• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem: rozjazd Roco Line + latarnia Kluba

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
#1
Podczas montażu na makiecie rozjazdu Roco Line 10stopni (np. WR10, 42489) oraz latarni zwrotnicowej Kluba napotkałem następujący problem: skok cięgna wystarczający do przestawienia rozjazdu i dociśnięcia iglic jest zbyt mały, abo obrócić latarnię o 90 stopni. Jak rozwiązujecie ten problem? Chętnie poczytam odpowiedzi praktyków, a nie odpowiedzi teoretyczne w stylu "użyj innego drutu na cięgno").
 
OP
OP
K

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
#3
Tak, ale z tym można sobie poradzić, pozostawiając odpowiednio długie przewody. Problem jest jednak zasadniczy: różnica skoku iglic i zwrotnika. Co robić?????? Czy ktoś już rozwiązał ten problem w praktyce?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#4
Niestety to problem konstrukcji. Te zwrotniki były projektowane do rozjazdów 15 stopniowych Roco. Trzeba zrobić pomiędzy iglicą a zwrotnikiem "przerzutkę" tak by krótszy ruch iglic był np. dwukrotnie większy w przypadku zwrotnika.
 

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#5
Jest temat o zwrotnicach, to nie będę zakładał nowego, chociaż pytanie z innej beczki.
Czy ktoś się orientuje, czy i jak należy zamontować przeciwciężar do zwrotnika?
 

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#7
Niespecjalnie szczerze mówiąc.
Jak już do tego ponownie dojdę, to będę kombinował.Zbieram sobie różne informacje 'z terenu'.
 

Scenika

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
Reakcje
501 5 0
#8
@DziDzia Mam ten sam problem, walczę żeby to ogarnąć - 90 st. obrotu przy rozjeździe Roco WL10 i WR10, a do przeciwciężarów jeszcze nawet nie podszedłem ;(
 

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
MSMK
Reakcje
842 3 0
#9
Z tego co udało mi się ustalić, to zwrotniki są zaprojektowane żeby je podłączyć tam, gdzie jest cięgno, czyli nie na końcu iglicy - w tych zwrotnikach z dwoma otworkami. A przeciwwaga - przykleić ;)
Nie testowałem na własnej skórze (czy tam makiecie).
 

Podobne wątki