• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem z dekoderem Zimo MX640

morhead

Użytkownik
Reakcje
18 0 1
#1
Witam
Problem polega na tym, że podczas próby dostosowania dźwięków pracy silnika do stanu pracy lokomotywy coś pozmieniałem i obecnie lokomotywa w jedną stronę jeździ normalnie, natomiast w drugą tylko powoli. Równocześnie światła ustawiły się na mruganie.
Nie da się zresetować dekodera przez CV#8=8, nie wiem co mogę zrobić z tym :(
Używam MultiMaus Roco do sterowania cyfrowego.

Pozdrawiam
Tomek
 

Załączniki

Kuba

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Spróbuj CV144 = 0 (w trybie POM) i dopiero później reset.
Być może dekoder został zablokowany przed zmianą ustawień, choć na POM powinien mimo to przyjmować nowe ustawienia.
 
OP
OP
M

morhead

Użytkownik
Reakcje
18 0 1
#4
Witam
Wpisanie CV7=0 pomogło :) takie banalne rozwiązanie :oops: a w instrukcji pisze o tym...

Jednak mam wątpliwości odnośnie dźwięków. Drażni mnie, że bardziej słychać szum niż pracę silnika... czy to tak ma być czy mi się coś wydaje???
Wrzuciłem filmik na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=e9dId2YQY2g
Nie podoba mi się również to że gdy lokomotywa się zatrzymuje to nagle silnik wskakuje na wysokie obroty ... (okolice 1 minuty filmiku) Nie wiem jak to ustawić ... :?
Tutaj na tym filmiku wszystko gra lepiej :http://www.youtube.com/watch?v=CU8azBy4JV8 i nie słychać tego szumu co u mnie :?
A może gdzieś się coś ustawia związanego z pracą silnika na wolnych obrotach??

Pozdrawiam
Tomek
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 16 0
#6
Ten filmik który dałeś do porównania to pierwszy dekoder Tomka Małkowskiego, który miał swoje mankamenty opisane w wątku viewtopic.php?f=4&t=3392&start=50
U mnie on już pracuje po przeprogramowaniu, z 401Da

Myślę że ten który masz też jest roboty Tomka, bo jak na razie tylko on zajmował się Gagarinem w MX640.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#7
morhead, masz stary niezłą mocno słyszalną ucieczkę powietrza gdzieś z układu pneumatycznego, a do tego coś nie tak ze sterowaniem silnika spalinowego. Maszyna z takimi usterkami w ogóle nie powinna być dopuszczona do ruchu! Chyba Twoja lokomotywa dawno nie odwiedzała żadnego ZNTK. ;)
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
Dźwięk jest faktycznie mój.
Zacząć trzeba od tego że głośnik 28mm pewnie leży sobie luźno we wnętrzu.
Stąd szum i dodatkowe wibracje słyszalne na filmie.
Aby uzyskać dobre brzmienie nie wystarczy wrzucić bądź jak głośnika.O tym już nie raz chyba pisałem.
Co do braku synchronizacji obrotów z jazdą to waćpan poprzestawiał CV3 i 4
Ma być odpowiednio 30 i 35.
Jak się zmniejszy te wartości to nie zdąży wygrać sampli a lokomotywa już stoi.
Niestety w prawdziwej zajmuje to trochę czasu aby silnik się wkręcił na obroty i z nich zszedł.Ciężko to dla modelu przeskalować w czasie.I tak już wszystkie sample skrócone do maksa.
W realu lokomotywa potrzebuje dość sporego dystansu aby się zatrzymać a u kolegi na 50cm staje jak wryta.
Zamontowałem już dwóm osobom dekoder z tym dźwiękiem i są zadowolone.Gra wszystko jak trzeba.Jedna z nich ma spore pojęcie o lokomotywach i stwierdziła że jest bardzo dobrze, druga zresztą też jest zadowolona.Na YouTube nigdy nie da się odwzorować realnego brzmienia pomijając fakt czym wykonano nagranie.

Kolego CoCu Ten dźwięk ssss to luzowanie hamulca i tak było w prawdziwej i to sprawnej.Luzowanie hamulca jest tak ustawione że przy zmianie kierunku jazdy samo się odgrywa, a dodatkowo można jeszcze je wyzwolić spod eFa.
Naprawdę jest wszystko OK do puki ktoś nie zacznie grzebać w CV i to na ślepo.
Gość coś namieszał w CVkach i teraz za głośno syczy.
 
