Jak najbardziej takie semafory są do dziś stosowane na PKP, to jest przecież typowy semafor kształtowy jednoramienny. Dziwi mnie trochę pytanie, czy jest to choć troche podobne do urządzeń stosowanych na PKP. Taki semafor może wskazywać jedynie sygnał "Stój" i "Jazda ze zmniejszoną prędkością".
W podanym przez Kolegę Bipa przykładzie może on stać przy wyjeździe z górnego toru w lewo, w kierunku mostu (jazda przez rozjazd po prostej), a w wypadku, gdyby wjazd z lewej strony (sprzed mostu) w prawo mógł się odbywać wyłącznie na ten górny tor (np. ten dolny tor jest tylko torem bocznym, bez jazd pociągowych), taki semafor mógłby również tam być ustawiony.
Przy jeździe na i z toru dolnego obowiązuje prędkość zmniejszona do 40 km/h, więc semafor musi mieć dwa ramiona. Semafor wjazdowy (po lewej stronie, przed mostem) powinien być wtedy dwuramienny z ramionami niesprzężonymi (oprócz sygnału "Stój" pokazuje sygnał zezwalający na jazdę z największa prędkością - jedno ramie uniesione - jazda na wprost, lub z prędkością zmniejszoną - dwa ramiona uniesione - jazda na bok po rozjeździe). Semafor wyjazdowy z toru dolnego musi mieć dwa ramiona sprzężone, ponieważ może pokazać tylko sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną prędkością.
Semafor wjazdowy (po lewej stronie) powinien stać przed mostem, semafory wyjazdowe - w okolicy granicy modułów, obok siebie. Przy sygnalizacji kształtowej z reguły nie stosowano dróg ochronnych.
Uwaga! Ponieważ model przedstawia semafor na maszcie kratowym, może on stać między torami jeżeli szerokość międzytorza jest odpowiednia. W rzeczywistości w takim miejscu najczęściej stosuje się semafory na masztach płaskich - była już o tym niedawno dyskusja na forum.