17.01.1975
TKt3 16 86 240 Schichau 3286/1935 Łódź Kaliska, xx.02.1948 Nowy Sącz,8.08.1959 Żagań w DOKP Poznań, xx.xx.1963 Dęblin 20.06.1964 przem
TKt3 17 86 304 WLF 3182/1939 1946 DOKP Wrocław-Wegliniec-przed 1952 DOKP Południowa , Rzeszów , 19.061963 Poznań Tow.(1.1.1966) 01.03.1968
TKt3 18 86 305 WLF 3183/1939 1946 DOKP Wrocław-w 1952 Wałbrzych Gł.- w 1953-1954 Wałbrzych, xx.12.1954 Nowy Sacz, Legnica ok. 1960 , 1961/62 Zagórz 20.03.1966
TKt3 19 86 341 WLF 3244/1939 1945 Gniezno-25.06.1946 Oleśnica 08.10.1952
TKt3 20 86 363 WLF 3266/1939 1946 DOKP Wrocław-1951 MO Jelenia Góra ( MDp Marciszów)-xx.xx.1952 Żagań /MDpLubsko(1.1.1958)-02.11.1961 Leszno-1.1.1962 Głogów-18.04.1962 Poznań Tow.-xx.xx.1963 Chełm 25.02.1964 przem
TKt3 21 86 402 WLF 9245/1941 1946 Marciszów-Jelenia Góra-(ok 1952) Żagań/MDpLubsko(1.1.1958)-xx.xx.1963 Chełm 02.02.1964 przem
TKt3 22 86 406 WLF 9249/1941 1946 DOKP Wrocław-( ok. 1957) Kraków Płaszów, xx.xx.1960 Nowy Sącz 14.05.1971
TKt3 23 86 446 WLF 9474/1941 xx.xx.1950 Gdańsk Zaspa 22.10.1953
TKt3 24 86 447 WLF 9475/1941 (przed 1958)Jasło 18.05.1971
TKt3 25 86 459 DWM 444/1942 w styczniu 1954 Wałbrzych, (przed 1962) Zagórz- xx.xx.1970 Warszawa Wsch. 20.04.1972
TKt3 26 86 471 DWM 456/1942 1946 DOKP Wrocław- w 1952 MD Jelenia Góra/ MDp Marciszów- Żagań/MDpLubsko (1.1.1958)-Poznań Tow(1.1.1966) 15.09.1968
TKt3 27 68 503 Henschel 26722/1942 xx.xx.1950 Gdańsk Zaspa 22.10.1953
TKt3 28 86 504 Henschel 26723/1942 DOKP Gdańsk, ok1951 Nowy Sącz-1.10.1963 Poznań Towarowa-19.10.1970 Głogów-Leszno 17.06.1972
TKt3 29 86 562 BMAG 11790/1942 1946 DOKP Wrocław-Żagań/MDpLubsko (1.1.1958)-Pozńań tow. 21.06.1967
TKt3 30 86 564 BMAG 11792/1942 1946 DOKP Wrocław-DOKP Kraków- MD Kraków-( przed 1951) Nowy Sącz-1966 zagórz-1968 Nowy Sacz 19.01.1971
TKt3 31 86 566 BMAG 11888/1942 1946 DOKP Wrocław.- przed 1951 Marciszów, xxxx.1952 Wałbrzych, 11.1954 Wałbrzych, ok. 1955 żagań /MDpLubsko-(1958) Nowy Sącz-1961 Kamieniec Zab.- 04.06.1963 Poznań Towarowa 17.01.1968
TKt3 32 86 567 BMAG 11889/1942 xx.11.1945 Nowogród-31.08.1946 Wrocław Gł.- xx.04.1947 Nowy S.-1948 Sucha B.-Gdańsk Zaspa, xx.11.1951 Nowy Sacz, 1953 Sucha, 1954 Nowy Sacz, 1954 Jasło, xx.08.1959 Rzeszów, xx.04.1960 Tarnów, xx.xx.1960 Rzeszów, xx.08.1961 Trzebinia, 1962 Nowa Huta-1964 Jasło-1965 Zagórz 30.12.1967
