• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Pokój z widokiem na tory.

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#1
Szanowni koledzy,

Szukamy ciekawych miejsc noclegowych ( hoteli , domków wakacyjnych itp ) z których okien lub tarasów można podziwiać ruch kolejowy. Znamy już kilka takich miejsc w Krakowie , Szczecinie czy Opolu ale chcielibyśmy poznać inne . Szykuje się nam trochę wolnego więc będziemy wdzięczni za Wasze propozycje. Nie muszą być konkrety , wystarczy podrzucić trop :) Kraj i miejsce nieistotne , jesteśmy ultramobilni :)
 
OP
OP
Hogben

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#3
No tak . Ale że szpiedzy czy zwykli fetyszyści ? Bo nie wiem co u kolegi wzbudza nieufność ? Rozumiem że kolega nie uważa za prawdopodobna możliwości że na kolejarskim forum ktoś może interesować się koleją i lubić spędzić wieczór z własną żona sącząc wino na tarasie komentując przejeżdżające składy ?

Aby pobudzić Panu Piotrkowi krążenie zdradzę jedna z dogodnych szpiegowskich lokalizacji.

https://www.booking.com/hotel/pl/am...22&srpvid=4a349c487cd1094b&type=total&ucfs=1&

Aż dziw że to jeszcze jest legalne Panie Piotrze , nieprawdaż ?
 
Ostatnio edytowane:

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
200 1 0
#7
Szanowni koledzy,

Szukamy ciekawych miejsc noclegowych ( hoteli , domków wakacyjnych itp ) z których okien lub tarasów można podziwiać ruch kolejowy. Znamy już kilka takich miejsc w Krakowie , Szczecinie czy Opolu ale chcielibyśmy poznać inne . Szykuje się nam trochę wolnego więc będziemy wdzięczni za Wasze propozycje. Nie muszą być konkrety , wystarczy podrzucić trop :) Kraj i miejsce nieistotne , jesteśmy ultramobilni :)
Miasteczka w dolinie środkowego Renu - są tam i kwatery i restauracje z tarasami z widokiem na tory. Nigdy w żadnym nie nocowałem, żeby konkretną polecić, ale lampkę wina zdarzało się na niejednym tarasie wypić.
Miejsc jest tam dużo, choć ich wybór niekoniecznie łatwy... Z doświadczenia: na miejscu zawsze może coś przeszkadzać, a to balustrada, a to zieleń, a to ograniczony widok na linię nie pozwalający na szybką reakcję. I jako, że są to miejsca stosunkowo małe i bardzo blisko torów, to najlepiej ich wyboru dokonywać nie przy pomocy map Google, tylko wizji lokalnej, będąc już na miejscu. Te miasteczka, to np. Bacharach albo Oberwesel, spokojnie szukałbym jednak w każdym od Bingen po Koblencję. Opcją jest poruszanie się jakimś kamperem, to wtedy wybieramy z pól kempingowych, które też na ogół znajdują się tuż nad brzegiem Renu i z dobrym widokiem na tory.
Możliwe, że są pola kempingowe, gdzie można wynająć i sam stacjonarny nocleg? Nie sprawdzałem.
Oprócz doliny środkowego Renu warto zainteresować się też i miasteczkami nad Mozelą i Menem.
Acha - w komentarzu do niektórych wypowiedzi z tego wątku - tam nikt się nie będzie dziwił naszej pasji, a wręcz jest duża szansa, że spotkamy kolegów z aparatami na miejscu, którzy chętnie podzielą się swoim doświadczeniem.

Inne ciekawe miejsce to hotel Hilton w Sztokholmie, jakoś w samym centrum, chyba to Slussen. Są tam pokoje dokładnie nad torami kolejowymi, fotografujemy pociągi z góry. Problem jest taki, że przez szybę, a ta wiadomo - musi być czysta.
Ostatnio byłem też mega zadowolony z pobytu w Dreźnie, w hotelu Maritim. Warunek to widok na Łabę, jak najwyższe piętro (bardzo ważne!) i w pokoju z końca hotelu jak najlbliżej mostu kolejowego. No i oczywiście długi obiektyw jak chcemy fotografować.
I teraz takich drogawych miejskich hoteli jest w zasadzie wszędzie w miastach europejskich całkiem dużo. Praktycznie wszędzie dałoby radę coś takiego znaleźć i wielokrotnie w tego typu hotelach byłem, przy czym do spełnienia potrzeba paru warunków: pokoju z oknem na tory (czasami trzeba sporo dopłacić jak za widok na Łabę w Dreźnie), najlepiej otwieranego okna, z czym ostatnio jest tak samo trudno jak o wagon w pociągu z otwieranym oknem, odpowiednio wysokiego piętra, odpowiedniego kąta do fotografowania, odpowiedniego kierunku względem oświetlenia słonecznego, wreszcie odpowiedniej pory dnia, kiedy będziemy się w hotelu znajdowali - bo na ogół to jest jeden nocleg i powiedzmy, że po kolacji z żoną jak już wracamy do hotelu, to jest ciemno...
Bywałem w wielu tego typu hotelach i muszę przyznać, że nie zawsze samo wybranie hotelu zagwarantowało sukces - często któraś z przeszkadzajek całkowicie uniemożliwiała swobodne obserwowanie pociągów i niestety byłem przydzielonym mi pokojem bardzo rozczarowany.
 
OP
OP
Hogben

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#9
Zawsze możecie kimnąć się na dworcu.

Przepraszam, musiałem :)
Same plusy, i na końcu jeszcze podwózka do "Hotelu" w wersji premium:)
Pięknie dziękuję za radę :LOL: , chętnie skorzystam o ile koledzy dotrzymają mi towarzystwa ;)

Bywałem w wielu tego typu hotelach i muszę przyznać, że nie zawsze samo wybranie hotelu zagwarantowało sukces - często któraś z przeszkadzajek całkowicie uniemożliwiała swobodne obserwowanie pociągów i niestety byłem przydzielonym mi pokojem bardzo rozczarowany.
Oprócz wielu cennych informacji za które dziękuję, Robert doskonale ujął istotę tego tematu. Jest wiele miejsc z których można teoretycznie komfortowo podziwiać kolej. Problem jedynie w tym że o powszechnych "przeszkadzajkach" które potrafią zepsuć cały wyjazd wiedzą tylko osoby które ich doświadczyły. I rekomendacje tego typu są dla nas najcenniejsze (y)

I tak w nawiązaniu do linku który podesłałem wyżej , w Opolu należy prosić o pokój nr 5 , drugie krzesło i kluczyk do otwierania okna. Ale lokalizacja i wrażenia niesamowite tym bardziej że Opole główne obsługuje ponad 400 składów wszystkich typów dziennie od EIP do spalinowych szynobusów

Poniżej , widok z okna pokoju hotelowego , jak rezerwujecie z dnia na dzień można trafić cenę 90 - 150 zł za pokój

 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Hogben

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#10
Tym razem spędziliśmy weekend w apartamencie zawieszonym nad dworcem Wiedeń Główny lub jak kto woli Wien Hbf :

https://www.booking.com/hotel/at/de...TdkMzYtNDk4NC1hN2JlLTkyZmMwMjMzZTRiMdgCAeACAQ

Świetnie położony nowoczesny apartament , jedynie 100 metrów od peronu na który przywiozą Cię wagony PKP IC. Z balkonu możemy obserwować ruch kolejowy po wschodniej części dworca i jest on imponujący. Pomiędzy 20 a 21 w piątek naliczyliśmy ponad 70 składów lub wszelkiego rodzaju pojazdów szynowych w 60 minut. Zresztą ruch nie ustaje nawet nocą a wtedy z pomocą przychodzi potężna stolarka okienna która odcina nas całkowicie od uciążliwości przebywania w bezpośredniej odległości od torów



IMG-20250824-WA0065.jpg
IMG-20250824-WA0061.jpg
IMG-20250824-WA0068.jpg
IMG-20250824-WA0060.jpg
Zdjęcie WhatsApp 2025-08-22 o 15.51.12_c4fe78b9.jpg
Zdjęcie WhatsApp 2025-08-23 o 14.40.58_b0f59f87.jpg
IMG-20250824-WA0064.jpg


Ceny rozsądne jak na Wiedeń , warto zarezerwować z wyprzedzeniem bo wtedy i bilety kolejowe na IC do Wiednia są tańsze. W dni robocze ruch kolejowy co oczywiste jest intensywniejszy więc warto zahaczyć choć o piątek. Polecam również krótką wycieczkę kolejową do Krems am Donau przez St Polten. Ciekawym przeżyciem jest podróż Rail Jetem OBB zasuwającym ponad 230 km/h w kompletniej ciszy i bez wibracji. na trasie przejazdu leży najdłuższy w Austrii tunel kolejowy o długości prawie 24 kilometrów .W St Polten przesiadamy się w szynobus i możemy rozkoszować sie widokiem tarasowych winnic z których słynie Krems. Na miejscu doskonały wybór win ( ok 20E za butelkę ) myślę że trafi w każde gusta. Z Krems można wrócić po śladach lub na pokładzie piętrowego Rex ( Regional Expres ) również w systemie push and pull i na pneumatycznym zawieszeniu. A wieczorem tradycyjna kolacja z widokiem :)

