• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem z fiatem czyli su 45

Kalkstain

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witajcie
Od niedawna jestem posiadaczem fiata czyli su45 piko i wszystko bylo ok jeździł płynnie,dźwięk był i światła ale od kilku dni po ponownym uruchomieniu stracił moc i jeździ bardzo wolno,dźwiek ok światła też ale w żaden sposób nie może przyspieszyć :( próbowałem wszystkiego,czyściłem tory instalowałem od nowa i nic. Prosze o pomoc i czy ktoś miał podobny problem? dodam że steruje nim zestawem z21 multimouse
 
OP
OP
K

Kalkstain

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Nie,a jak to zrobic? Tzn resetowałem centralke z21 ustawienia fabryczne i nic nie pomaga ledwo sie rusza ale dźwięk jest ok i odpowiedni do predkości jedyny problem to nie może przyspieszyć :( dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
[DOUBLEPOST=1485272745][/DOUBLEPOST] Niestety nie,jeździ jeszcze wolniej niż tryb manewrowy :(
[DOUBLEPOST=1485273008,1485272683][/DOUBLEPOST]Dodam że na analogu też wczesniej jeździł dobrze,a teraz nawet na analogu jest lipa i nie może przyspieszyć
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.070 579 30
#5
W analogu z dekoderem czy bez? Jeżeli z dekoderem, to proponuję wyjąć dekoder i spróbować jeszcze raz (oczywiście z zaślepką w miejce dekodera). Jeżeli dalej źle, to coś jest z napędem (silnik, przekładnia). Jeżeli bez dekodera jeździ dobrze, to problem jest w dekoderze. Resetowanie dekodera to wpisanie w CV8 wartości 8.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.139 59 5
#6
Jeżeli masz oliwkę do smarowania lokomotyw z szpilą np. Roco ,Faller ,Piko to spróbuj przesmarować ośki silnika . Po nasmarowaniu spróbuj poruszać wirnikiem wzdłuż w jedną i drugą stronę (ruch ok. 0,5-1 mm ) może chwycił na łożyskach.
 
OP
OP
K

Kalkstain

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
W analogu z dekoderem czy bez? Jeżeli z dekoderem, to proponuję wyjąć dekoder i spróbować jeszcze raz (oczywiście z zaślepką w miejce dekodera). Jeżeli dalej źle, to coś jest z napędem (silnik, przekładnia). Jeżeli bez dekodera jeździ dobrze, to problem jest w dekoderze. Resetowanie dekodera to wpisanie w CV8 wartości 8.
Tylko jak rozkręcić lokomotywke żeby dostać się do środka,bo wydaje mi się nierozbieralny :(
[DOUBLEPOST=1485286937][/DOUBLEPOST]
Tylko jak rozkręcić lokomotywke żeby dostać się do środka,bo wydaje mi się nierozbieralny :(
I mam prośbę,mógłbyś mi napisać jak krok po kroku zresetować dekoder,bo ja początkujący jestem ;) Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.070 579 30
#8
Tylko jak rozkręcić lokomotywke żeby dostać się do środka,bo wydaje mi się nierozbieralny
Na pewno się da, ale ja nie mam tego modelu, więc nie pomogę. Na pewno koledzy, którzy taki mają mogą coś podpowiedzieć.
Nie mam też z21, ale mam multiMOUSE z podstawowym wzmacniaczem. W instrukcji obsługi multiMOUSE jest dokładnie opisane, jak zmienia się wartość CV, mam nadzieję, że przy podłączeniu myszy do z21 działa to tak samo. Trzeba wejść w tryb programowania: nacisnąć i długo (kilkanaście sekund) przytrzymać klawisz MENU, aż pojawi się napis "LOCO" lub "PROGR" lub "SETTI" (moja mysz ma ustawiony język angielski). Wtedy trzeba strzałką w lewo lub w prawo zmieniać, aż będzie "PROGR", potwierdzić klawiszem OK: pojawi się "CV MO", znowu wcisnąć OK i będzie "CV _" przy czym kreska miga. Wtedy trzeba wpisać numer CV, której wartość chcemy zmienić, w naszym wypadku 8. Ósemka na ekranie będzie migać, trzeba wcisnąć OK żeby potwierdzić i pojawi się "V= 8", znowu migające (oznacza to wartość domyślną tej CV, którą można zmienić, ale my tego nie zrobimy) - teraz potwierdzamy jeszcze raz klawiszem OK. Pokaże się na chwilę "PROGR", po czym znowu "CV MO", co znaczy, że można zmienić wartość kolejnej CV. My tego nie potrzebujemy, więc wciskamy dwa razy STOP i w ten sposób wychodzimy z trybu programowania. Trochę to może nie najprostszy sposób (da się to chyba szybciej zrobić), ale jak tak się nauczyłem i tak robię. Koniecznie trzeba pamiętać, by na torach stała tylko jedna lokomotywa, ta, którą programujemy. W innym wypadku zresetują się dekodery we wszystkich lokomotywach, stojących na tych torach, które są podłączone do naszego systemu sterowania.

Ale ja podejrzewam, że jest jakiś mechaniczny kłopot z silnikiem lub przekładnią, więc zacząłbym od sprawdzenia tego, jak wcześniej pisałem.
 
OP
OP
K

Kalkstain

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Na pewno się da, ale ja nie mam tego modelu, więc nie pomogę. Na pewno koledzy, którzy taki mają mogą coś podpowiedzieć.
Nie mam też z21, ale mam multiMOUSE z podstawowym wzmacniaczem. W instrukcji obsługi multiMOUSE jest dokładnie opisane, jak zmienia się wartość CV, mam nadzieję, że przy podłączeniu myszy do z21 działa to tak samo. Trzeba wejść w tryb programowania: nacisnąć i długo (kilkanaście sekund) przytrzymać klawisz MENU, aż pojawi się napis "LOCO" lub "PROGR" lub "SETTI" (moja mysz ma ustawiony język angielski). Wtedy trzeba strzałką w lewo lub w prawo zmieniać, aż będzie "PROGR", potwierdzić klawiszem OK: pojawi się "CV MO", znowu wcisnąć OK i będzie "CV _" przy czym kreska miga. Wtedy trzeba wpisać numer CV, której wartość chcemy zmienić, w naszym wypadku 8. Ósemka na ekranie będzie migać, trzeba wcisnąć OK żeby potwierdzić i pojawi się "V= 8", znowu migające (oznacza to wartość domyślną tej CV, którą można zmienić, ale my tego nie zrobimy) - teraz potwierdzamy jeszcze raz klawiszem OK. Pokaże się na chwilę "PROGR", po czym znowu "CV MO", co znaczy, że można zmienić wartość kolejnej CV. My tego nie potrzebujemy, więc wciskamy dwa razy STOP i w ten sposób wychodzimy z trybu programowania. Trochę to może nie najprostszy sposób (da się to chyba szybciej zrobić), ale jak tak się nauczyłem i tak robię. Koniecznie trzeba pamiętać, by na torach stała tylko jedna lokomotywa, ta, którą programujemy. W innym wypadku zresetują się dekodery we wszystkich lokomotywach, stojących na tych torach, które są podłączone do naszego systemu sterowania.

Ale ja podejrzewam, że jest jakiś mechaniczny kłopot z silnikiem lub przekładnią, więc zacząłbym od sprawdzenia tego, jak wcześniej pisałem.
Super wielkie dzięki za szybka odpowiedź i instrukcje,jutro bede próbował,mam dopiero miesiąc tego fiata,więc może to pomoże i nie będe musiał jej rozkręcać ;)
 
OP
OP
K

Kalkstain

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Dzięki wielkie za pomoc i filmik. Pozdrawiam :)
Udało mi się go rozebrać dzięki filmikowi,zalożyłem zaślepke i jeździ idealnie,czyli coś z dekoderem. Pozdrawiam
[DOUBLEPOST=1485427324,1485426617][/DOUBLEPOST]S
Udało mi się go rozebrać dzięki filmikowi,zalożyłem zaślepke i jeździ idealnie,czyli coś z dekoderem. Pozdrawiam
Super,zresetowałem dekoder tak jak opisałeś i jest git :) jak mogę Cię wynagrodzić za pomoc? Szacunek i Pozdrowienia,dzięki wielkie :)
[DOUBLEPOST=1485427441][/DOUBLEPOST]Dz
Wątpię, ale życzę powodzenia. A opis zdejmowania obudowy powinien być w instrukcji obsługi modelu.
Dzięki wielkie,zresetowałem dekoder i jest super,wszystko działa :) Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.070 579 30
#15
Cieszę się, że mogliśmy pomóc. Swoją drogą, ciekawe jak to się mogło stać, że dekoder sam się przestawił? Może któryź z bardziej doświadczonych kolegów coś może podpowiedzieć?
 

Podobne wątki