OP
OP
M

morhead

Użytkownik
Reakcje
18 0 1
#9
Witam
Panie Tomku na filmiku to CV 3 i 4 było ustawione w granicach 50 a i tak efekt słychać, a sam film jest kręcony na zwiększonej ogniskowej ;)
Ustawienie CV8=0 daje powrót do ostatnich wgranych ustawień i wtedy jest CV3,4 w granicach 30 co zupełną abstrakcję przedstawia. Myślałem że można to wyregulować w któryś z CV w okolicach 280.. tzn prace silnika ;)
Faktycznie głośnik leży, ale we wszystkich układach dalej syczy - chodź chyba się już przyzwyczaiłem :p Najlepiej brzmi pionowo bokiem ale wtedy się nie mieści - jednak podobny efekt uzyskałem wciskając go w pierścień z gąbki.
Wszystkie pozostałe dźwięki są bardzo ładne jednak praca silnika jest średnia - ale jeśli tak ma być - bo to sugeruje Pańska wypowiedź to jestem spokojny bo tego dotyczyło pytanie.
Faktycznie na youtube trochę gorzej z brzmieniem, jednak tylko z powodu kompresji filmiku - de facto mogę nagrać ten filmik z objętością 200mega na 1,5minuty tylko jaki to ma sens?

CoCu – no widzisz takie lokomotywy przychodzą po naprawach z zntku do mnie :p
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#10
Zaraz Ci kierownik ZNTK w Krakowie Tomasz M. udzieli reprymendy, jak to u Was się pozwala na dłubanie przy maszynach przez niewykwalifikowany personel.
Bo żeby lokomotywę do takiego stanu doprowadzić...
:p
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#12
Przetestowałem właśnie w modelu ROCO dźwięk i wszystko jest ok.
Nie rozumiem o co chodzi?
Pewne jest że jak się "odwinie" całą manetę i zaraz zejdzie na zero to się szybciej zatrzyma lokomotywa niż dźwięki.Brak powiązania prędkości z długością sampli.Dekoder zostawia w pamięci zadaną prędkość i pomimo natychmiastowego zejścia na 0 i tak będzie odgrywać całą sekwencję.
No cóż, taki urok dekodera :p Jak się jeździ z wyczuciem to wszystko jest ok.
Można to ewentualnie rozwiązać kombinując coś z krzywą prędkości :roll:
W wolnej chwili popróbuję i dam znać.

Ps.U mnie nic nie szumi ;)
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#14
:roll: u mnie i innych jest ok.
Na filmiku to ma z 2kt na haku i turbinę słychać :p Jeszcze nie wymyślili dekodera co by się dało uzyskać dźwięk uzależniony od obciążenia :p(chociaż w ZIMO jest coś takiego ale nie sprawdzałem jeszcze jak to działa CV280) Trzeba chyba jeszcze będzie poczekać trochę.
Nie da się wszystkim dogodzić.Zawsze się znajdzie nie zadowolony :D
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#15
A funkcja kompensacji obciążenia? Nie rozumiem Tomku Twojej wypowiedzi.
Mam model z dekoderem ESU. Jak w momencie jazdy złapać go za bufor, to zaczyna głośniej pracować dźwięk silnika, a model mocniej stara się przyspieszyć. Więc jest to w moim odczuciu uzależnienie dźwięku od obciążenia.
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
H0e
Reakcje
7.794 138 3
#16
Witam,

mam dźwięk Tomka i jestem potwornie zadowolony i wszytko działa jak należy, natomiast żeby obroty odpowiednio się ustawiły do jazdy to po kilkudziesięciu próbach mój Gagar rozpędza się i hamuje na odcinku 6m i wszystko jest synchronizowane prawie idealnie, co do dźwięku i youtuba, nakręciłem filmik 6min jakieś 150MB w vob ale niestety yourshit tak konwertuje dźwięk że cały czar tych sampli pryska.

morhead napisał(a):
Witam
Tak Panie Tomku :)
Nie trzeba nawet całej rozkręcać. Można tak 1/3 i nagle zwolnić troszkę, a silnik nagle wchodzi na wysokie obroty.

Ja osobiście pamiętam dźwięk jaki wydawały te lokomotywy dokładnie taki jak na filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=hN4C54ABZ1U ;)

Pozdrawiam
T
U mnie nie ma takiego efektu natomiast coś takiego było jak ustawiłem CV 3 i 4 na 20 z tego co pamiętam.

Teraz mam CV5=220 CV3=61 czas od V=0 do Vmax 55s i wszystko jest ok :)

Polecam sample Tomka jest w nich kilka ciekawych dźwięków dodających realizmu
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#19
Po Rybniku (przegoniłem oba po makiecie tzn.4ro i 2wu suwa) popracowałem jeszcze nad CV i muzyką :D Dorobiłem wersję drugą do 2wu suwa różniącą się troszkę np.sygnałami dźwiękowymi, sprężarką, i takimi tam bzdetami.Jak ktoś by miał dwa na stanie to każdy będzie grał inaczej.
Dopracowałem CV do Roco i Gutzolda.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 0
DCC 1
DCC 4
DCC 4
DCC 26

Podobne wątki