• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poezja dźwięku i obrazu:-))

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#2
Jeszcze kilka lat temu nie trzeba było niczego reżyserować, takie widoki były tam codziennością, nieraz w podwójnej trakcji, a czasami także z trzecim parowozem na popychu. Ja tam, niestety, nigdy nie byłem (za daleko i za drogo). Z tego, co wiem, to koleje chińskie całkiem niedawno wycofały ze służby parowozy (a nowe budowano jeszcze w latach 1980-tych), więc jeżeli jest to film zrobiony w ostatnim czasie, to faktycznie mogło to być specjalnie zaaranżowane.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.598 50 5
#3
Film ma już CONAJMNIEJ 3 lata (przynajmniej u tego użytkownika, który go wypuścił), ale ja ten filmik już ponad 5 lat temu widziałem. Znalazł się nawet na jakichś składankach.

Jednakże nie można odmówić uroku temu zjawisku :D
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
359 5 1
#4
Wygląda to na kolej Jitong. Mam całą płytę z tej linii wydaną przez "RioGrande" w serii "Eisenbahn-Romantik". Wg informacji na okładce jeździli do 2005 roku! A to na moście to odmulenie kotła wykonane w bardzo dobrym miejscu bo nie rzuca tłuczniem z toru na boki! Ciekawostka z tej linii: w tunelach na wzniesieniach ze względu na konieczność ciągłej bardzo ciężkiej pracy parowozów drużyny jeździły w maskach przeciwgazowych (widać to na płycie).
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#5
Parę uściśleń.
Filmik jest dość stary, chyba ma 10 lat :)
Nie jest to słynna prawie 1000km kolej Jitong, tylko mniej znana 75 km bocznica do kopalni węgla Zhungeer, tu inny filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=SPYbeNAlK5E
Z tego co wiem, ta linia dawno już jest zelektryfikowana.
Z parowozami w Chinach była taka sprawa, ze dekretem Komunistycznej Parii Chin wszystkie parowozy miały zniknąć do 2000 roku z kolei państwowych - a że produkowano je jeszcze w latach 80tych:

to można była prawie nówki sztuki bardzo tanio kupić, z czego korzystały liczne prywatne linie kolejowe.
Jako ciekawostkę podam, że wspomniana to kolej Jitong, firma Joint-Venture, była budowana w latach 90tych wraz z infrastrukturą z przeznaczeniem na trakcję parową.
Pewnie parowozy jeździłyby dalej, bo węgla dużo a ropy brak, ale wzrastające zadania transportowe spowodowały, że firma kupiła używane spalinowozy od kolei państwowych, które w międzyczasie intensywnie się elektryfikowały i miały nadmiar diesli.
Zdążyłem w 2004 na wspaniały spektakl w stylu spore brutto z podwójną parowozową trakcją na górskich serpentynach:
http://layer.uci.agh.edu.pl/M.Czapkiewi ... =54&page=5

Nadal można spotkać parowozy w Chinach, głównie w kopalniach, hutach i kompleksach energetyczno-przemysłowych, i często nie są to jakieś tam zamknięte na terenie zakładu bocznice, tylko rozbudowana na kilkadziesiąt km sieć po której kursują również ogólno-dostępne pociągi osobowe.

Pozdrawiam,
Maciej.

Ps. z góry odpowiadam na ewentualne pytania - nie było żadnych problemów z fotografowaniem, to nie Polska ;->
 

Załączniki