IMG-20250824-WA0070.jpg
Zdjęcie WhatsApp 2025-08-24 o 20.49.11_6b52087f.jpg
Zdjęcie WhatsApp 2025-08-24 o 20.48.30_68c4bbd9.jpg


Jedynie smuteczek że w dobie Rail Jetow , Nigh Jetów - cichych , szybkich i nowoczesnych jedynym śladem polskiej obecności jest walająca się tablica relacyjna z IC

IMG-20250824-WA0069.jpg


Jednakowoż polecamy Wiedeń , świetna wycieczka kolejowa od początku do końca. Choć oczywiście golonka w Schweizerhous na Praterze ma również bezdyskusyjną wartość :)
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
200 1 0
#12
Tym razem spędziliśmy weekend w apartamencie zawieszonym nad dworcem Wiedeń Główny lub jak kto woli Wien Hbf :
Genialne miejsce! Zdjęcia niczym z makiety, dziękuję za relację, postaram się zapamiętać to miejsce i wykorzystać wskazówki! :)

Jedynie smuteczek że w dobie Rail Jetow , Nigh Jetów - cichych , szybkich i nowoczesnych jedynym śladem polskiej obecności jest walająca się tablica relacyjna z IC
Polskie składy na wiedeńskich torach idzie zauważyć - takowe fotografowałem rano. A polska kolej, cóż, jeszcze się trochę musi pomodernizować, żeby silniej zaznaczyć się w tym alpejskim kraju.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.224 602 30
#13
A polska kolej, cóż, jeszcze się trochę musi pomodernizować, żeby silniej zaznaczyć się w tym alpejskim kraju.
Trochę odbiegnę od tematu, ale co konkretnie kolega @JRobert ma na myśli pisząc o modernizacji w celu silniejszego zaznaczenia się w Austrii? Mam wrażenie, że kolega tak sobie napisał bez żadnej konkretnej myśli.
PS W razie rozwinięcia się dyskusji wydzielę ją do odrębnego wątku.
 
OP
OP
Hogben

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#14
Dziękuję Koledze Robertowi za miłe słowo , a wszystkim z Was za gwiazdki.(y) To zawsze motywuje do dalszych starań :) Czasem mam wrażenie że w pogoni za modelarskim świętym graalem idealnego odwzorowania, gubimy radość obcowania z przedmiotami które z takim pietyzmem pomniejszamy :)

Polskie składy na wiedeńskich torach idzie zauważyć - takowe fotografowałem rano. A polska kolej, cóż, jeszcze się trochę musi pomodernizować, żeby silniej zaznaczyć się w tym alpejskim kraju.
Zgodzę się z Robertem choć droga do tego długa , trudna i pełna niebezpieczeństw. Wszyscy orientujemy się co przy takim poziomie zapóźnienia , niedoinwestowania i braków systemowych stałoby się z naszym kolejami po wdrożeniu ETCS i GPS-R a w konsekwencji wejściu na nasz rynek podmiotów zachodnioeuropejskich. Ale spójrzcie na poniższy screenshot. To jest cena która my jako pasażerowie płacimy za taką sytuację. to zestawienie cen RegioJet/Bohumin-Wiedeń z PKP/Gliwice-Wiedeń.
Zdjęcie WhatsApp 2025-08-26 o 19.00.13_54700403.jpg


Jeszcze tylko w drodze uzupełnienia pozwolę sobie doradzić że w Wiedniu warto na wycieczkę kolejową na wybranej trasie skorzystać z biletu dziennego. Nie dość ze możecie jeździć tam i z powrotem różnymi trasami o ile jest taka możliwość, to jeszcze w cenie biletu macie koleje podmiejskie , metro i tramwaje za darmo przez cały dzień
 
OP
OP
Hogben

Hogben

Nowy użytkownik
Reakcje
74 0 0
#15
Mamy kilka dni wolnego i postanowilismy zadekować się w sympatycznym hotelu z widokiem na tory. Już pierwsze spojrzenie na wyprawkę naszej łazienki zdradza że cisza nie jest chyba najmocniejsza stroną tego hotelu :)

IMG_4466.jpeg


Pozwólcie uzupełnic że tym razem polecamy miejscówkę troche dalej niż ostatnio albowiem w Michigan City w Indianie. Jest tam mianowicie hotel Bridge Inn który ma na wyciagniecie ręki most kolejowy który umie takie coś :


Most pochodzi z 1905 roku u całkiem dobrze sobie radzi na oryginalnym systemie obrotowym . Co ciekawe całą tą konstrukcję napędza 10 konny silnik elektryczny. A radzi sobie z całym spektrum obciążeń.



Pokręcimy się tu kilka dni i zobaczymy co jeszcze da się upolować z balkonu.