• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Pokojowa - 2,3 x 4,3

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#1
Cześć

W drodze negocjacji małżeńskich ;);) zyskałem pokój na swoje modele:) Jednak oprócz prezentacji taboru na półkach, w gablotach i na dioramach- chciałbym mu (taborowi) zapewnić "wybieg" ;););)

rozmiary pokoju to 2,3 x 4,3

Myślałem o makiecie wzdłuż ścian z pustym środkiem.

Co myślicie o poniższym rozwiązaniu? ewentualnie chętnie przyjmę Wasze propozycje:)
propozycja.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#2
Wydaje mi się trochę nudne i za symetryczne. Zrobiłbym krótsze tory stacyjne, bo teraz szlak jest dłuższy od stacji, więc pociąg wykorzystujący całą długość torów stacyjnych ledwo zmieści się na szlaku. Proponuję pomyśleć nad przeniesieniem jednej głowicy na górny prosty odcinek, co urozmaici układ, wydłużając jednocześnie szlak. I może warto na łukowej części stacji zastosować większe promieni łuków? Poza tym pomyślałbym o jakichś żeberkach (tory odstawcze, ładunkowe itp.).
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#3
Sporo miejsca.
Chcesz zrobić wszystko na jednym poziomie, czy np dwupoziomowo?

Jak dwupoziomowo, to fajnie może wyglądać:
tor szlakowy w tunelu ( z boku otwarty dla widoku) , a nad nim tory ze stacją, dworcem.
Ew, szlakowy zabudowany w tunelu z odpowiednimi portalami, a na górze spory węzeł kolejowy.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#5
w sumie o dwupoziomówce nie myślałem:) ale hmmm.. pokombinuje:)
Powinno dodać uroku i urozmaicenia, możesz zrobić kilka fajnych klimatów, np. różne rodzaje mostów itp.
Masz sporo miejsca na łagodne podjazdy i zjazdy.
Aż prosi się o spory dworzec.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#6
Panowie

Ja tu z prośbą o pomoc... kompletnie mi nie wychodzi planowanie Any Rail lub Scarmie... Wielu z Was pewnie ma w jednym palcu niniejsze programiki - gorąca prośba o rozrysowanie dla nie czegoś czym mógłbym zagospodarować pokój.

Założenia są takie, że środek makiety a być pusty. (makieta pod ścianami),
może być dwupoziomowa
perony o długości 180 cm, aby weszły składy husarz+ 4 wagony

Z Góry bardzo dziękuje:)

bo z ostatniego kombinowania coś mi takiego wyszło - ale kompletnie nie patrzyłem na rodzaje używanych rozjazdó itp...
2.jpg
 

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
Witaj.

Jak dla mnie to z jadąc z lewej strony kompletnie bez sensu rozejście z dwóch torów na trzy i potem przez dwie DKW (szkoda pieniędzy i niepotrzebne kombinacje). Nie jestem specjalistą od projektowania układów torowych, więc bardzo nie pomogę ale to co napisałem to tak od razu do poprawki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#9
Prawa strona jest OK, ale ta lewa faktycznie trochę przekombinowana. A może tak? W środku oczywiście zwykłe skrzyżownaie, nie rozjazd krzyżowy (angielski). Ale trzeba wymyśleć uzasadnienie rozsunięcia torów szlakowych, takie rzeczy się zdarzają.

tillig.jpg
 

Inkson

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
Reakcje
1.554 30 0
#10
Można by było poobcinać trochę rozjazdy, angliki i krzyżówkę to wtedy można by zejść do przyzwoitego rozstawu torów, ale to jest trochę zabawy, wiem bo sam robiłem.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#11
Można też zastosować gotowe skrzyżowanie równoległe. Na ebayu czasem można znaleźć. To jest wprawdzie starej produkcji jeszcze z czasów NRD ale Roco też bywają.
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#13
Dzięki. będę kombinował dalej:):) tą lewą głowicę skopiowałem z katalogu tilliga. a rozstaw to o ten między torem 1 i 2 a potem 3i4 chodzi?
 

Lipaa

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#16
Niby ok ale ja osobiście unikam zwrotnic łukowych po problemach z jazdą przez nie na makiecie "X". Pokój ma 4,3 metra, więc dałbym tory stacyjne koło 2,5 metra a reszta na zwrotnice, tak żeby wyjść w zakręt szlakiem dwutorowym. I jeszcze jedno - makieta "X" nauczyła mnie jednego: im mniej tym więcej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#17
Obie powyższe propozycje są niezłe. Moja wprowadza pewien element urozmaicenia, ale się nie upieram. Należałoby jednak najpierw zastanowić się, gdzie mają być perony, bo od tego zależą szerokości międzytorzy. Jeśli chodzi o propozycję kupna gotowego przejścia krzyżowego, to przejście produkcji dawnej NRD (kontynuowane zresztą przez Tilliga jeszcze dość długo) nie bardzo pasuje do współczesnych torów: szyny mają 2,5 mm wysokości, ale przede wszystkim są tam rozjazdy o dużym skosie i kącie 15 stopni. Oba przejścia, Pilz (Tillig) i Roco są poza tym zaprojektowane do torów na odcinku prostym (a naszym projekcie jest to na łuku), a po drugie, tory równoległe są w małej odległości od siebie. Przy takim rozsunięciu torów, jak w tym wypadku, trzeba takie połączenie krzyżowe złożyć samemu, bez konieczności przycinania rozjazdów.
Pokój ma 4,3 metra, więc dałbym tory stacyjne koło 2,5 metra a reszta na zwrotnice, tak żeby wyjść w zakręt szlakiem dwutorowym.
Zostaje 1,8 m na obie głowice rozjazdowe i jeszcze dwa łuki 2-torowe. Moim zdaniem nie ma szansy się to zmieścić.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 6
Planuję 24

Podobne wątki