• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Proszę o identyfikację lokomotyw i wagonów ... fotki ...

Kierenski

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Po raz kolejny grzecznie proszę o identyfikację tych lokomotyw i dla odmiany są też wagony ...

Zdjęcia są amatorskie ...

http://img577.imageshack.us/img577/2860/nowy581a.jpg

http://img833.imageshack.us/img833/9527/nowy11258.jpg
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#3
Na pierwszej fotce LMS czyli London, Midland and Scottish Railway.
Rangierlokomotive: lokomotywa manewrowa. Litera C to może Caledonian 0-6-0T lub coś podobnego ten typ stacjonował w Inverness - to miasto w północnej Szkocji (http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 219042.jpg). Budynek ze zdjęcia bardzo podobny do tego, który jest widoczny na zdjęciu z linku.
 
OP
OP
Kierenski

Kierenski

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Zwróćcie uwagę na konstrukcję peronu jak to jest dopasowane wszystko do siebie, ten żołnierz na pierwszym planie na ostatniej fotce trzyma stopę na wagonie i na peronie a odległość jest jakieś 4 -5 cm ... szok i to są lata około 1940 roku ...
 

ST44-613

Ostrzeżony
Reakcje
1 0 0
#9
OLF napisał(a):
1.
3. Tu onkel Google nie pomógł: że to dwuosiowa platforma w oznaczneiach DRG (II peoka) to widać, ale trzeba zapytać Stefana Carstensa co mówi zakres numeryczny.
Dzień Dobry Panom.

Drogi Olf-ie, jakie znowu DRG? Do kiedy istniało DRG? Ten wagon należy do, jak byśmy to dzisiaj powiedzieli, zupełnie innego "operatora kolejowego", choć wywodzącego się z DRG.
A swoją drogą, czy ktoś zwrócił uwagę na to co stoi na wagonie, hm...?

Pozdrawiam

Jeż Jerzy

P.S. A umundurowanie żołnierzy też nic nikomu nie mówi? A może zdjęcie wykonano w Arnsdorfie?
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#10
Cysternę będącą w tle pięknych pań z okresu międzywojennego wszyscy rozpoznajemy ale moja czołobitność nie będzie miała końca dla tego kto zidentyfikuje parowóz będący w tle mojego dziadka, maszynisty owego :D
 

Załączniki

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#12
Panie Andrzeju, to na pewno nie jest Os24 - ta seria miała "poaustriacki" krzyżulec z dwustronnym prowadzeniem i napęd na drugą oś wiązaną.
Na moje oko to musi być Pt31. Identyczne podwozie i charakterystyczną ostoję stawidła z pojedynczym okrągłym otworem ma co prawda również Pt47, ale wygląd eleganckiego pana (dziadka) wskazuje raczej na lata trzydzieste. Czy będziemy mieli szansę dowiedzieć się czegoś o dziadku i Jego pracy na kolei?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.034 577 30
#13
Fakt, trochę się pospieszyłem z tym Os24. Oglądałem tę fotkę w I-Phonie, z którego też odpowiadałem, no i nie przyjrzałem się za dokładnie. Chyba zasugerowałem się kołami, które wydały mi się trochę za małe na Pt, ale teraz zgodziłbym się z kolegą Terebeszem, że to jednak jest Pt31.
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
#14
Interesujące jest malowanie "petuchy" na tym zdjęciu. Otulina kotła wygląda na zieloną, a przewody piasecznicy na czarne. Niżej jest jeszcze ciekawiej: krawędź pomostu i mała ostoja, zakładam, że są czerwone (bo jakie mogłyby być), tak samo wyżłobienie w korbowodzie, elementy ruchome metaliczne, opaski kół białe. Ale w jakim kolorze są koła? Przez chwilę myślałem, że czarne, ale mógłby to też być ciemny karmin (dawna fotografia przekłamywała ten kolor), na pewno nie jest to ta sama czerwień, co na pomoście. Ponieważ całość sprawia wrażenie maszyny świeżo opuszczającej wytwórnię, mielibyśmy ciekawy przyczynek do rozważań o fabrycznym malowaniu parowozów z Chrzanowa.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
#16
Moje gratulacje, dziadek pracował w ZNTK w Radomiu DOKP Radom (zdjęcie z okresu międzywojnia). Malowanie mogło zostać spaprane podczas remontu okresowego - mechanicy stosowali tam gdzie mogli własne pomysły aby zrobić tanio i szybko. Dziadek zawsze "oblatywał" parowóz po remoncie czy wszystko jest w porządku przed trafieniem na linię. Może więc trochę na wyrost napisałem, że był maszynistą owego ale no trochę był. Niestety te informację nie pochodzą od niego bezpośrednio a od mojego ojca. Dziadek pracował na ZNTK do późnych lat siedemdziesiątych, pamiętam że kilka razy "oblatywałem" poremontowe parowozy wraz z nim ( bałem się strasznie jak otwierali palenisko - chyba czy mnie tam nie wrzucą na trzy zdrowaśki).
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.466 68 5
#17
Przepraszam, że się podłączę, ale proszę również o identyfikację miejsca.
Za Chiny Ludowe i Związek Radziecki nie mogę zlokalizować tego miejsca w Polsce.

Z góry dzięki za pomoc.
 

Załączniki

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
987 82 5
#18
Jest to stacja Bydgoszcz Główna, ale zdjęcie jest już wiekowe, bo teraz tam są prowadzone ostre prace budowlane. Zdjęcie jest zrobione z mostu nad torami kolejowymi w stronę Torunia i Gdyni. Po prawej stronie widoczna PESA.
W nagrodę dostaję, co????
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.466 68 5
#19
Dzięki Zbyszku. Co do nagrody, to jeśli tylko będzie okazja (mam nadzieję, że na Hobby2011), to będzie browarek :D
Chyba, że masz jakieś inne propozycje, to na Priv ;)
 

Podobne wątki