TKt3 33 86 568 BMAG 11890/1942 DOKP Szczecin, ( przed 1957) Nowy Sacz- (po 1959)Jasło - Poznań tow(1.1.1966) 01.03.1968
TKt3 34 86 569 BMAG 11891/1942 DOKP Szczecin, (przed 1956) Nowy Sacz 19.12.1970
TKt3 35 86 570 BMAG 11892/1942 Wrocław Główny, 1.4.1947 Nowy Sacz- 1966 Poznań 05.03.1971
TKt3 36 86 571 BMAG 11893/1942 1946 DOKP Wrocław-Żagań- Poznań T. (1.1.1966)-Żagań 21.01.1972
TKt3 37 86 734 MBA 13749/1942 1946 DOKP Wrocław, Marciszów (1951)-Węgliniec-od 1952 do 1957Wałbrzych-Legnica-(przed 1962)Zagórz 17.02.1968
TKt3 38 86 735 MBA 13750/1942 1946 DOKP Wrocław, 18.12.1950
TKt3 39 86 757 BMAG 11997/1942 1951 MO Jelenia Góra(MDp Marciszów), ( przed 1958)Jasło 08.03.1968
TKt3 40 86 770 BMAG 12010/1942 Leszno, 28.04.1947 Rzeszów, xx.10.1947 Jasło, xx.04.1948 N.Sacz, xx.5.1950 Zagórz, xx.10.1951 Nowy Sącz 23.04.1970
TKt3 41 86 835 DWM 473/1943 Gdańsk Zaspa- xx.10.1951Maciszów- xx.05.1952 Żagań/MDpLubsko-xx.xx.1963 Dęblin 04.09.1964 przem
TKt3 42 86 836 DWM 474/1943 1958 Kraków Płaszów- xx.xx. 1960 Nowy Sącz 09.08.1967
TKt3 43 86 837 DWM 475/1943 przed 1957 Nowy Sącz 31.10.1969
TKt3 44 86 838 DWM 476/1943 1958 DOKP Kraków- Kraków, xx.xx.1959 Rzeszó, 1962 Zagórz- 28.05.1965 Poznań tow. 05.12.1968
TKt3 45 86 840 DWM 478/1943 przed 1951 nowy Sącz- - żagań (Lubsko)- xx.xx.1958 .Sącz, xx.xx.1960 Zagórz-( po 1970) Przeworsk 27.04.1972
TKt3 46 86 842 DWM 457/1943 05.1951 na PKP- Nowy Sacz(1.1.1966), xx.09.1966 Rzeszów 06.12.1968
TKt3 x 86 238 Schichau 3284/1935 Białogard 15.02.1946
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.838 29 2
#4
TKt3-7 przechodził naprawę główną w ZNTK Parowozowe Gliwice od 12.1959 dla MD Nowy Sącz.
TKt3-31 przechodził naprawę w ZNTK Parowozowe Gliwice od 12.1958 roku dla MD Legnica.
TKt3-41 przechodził naprawę w ZNTK Parowozowe Gliwice 12.1958 roku dla MD Zbąszynek.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#5
Poprzednio zwracałem uwagę, że prawidłowa nazwa firmy to Borsig a nie Borsing.
A skoro już jestem przy firmie Borsig to zwracam uwagę, że parowozy budowane przez tą firmę w roku 1934 posiadały pięciocyfrowe numery fabryczne.
Dotyczy to par 86 157 i 86 158 -Nr fabr. 14485 i 14486.
 
