• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Pozostałości EU07-483

Andrzej Px48

Aktywny użytkownik
KMK N-orma
Reakcje
60 0 0
#1
W dzielnicy W-wa Ursus na ul.Wojciechowskiego ma swoją siedzibę Zw.Zawodowy Maszynistów Kolejowych. Jakiś czas temu na tyłach domu wystawiono taką oto pamiątkę:
EU 07.jpg
Poszperałem trochę w historii tej maszyny i wujek Internet pisze że po drugim wypadku wstawiono na tego loka kabinę od innej skasowanej maszyny oraz dokonano przenumerowania. Czy ktoś z forumowiczów pomoże dokończyć tę historię?
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#3
Jak widzę, jest to sama kabina bez przedziału maszynowego, drugiej kabiny oraz układu biegowego.:(
Czyli swego rodzaju pomnik techniki z czasów PRLu.:X3:;)
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
158 6 0
#6

Załączniki

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
158 6 0
#7
Fabrycznie 483, po wypadku wstawiona kabina z 236, po NG przefasonowana na 1503, co też jej nie przyniosło szczęścia... Ale jako 483 była fajnym sprzętem...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#11
Szkoda tylko, że kabina jest z 15xx a na zewnątrz EU07-483.
nie mów że byłoby lepiej, gdyby to pocięli w cholerę... Bo nie oryginał...
Kolega @Grześka chyba nie zrozumiał wpisu kolegi @barman_2000. Ja rozumiem to tak, że szkoda, iż kabiny nie oznaczono numerem 1503 (który, jak rozumiem, lokomotywa otrzymała po modernizacji), skoro ma nowe wyposażenie kabiny. Przed modernizacją, jak rozumiem, lokomotywa miała numer 483 i oryginalną kabinę.
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
158 6 0
#12
ZZM zrzesza maszynistów u większości polskich przewoźników kolejowych, więc taki wariant malowania pozwala zachować neutralność, bez preferowania któregokolwiek z nich. Taki chyba rozsądny consensus...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#14
Pierwotnie (w roku 1981) lokomotywy te (od nr.300) wychodziły z ZNTK w Poznaniu właśnie w takim malowaniu.
Nie całkiem. Kolory tej kabiny EU07-483, z tak trawiastą zielenią górnej części i dolnego pasa i takim odcieniem ciemnej zieleni na środku, to kolory stosowane dopiero w latach 90. XX wieku, w ramach napraw. Nawiązywały one do klasycznego schematu malowania z lat 60. 70. i 80., ale odcienie jednak sporo się różnią od oryginalnych, fabrycznych, zwłaszcza od seledynowego koloru górnej części pudła i dolnego pasa w dawnych czasach.
 

Grześka

Aktywny użytkownik
MSMK
OKMK Piętrusek
Reakcje
158 6 0
#15
Nie całkiem. Kolory tej kabiny EU07-483, z tak trawiastą zielenią górnej części i dolnego pasa i takim odcieniem ciemnej zieleni na środku, to kolory stosowane dopiero w latach 90. XX wieku, w ramach napraw. Nawiązywały one do klasycznego schematu malowania z lat 60. 70. i 80., ale odcienie jednak sporo się różnią od oryginalnych, fabrycznych, zwłaszcza od seledynowego koloru górnej części pudła i dolnego pasa w dawnych czasach.
Panie Andrzeju. Żaden problem. Zapraszam do lakierowania we "właściwe" barwy. Fakt, bezpośrednio przed modernizacją miała inny schemat malowania, prawdziwe, wyblakłe i brudne kolory, przy czym proszę użyć nieco wyobraźni i przedstawić, jakby to wyglądało dla potencjalnych "oglądaczy" jedna zielona bryła z wąskim seledynowym pasem na wysokości okien czołowych... Ponadto, obecny wygląd i barwy nawiązują do schematu malowania obowiązującego od roku 2003 (pismo nr CTL 2-0620-03/2003)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#16
A mnie jest zupełnie wszystko jedno, jak jest pomalowana ta kabina na podwórku związku zawodowego, nigdzie zresztą nie napisałem, że kolory są niewłaściwe, zwłaszcza, że tak nie uważam. Właśnie oryginalne, fabryczne kolory dla lokomotywy zmodernizowanej, w dodatku ze skrzynią klimatyzacji i reflektorami z zezem, byłyby niewłaściwe. Skomentowałem jedynie wpis kolegi @Bolesław 102, tak, że złośliwości kolegi @Grześka wydają się nie na miejscu.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
509 41 1
#17
Dopiero teraz zupelnym przypadkiem trafiłem na ten wątek.
Ogólnie mówiąc, świetna inicjatywa.(y)
A jak wygląda to obecnie?
Może warto odświeżyć ten wątek :niepewny:

A tak, przy okazji...
Trochę czasu, co prawda upłynęło od poniższego wpisu....
Pierwotnie (w roku 1981) lokomotywy te (od nr.300) wychodziły z ZNTK w Poznaniu właśnie w takim malowaniu. Więc jest to jakby powrót do "korzeni".;)
...ale, powyzsza wypowiedź Kolegi @Bolesław 102 , jest delikatnie mówiąc, całkowicie nieprecyzyjna i wprowadza w błąd.

Nie od numeru 300 i nie z ZNTK, a tym bardziej nie od 1981 roku.

EU07 303E, produkowane były w HCP, od roku 1983, a pierwszą wyprodukowana była EU07-301 nr fabr. 303E-201 (kontynuacja numeracji lokomotyw 203E)
Schemat malowania oraz kolorystyka również całkowicie odbiega od tego "pierwotnego", jak słusznie zauważył Kolega @Andrzej Harassek
Nie całkiem. Kolory tej kabiny EU07-483, z tak trawiastą zielenią górnej części i dolnego pasa i takim odcieniem ciemnej zieleni na środku, to kolory stosowane dopiero w latach 90. XX wieku, w ramach napraw. Nawiązywały one do klasycznego schematu malowania z lat 60. 70. i 80., ale odcienie jednak sporo się różnią od oryginalnych, fabrycznych, zwłaszcza od seledynowego koloru górnej części pudła i dolnego pasa w dawnych czasach.
 
Ostatnio edytowane: