• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polish passenger cars in The Netherlands

Martijn Haman

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Find below some pictures of Polish cars that can be seen in The Netherlands. These cars are used in train EuroNight 446/447 to/from Amsterdam Centraal station.

Two cars that are standard in the train are the types Bmnopuvz and WLAB10mnouz. During some periods two sleeping cars are used in the train.


PL-PKP 61 51 28-90 001-1 Bmnopuvz


PL-PKP 61 51 70-90 005-9 WLAB10mnouz 1251

Cars in the PKP Intercity livery are quit exceptional in this train. You must be lucky to see them.


PL-PKPIC 61 51 19-90 011-1 Admnu 1251


PL-PKPIC 61 51 19-90 011-1 Admnu 1251

Two pictures that can be a bit confusing. The first shows a restaurant car of the DB that looks like a Polish car. It must be the livery of Jan Kiepura that confuses. This car drove in CityNightLine train numbered CNL 318.
The second picture shows a Russian restaurant car that is formally Polish. This car was used only once in the train as admission for the maximum speed of 200 km/h.


WRkmz858.1 73 80 88-90 917-6


PL-PKPIC 61 51 88-90 002-6 WRmnouz 1251

Hope you like the pictures.

Best regards,
Martijn Haman
http://www.martijnhaman.nl/
[As I do not speak Polish this post is in English. I hope you all will able to understand the text.]
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.025 577 30
#2
Two pictures that can be a bit confusing. The first shows a restaurant car of the DB that looks like a Polish car. It must be the livery of Jan Kiepura that confuses. This car drove in CityNightLine train numbered CNL 318.
The second picture shows a Russian restaurant car that is formally Polish. This car was used only once in the train as admission for the maximum speed of 200 km/h.

Obrazek
WRkmz858.1 73 80 88-90 917-6

Obrazek
PL-PKPIC 61 51 88-90 002-6 WRmnouz 1251
When EN "Jan Kiepura" commenced operation in 2004, PKP and DB designated a certain number of coaches for this service. All the vehicles have been given the special livery, therefore all the coaches looked the same. The restaurant car in your picture is one of these cars used at that time in "Jan Kiepura" train. Here the same car in Warsaw East station on 15 January 2005.

Kiedy EN "Jan Kiepura" rozpoczął kursowanie w 2004 roku, PKP i DB wyznaczyły pewną liczbę wagonów do tych pociągów. Wszystkie te wagony otrzymały specjalne malowanie, dlatego wszystkie wagony wyglądały tak samo. Wagon restauracyjny na Twoim zdjęciu jest jednym z tych wagonów. Poniżej ten sam wagon na st. W-wa Wschodnia 15 stycznia 2005 r.

IMG_0486.jpg
IMG_0487.jpg


In fact, I'm a little confused with second picture. Why did you write this was a Russian car?

Faktycznie, trochę mylące jest drugie zdjęcie. Dlaczego napisałeś, że jest to wagon rosyjski?
 
OP
OP
M

Martijn Haman

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
The dining car was intended for the Trans European Express between Moskwa and Paris Est. This train service started at 11 December 2011. It is a Polish dining car, but used as the Russian contribution in the ansEuropeanExpres.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.025 577 30
#4
The train Moskwa - Paris is a commercial project of Russian, German and French raiwalys, with participation of PKP and WARS (Polish sleeping cars and dinning cars operator). Therefore it is difficult to consider the Polish dinning car as 'a Russian contribution'. PKP is a partner providing the locomotive between Brest and Rzepin (although initial plans were to use PKP dual-valtage EU44 'Husarz' through to Berlin - I have no information whether this is a case now), and a WARS dinning car between Warsaw and Paris, as Russian railways (as far as I know) have no restaurant cars suitable for operation on 1435 mm track.

The name TransEuropean Express should not be confused with the brand name Trans-Europ-Express (TEE) trains that ceased operation in the late 1980s, when EuroCity commenced operation.

Pociąg Moskwa - Paryż jest przedsięwzięciem komercyjnym kolei rosyjskich, niemieckich i francuskich, z udziałem PKP i WARSu. Dlatego trudno mówić o "wkładzie rosyjskim". PKP jest partnerem, zapewniającym lokomotywę (obsługę trakcyjną) między Brześciem a Rzepinem (chociaż początkowe plany przewidywały użycie EU44 "Husarz" aż do Berlina - nie wiem, czy ma to obecnie miejsce) i wagon restauracyjny WARS od Warszawy do Paryża, ponieważ koleje rosyjskie (o ile wiem) nie mają wagonów restauracyjnych dostosowanych do kursowania po sieci 1435 mm.

Nazwy TransEuropean Express nie należy mylić z nazwą handlową pociągów Trans-Europ-Express (TEE), które przestały kursować w latach 1980-tych, kiedy powstała sieć EuroCity.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.453 146 0
#5
Nie wiem czy odpowiedni wątek, ale... znalazłem zdjęcie
3729.1321875404.jpg

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=381751&nseq=2

cytują "w spiku":
On Easter Sunday in 1969, rebuilt DR class 01 Pacific No 01 528 climbs from Bebra towards Honebach Tunnel and the DDR border with train D217, the 09.00 Frankfurt Main to Berlin Ost Bhf. Note the SNCF carriage next to the loco, a through working from Paris Est to Warsaw.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki