Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ponoć mają też wykonać betoniaka w " N ", a w H0 dwa słupy połączone w kształt litery A ( to też dość popularne). Przydałoby się coś takiego na moją makietę. :roll:
Zgadza się, ujęcie avatara pochodzi z moje byłej makiety w H0. Dwa miesiące temu została sprzedana. :roll: Jak wspomniałem wcześniej przerzucam się na mniejszą skalę TT. A jak dobrze pójdzie to jeszcze jakiś moduł w N się zmajstruje. 8)
Zgadza się, ujęcie avatara pochodzi z moje byłej makiety w H0. Dwa miesiące temu została sprzedana. :roll: Jak wspomniałem wcześniej przerzucam się na mniejszą skalę TT. A jak dobrze pójdzie to jeszcze jakiś moduł w N się zmajstruje. 8)
Tylko pozazdrościć możliwości lokalowych. Taka makieta jednak trochę miejsca zajmuje, ale za to stwarza większe możliwości upakowania miniaturowego światka
Witam . Przesyłam kilka zdjęć "światełek" z budowanej stacji postojowej i hali przeglądów bieżących. Jak widać na razie nic nie zmieniłem w Hulackim, a tarcze manewrowe KLUBY dają nieźle po oczach. Wynika to z tego, że zegarki (wszystkie z którymi mam do czynienia ) pędzą zbyt szybko. Z drugiej strony pozwoliłem sobie na niedoskonałości gdyż wykorzystałem moment kiedy nagle się zrobił na torach duży ruch, dzięki zawitaniu na chwilkę wiekszej liczby loków. Więcej zdjęć na stacji Popowów Fabryczny
Jak zwykle świetlista uczta dla oka. Małe pytanko odnośnie wierz oświetleniowych. Czy tak na zdjęciach je skróciło, czy faktycznie są za niskie (modele ) w stosunku do wymiarów w realu?
To widać, oprócz opraw trzeba jeszcze zmienić wysokość wierz. Są stanowczo za niskie, tylko w takim układzie
musiałbyś wykonać je od początku. :roll: Co byłoby bardzo pracochłonne, najlepiej wykonać w trawionkach. Ale najpierw wypada zdobyć plany techniczne takiej wierzy, aby dokładnie z wymiarować.
Pod spodem fotka z moich wojaży - węzłowej stacji w Węglińcu. 8)
Witam i . Co do wysokości, to wydaje mi się, że wieże z oprawami trapezowymi bywają niższe (była kiedyś taka w Rzeszowie), natomiast to, że na zdjęciach sprawiają wrażenie zbyt niskich wynika najpewniej z bardzo wyraźnych zaburzeń proporcji. Poprosiłem jednego z podwładnych pracowników (kol. Gawryluka) aby unaocznŁ niedociągnięcia wież HULACKI. (Jestem na lekkim rauszyku więc forma przekazu jest adekwatna )
oprócz opraw trzeba jeszcze zmienić wysokość wierz. Są stanowczo za niskie, tylko w takim układzie musiałbyś wykonać je od początku. :roll: Co byłoby bardzo pracochłonne, najlepiej wykonać w trawionkach. Ale najpierw wypada zdobyć plany techniczne takiej wierzy, aby dokładnie z wymiarować.
Pod spodem fotka z moich wojaży - węzłowej stacji w Węglińcu. 8)
Nie będę się wypowiadał co do wysokości masztów oświetleniowych nie znając ich rzeczywistych wymiarów. :roll: Jest to jednak świetny dodatek do węzła kolejowego, który będę niedługo wykonywać. W związku z tym mam pytanie do szanownych kolegów. Czy ktoś jest może szczęśliwym posiadaczem rysunków technicznych i oryginalnych wymiarów omawianych tu masztów? I co najważniejsze czy takową dokumentacji mógłby udostępnić? Noszę się z zamiarem wykonania elementów trawionych. W sieci jakoś niczego nie znalazłem, albo posługuję się błędnymi słowami kluczowymi :?
Czy ktoś jest może szczęśliwym posiadaczem rysunków technicznych i oryginalnych wymiarów omawianych tu masztów? I co najważniejsze czy takową dokumentacji mógłby udostępnić? Noszę się z zamiarem wykonania elementów trawionych. W sieci jakoś niczego nie znalazłem, albo posługuję się błędnymi słowami kluczowymi :?
Ciężko Ci będzie cokolwiek znaleźć. Chyba dobrym rozwiązaniem będzie bezpośredni kontakt z jakimś Zakładem Energetycznym PKP. Może oni udostępnią jakieś materiały. Chociaż, przy naszej biurokracji to szczerze w to wątpię :roll:
A może poszukać jakieś producenta? W końcu ktoś to musi robić. Przeglądnąć na stronach PKP przetargi, i mogę gdzieś powstały ostatnio takie słupy. W takim przetargu powinno pisać maszty oświetleniowe xx lub równoważne.
A może poszukać jakieś producenta? W końcu ktoś to musi robić. Przeglądnąć na stronach PKP przetargi, i mogę gdzieś powstały ostatnio takie słupy. W takim przetargu powinno pisać maszty oświetleniowe xx lub równoważne.
Chyba przeszukałem wszystko co moglem :roll: Pojawiają się jakieś informacje o masztach, ale tych nowoczesnych, a nie tych starych kratownic stożkowatych. Myślę, że w poszukiwaniach pomogłaby znajomość fachowej nazwy, jakiś symbol. Coś takiego jak np. ŻN, według opisu wiadomo, że chodzi o żerdź (słup betonowy) przeznaczony do linii niskonapięciowych.
Skoro ten wątek dotyczy lamp, pytanie będzie jak najbardziej na temat. Przebywając w delegacji w Krakowie mój syn kupił mi w prezencie taki zestaw lamp. Dostał je na jakimś targowisku. Bez pudełek i jakichkolwiek informacji. Czy ktoś się już z takim typem spotkał? Jak to zasilić?
Witam . Wygląda na oprawy z lat 60-70 z żarówkami jarzeniowymi i chyba jest to OMKIA. Tyle,że w tej firmie do latarni zawsze są dołączonepornik i dioda prostownicza. Wyglądają bardzo ładnie. Spoglądając na avatara - idealnie w epoce 8)
Jakieś pół roku temu, można było takie dostać na allegro jako odrzut produkcyjny. Z opisu wynikało, że jest coś nie tak z kloszami. :roll: Nie udało mi się ich upolować. :? Jak kolega bstok70, również skłaniam się kutemu że to produkt " omkia " 8)
Witam . Wygląda na oprawy z lat 60-70 z żarówkami jarzeniowymi i chyba jest to OMKIA. Tyle,że w tej firmie do latarni zawsze są dołączonepornik i dioda prostownicza.)