• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

podłączanie semaforów świetlnych.

modelarz100

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam. Pisałem wątek o makiecie od kuzyna
Na niej jest pulpit (długa listwa i na niej 22 powwiercane przełączniki) każdy ma od spodu 3 wyjścia (przełacznik ustawić można na poz 0 lub 1)i "fabrycznie" przez kuzyna są połączone kablami od spodu styki środkowe.Moje pytanie brzmi : jak można popodłączać tam semafory 2,3,4, i 5 komorowe,aby wszystko działało i na nich można było podać wszystkie sygnały? Pod względem elektryki jestem zielony,więc jak można to prosze o narysowanie od spodu jak i co do czego ma być podłączone. Z góry dziękuje.

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.565 3 0
Zadałeś proste pytanie, ale nie podałeś żadnych szczegółów dotyczących tego jak sobie wyobrażasz to sterowanie? Najprościej do każdego przełącznika podłączyć po jednej komorze semafora i wybierać ręcznie które światła mają się świecić, albo np tak jak na rys. Przełącznikami 2 i 3 ustawiasz jaki ma być sygnał (zielone, zielone + pomarańczowe, pomarańczowe), a potem przełącznikiem 1 przełączasz z czerwonego na sygnał zezwalający. Wszystko inne wymaga już zastosowania jakiejś elektroniki.

Załączniki

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
691 14 0
ja zrobiłem inaczej i działa
zastosowałem 4 torowy przełącznik stały z 2 wyjściami przeciwstawnymi
odpowiednie połączone logiczne dało efekt
wyświetlają się sygnały podstawowe oraz do wyboru białe manewrowe lub Sz- po dodaniu dodatkowego wejscia prądu przerywanego i przełącznika 1 torowego
zastosowałem także dodatkowy przekaznik i dało to możliwość dawania sygnałów do To
moduł także automatycznie może uzależnić sygnał od ustawienia zwrotnicy po zastosowaniu także przełącznika 4 torowego