• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie Wiadra - wymiary.

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witajcie,

mam takie pytanko. Jeszeli ja sie nie myle, to wrzytkie polskie wiadra maja te samy wymiary ? Wiec lustra z EU07 by tez pasowaly do ET21, SM31, SM41, ET22, SU45, SU46, EN57, SN61 ... ?
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#3
Witajcie,

mam takie pytanko. Jeszeli ja sie nie myle, to wrzytkie polskie wiadra maja te samy wymiary ? Wiec lustra z EU07 by tez pasowaly do ET21, SM31, SM41, ET22, SU45, SU46, EN57, SN61 ... ?
Robercie - najprawdobodobniej wszystkie lampy maja te same wymiary, ale miejmy nadzieję ,że odezwą się w tej kwestii specjaliści:)
Dobre pytanko ,tez sie kiedys zastanawialem nad tym , czy wszystkie "wiadra" mialy ten sam wymiar,ale poczekajmy na opinie i wypowiedzi osob kompetentnych w tym temacie
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#4
No wlasnie jakie sa te wymiary, chodzi o szklo, ramki i pierscienie, zarowno te cienkie jak i te grube? Same obudowy reflektorow roznily sie przeciez od siebie tam gdzie byly spawane do budy. Spalinowozy ST43 i ST44 wygladaja jak by mialy cylindryczne obudowy o niezmieniajacej sie srednicy im blizej budy a np. EN57 maja tak jak by "wulkany" gdzie srednica obudowy jest wieksza przy budzie. Ciekawostka jest ze w niektorych dyrekcjach pod koniec PRLu montowali grube aluminiowe pierscienie na parowozach takie same jakie sie widywalo i widzi na elektrowozach. Z tego wynika ze "lustrzanki" musza byc takie same ale wiadra inne, jednak z takimi samymi czolami. Wczesne wiadra na ET22 oczywiscie inne ale "lustrzanki" wygladaja na standardowe-to to wyobraznia, (dla mnie wyglad poprawny bykow:)).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#5
Niestety, nie znam dokładnych wymiarów, ale można z 99-procentową pewnością założyć, że same wkłady (odbłyśniki, lampa czerwona itd.) są takie same we wszystkich lokomotywach. Natomiast obudowy były różne, w ST44 są lekko stożkowe, w ST43 chyba cylindryczne, a w lokomotywach elektrycznych prawie nie wystają za pudło. Nie mówię już o pierwszych ET22. Podobnie ramki, które jak pisaliście, bywają różne w lokomotywach tej samej serii.

Przy okazji: wszystkie elektrowozy do końca IV epoki miały typowe lampy (pomijając bardzo wczesne lata). Te nowoczesne, małe ("samochdowe") to już tylko epoka V i VI.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#6
A to dziwne, nikt nie zna wymiarow tak czysto polskich czesci na taborze? Ja w sputniku po prostu zmienialem kilka razy az z wygladu bylem zadowolony. Z moich obliczen zdecydowalem sie po prostu na 5mm jako obwod zewnetrzny grubego pierscienia w skali1:87.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#7
No fakt, że trochę dziwne. Musiałbym poszperać po książkach, teraz nie mogę. Można byłoby po prostu zmierzyć, dla celów modelarskich powinno wystarczyć. Ale przecież parę pięknych modeli powstało...
 

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
73 2 0
#8
Z praktyki mogę napisać że lustra ,światła czerwone , ramka ze szkłem ma takie same wymiary w lokomotywach SP32,SM42,SP42,SU42,ST43 kiedyś jak pracowałem w PKP Cargo to miałem przyjemność przekładania tych elementów między lokomotywami ww. serii. a podejrzewam że w innych lokomotywach PKP z wiadrami też jest tak samo taki standard PKP:)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#9
Dla mnie niestety troche za daleko na popoludniowy wypad do "pobliskiej szopy", ale jak bede w kraju to trzeba bedzie chyba samemu zmierzyc. Zauwazylem ze stare ksiazki WKL tego w zasadzie nie maja bo chyba serie nas interesujace powstaly w wiekszosci zanim "lustrzanki" weszly w norme.
 

Podobne wątki