OP
OP
Romun

Romun

Użytkownik
Reakcje
96 0 0
#6
Ok, nazwę poprawiam.

Dziękuję za wpisy, może uda nam się wspólnie tę ciekawą choć krótką serię wyprostować.

Jeszcze raz dzięki
 

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
495 1 0
#7
Warto dodać do tego zestawienia, że cztery parowozy tej serii pracowały na koniec swojej służby w kopalniach na Śląsku
TKt3-16 KWK Zabrze
TKt3-20 KWK Wawel
TKt3-21 KWK Komuna Paryska Jaworzno
TKt3-41 KWK Szczygłowice
Rewizje i naprawy odbywały się ZNTK Bydgoszcz, jeszcze w 1975r TKt3-16 miała naprawę główną, a ostatnią naprawę okresową wraz z rewizją kotła wykonano końcem 1982r.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.061 25 2
#10
Ostatnio edytowane:

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.221 39 0
#15
Wykażę się swoja ignoracją ale mam nadzieję, że nie zaśmiecam nadmiernie wątku. W tym roku Marklin wypuszcza nową wersję BR86 w skali 1:220 i rozważam konwersję na Tkt3. Pytania o element zaznaczony na rysunku - cylinder ustawiony w poprzek kotła - co to jest ? No i kluczowe pytanie czy i ew. które Tkt3 były w ten element wyposażone - bo na zdjęciach parowozów w służbie PKP na jakie w sieci natrafiłem nigdzie czegoś takiego nie znajduję (ilustracja z firmowej strony producenta). Myślę, że będzie dość trudno pozbyć się tego elementu w trakcie przeróbki.

BR86.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#16
Ten element to podgrzewacz wody Knorra, stosowany standardowo w ujednoliconych parowozach DRG (Einheitslokomotive). W parowozach przejętych po wojnie przez PKP podgrzewach ten był usuwany w ramach napraw i modernizacji (połączonej z wymianą osprzętu na typowo polski). W początkowym okresie eksploatacji na PKP (lata 1940-50.) ten podgrzewach występował, im później, tym większe prawdopodobieństwo, że podgrzewacza już nie było. W latach IV epoki raczej już tego elementu nie było.

PS. TKt3, nie Tkt.
 
OP
OP
Romun

Romun

Użytkownik
Reakcje
96 0 0
#17
Aktualizacja przebiegu służby serii TKt3 (rekonstrukcja).
Zmiany to te przede wszystkim wynikające ze zmian organizacyjnych służby trakcji na terenie DOKP Wrocław (Parowozownia Marciszów, Parowozownia Wrocław Nadodrze).
Poprawiono formę opracowania (powinna być czytelniejsza).
 

Załączniki

Reakcje
3.602 30 0
#18
Witam. Poniżej metryczki TKt3 (opracowanie własne) jak ktoś coś ma aby wyprostować lub uzupełnić te dane to będę bardzo wdzięczny.
Aktualizacja przebiegu służby serii TKt3 (rekonstrukcja).
Zmiany to te przede wszystkim wynikające ze zmian organizacyjnych służby trakcji na terenie DOKP Wrocław (Parowozownia Marciszów, Parowozownia Wrocław Nadodrze). Poprawiono formę opracowania (powinna być czytelniejsza).
Ogromny szacunek dla wykonanej pracy.

Myślę, że w tabelach przy zmianach przydziałów, jeżeli nowe miejsce stacjonowania równoznaczne jest ze zmianą dyrekcji, tego typu informacje warto uzupełnić przy wszystkich egzemplarzach. Kolumna "Kasacja" może też nieco wprowadzać w błąd, lepiej brzmiałoby np. data skreślenia z inwentarza PKP, bo słowo kasacja może skojarzyć się z ostatecznym wycofaniem danego egzemplarza ze służby i przekazaniem na złom, natomiast cztery egzemplarze, które trafiły do przemysłu (nr inw. 16, 20, 21 i 41) służyły przecież dalej, najdłużej TKt3-16 do października 1982 (ostatnia naprawa główna w listopadzie 1975 w ZNTK Bydgoszcz, ostatnia naprawa okresowa wraz z rewizją kotła 26.10.1981 w parowozowni PKP w Strzemieszycach [1]). W sumie sprawy o których napisałem to tylko kosmetyka.

Myślę natomiast, że nieco "na wyrost" jest opisanie parowozu jako (TKt3-47, w nawiasie), bo jeżeli ten niedoszły, planowany (?) numer trafił (wg Twojej tabeli) w 1945 na PKP, i był w MD Białogard (wg [1] był to parowóz 86 238, Schichau 3284/1935, bez nadanej nazwy), to raczej powinien to być hipotetyczny TKt3-46 (nazwijmy go pierwszy), ponieważ oryginalny (drugi) TKt3-46 przybył do Polski z Czechosłowacji, w ramach rewindykacji, dopiero w maju 1951 [1]. Chyb, że masz jakieś informacje, że w 1945 istniał plan nadania nr 46 jeszcze innej BR86, skoro numeracją sięgasz do nr 47 :niepewny: co sugeruje, że PKP planowało (?) nadać taki numer.

Wracając do przebiegu służby, poniżej podaję wybraną literaturę, gdzie można znaleźć informacje, być może pozwalające na uzupełnienia (choć artykuł ze Świata Kolei o TKt3 jest Ci zapewne bardzo dobrze znany, pewnie i inne też :)).

[1] Terczyński Paweł, Parowóz serii TKt3 (z cyklu: Nasz portret), Świat Kolei nr 2/2003, str. 16-21 (m.in. tabele: seria TKt3 na PKP z danymi typu producent, nr fabryczny, numer DR, ostatni przydział na PKP, data skreślenia z inwentarza, uwagi; przydział ilościowy do poszczególnych DOKP wg stanu na 1.01 z lat 1946, 1953, 1958, 1963, 1968, 1973; stacjonowanie poszczególnych egzemplarzy na dzień 1.01.1966 oraz rozdział poświęcony służbie na PKP, w tym zmiany przydziałów, rotacje pomiędzy poszczególnymi DOKP).

Wybrane przykłady artykułów opisujących lokomotywownie (parowozownie), w których stacjonowały TKt3:

[2] Terczyński Paweł, Przeworsk (z cyklu: Statystyka), Świat Kolei nr 3/2001, str. 32-33 (gdzie mowa m.in. o dwóch TKt3 będących na stanie na dzień 1.01.1972)

[2] Rutkowski Jacek, Lokomotywownia w Lesznie (z cyklu: Kolej w Polsce), Świat Kolei nr 4/2007, str. 14-21 (gdzie mowa m.in. o jednej TKt3 będących na stanie w 1961, i ponownie o jednej w 1971-72, po przyłączeniu MDp Głogów)

[4] Sibilski Michał, Lokomotywownia Jelenia Góra, cz. I (z cyklu: Kolej w Polsce), Świat Kolei nr 9/2013, str. 12-17 (m.in. o TKt3 na stanie MDp Marciszów)

[5] Sibilski Michał, Lokomotywownia Wałbrzych Główny (z cyklu: Kolej w Polsce), Świat Kolei nr 5/2018, str. 12-19 (m.in. o TKt3 przejętych z likwidowanej MDp Marciszów przez wałbrzyską szopę)

[6] Stankiewicz Ryszard, Zakrzewski Leszek, MD Nowy Sącz, Koleje Małe i Duże nr 30 (nr 1-2/2013), str. 76-95 (m.in. w tabeli pojazdów trakcyjnych jakie przewinęły się przez lokomotywownię, informacje o 24 egzemplarzach TKt3 jakie były na stanie szopy, z danymi skąd przybyły, dokąd odeszły i datami)

Wg [6] - czego nie ma w Twojej tabeli, TKt3-6 w połowie lat 60-tych wróciła z Zagórza do Nowego Sącza i odeszła 12.01.1968 do Poznań Tow. Myślę jednak - co dowodzi jak skrupulatną i rzetelną pracę wykonałeś, że autorzy prawdopodobnie popełnili błąd, ponieważ [1] podaje (i tak też jest w Twojej tabeli), że TKt3-6 wycofano ze służby z datą 19.10.1967 z MD Głogów. Ten Głogów jest o tyle ciekawy, że wg [2] jedna TKt3 znalazła się na stanie MD Leszno w 1971 po przyłączeniu do tej jednostki właśnie MDp Głogów (niestety nie ma informacji o numerze inwentarzowym bo zestawienia tabelaryczne odnoszą się do innych roczników). Myślę, że sprawa wymaga dalszej analizy. Autor [2] w bibliografii podaje, że korzystał m.in. z prywatnych archiwów udostępnionych przez byłych pracowników lokomotywowni Leszno i Pana A. Massela. Jeżeli TKt3 stacjonującym w 1971 w Głogowie był nr 6, może trzeba zweryfikować informacje co do tego konkretnego egzemplarza (?).
 

arvent

Aktywny użytkownik
Reakcje
597 8 0
#19
Czy ktoś jest w stanie potwierdzić, że kocioł Krupp 1251 od BR 86 066 trafił w pewnym momencie do któregoś z naszych TKt3?
 

Podobne wątki