• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Polaryzacja DCC

trotylow

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
170 2 1
#1
Mam pytania, co szanownych Kolegów:
W dużym uproszczeniu schemat dioramy wygląda jak na rys. a. Powoduje to, moim zdaniem, problemy z polaryzacją w obrębie rozjazdów. Zastanawiam się czy gdyby zamienić polaryzację w jednej z pętli, jak na rys. b (+ nie byłby z prawej strony pociągu), to czy taki układ byłby prawidłowy i nie rodził jakiś kolejnych komplikacji? A jeśli nie tak to jak?
Bardzo proszę o podpowiedź :).
 

Załączniki

  • 131 KB Wyświetleń: 118
  • 142 KB Wyświetleń: 112

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#2
A jaka jest różnica pomiędzy tymi rysunkami?
Żeby nie było problemów, trzeba zamienić podłączenie jednego z boosterów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#4
A jaka jest różnica pomiędzy tymi rysunkami?
Żeby nie było problemów, trzeba zamienić podłączenie jednego z boosterów.
Różnica jest właśnie taka, że na drugim rysunku (b) jeden booster jest podłączony odwrotnie, niż na pierwszym rysunku (a). Na rysunku b jest dobrze, a kierunek jazdy pociągu nie ma znaczenia (zakładam, że to jest DCC, a nie analogowy system prądu stałego. Pytanie, po co w tak małym układzie są dwa boostery?
 
OP
OP
trotylow

trotylow

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
170 2 1
#7
Święta, więc można troszkę zintensyfikować prace przy makiecie, stąd też pewnie takie zintensyfikowanie moich pytań do kolegów.
Taka sytuacja. Mam przebieg torów określony na załączonym rysunku. To taki węzeł podziemny, dzięki któremu pociąg będzie mógł przyjeżdżać na stację główną z różnych kierunków. W miejscu w którym rozgrywa się akcja polaryzacja w torach przedstawia się jak na rysunku.
4.jpg

Pomyślałem, że można by zastosować dwa moduły pętli zwrotnej (po jednym w każdym kierunku). Powinno zadziałać, ale nie mam pewności. Proszę o pomoc.
Uprzedzając pytania: 1. nie mogę odwrócić polaryzacji w Boosterach, 2. Układ DCC.).
Dobrych świąt.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#8
@1: a dlaczego ? z czego wynika taki układ który na dzień dobry robi zwarcie ?
@2: czy DCC czy analog - kwestia polaryzacji jest identyczna
Jeśli odcinki zaznaczone na żółto mają być tymi podpiętymi przez moduły pętli, to obawiam się że to nie zadziała. Ale 100% pewności nie mam.
Skrzyżowania torów mają połączenia szyn w swoim obrębie i taka polaryzacja jak na tym rysunku nie jest możliwa.
Mam wrażenie że raczej pomogło by przecięcie szyn we wszystkich torach na wysokości tych czarnych kółeczek w szynach i podpięcie odcinka wszystkich torów pomiędzy tymi miejscami przez moduł pętli.
Oczywiście wtedy najdłuższy skład MUSI zmieścić się pomiędzy tymi miejscami (dłuższy zrobi zwarcie). No i tory przed i za tym izolowanym kawałkiem należy połączyć przewodami. To samo dotyczy Twojej wersji.
Ale to wstępna analiza, najprościej to złożyć coś takiego (no może krótszego) i wypróbować objeżdżając lokomotywą.
 
OP
OP
trotylow

trotylow

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
170 2 1
#10
...najprościej to złożyć coś takiego (no może krótszego) i wypróbować objeżdżając lokomotywą.[/QUOTE]

Korzystając z rady kolegi @cyruss zmontowałem problematyczny układ i ...zadziałał.
Dziękuję za rady ;-)

 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 5
DCC 10
DCC 9
DCC 176
DCC 9

Podobne wątki