Piko 97929 - Analogowy zestaw startowy z pociągiem ICE 3 NS
Zakres modernizacji - pozostaje analog:
1. Zapalanie świateł kierunkowych na postoju,
2. Zapalanie świateł w wagonach na postoju,
3. Ożywienie wagonu sterowniczego kl. 2 pasażerami,
4. Ograniczenie maksymalnej prędkości na makiecie.
5. Inwentaryzacja pięcio - stykowych sprzęgów między - wagonowych.
6. Już oba człony sterownicze mają oświetlenie.
Bartuś z zapałem przystąpił do selekcji pasażerów.
Grubasy nie miały szans.
Maszynista jedynie w kapeluszu pasował.
Wagony sterownicze zostały wyposażone w przetwornice obniżające napięcie zasilające diody świecące do napięcia 3,0V.
Start przetwornicy przy napięciu DC ok. 4,0 V w szynach. Przy tym napięciu silnik zasilany przez opornik mocy 30 ohm jeszcze stoi.
Pozwala to na zapalenie i utrzymanie świateł na postoju.
Przewodami oryginalnymi białym i żółtym napięcia z szyn docierają do każdego członu.
Niebieski przewód dołączony jest przez odpowiednio spolaryzowane dwie diody do przewodów od szyn (czarny i czerwony)
i zawiera informację o wybranym kierunku. Niebieski przewód pozostał z oryginalnym podłączeniem.
W segmentach 2 kl. zewnętrzne styki na złączach miedzy - wagonowych są wolne i będą wykorzystane do oświetlenia członów
środkowych z przetwornicy członu sterowniczego 2 kl.
Taśma z diodami świecącymi została przystosowana do zasilania napięciem 3,0 V zamiast oryginalnego 12,0 V.
Wykaz części zamiennych i rysunki eksplodujące pasują od wersji PIKO 97930.
Zakres modernizacji - pozostaje analog:
1. Zapalanie świateł kierunkowych na postoju,
2. Zapalanie świateł w wagonach na postoju,
3. Ożywienie wagonu sterowniczego kl. 2 pasażerami,
4. Ograniczenie maksymalnej prędkości na makiecie.
5. Inwentaryzacja pięcio - stykowych sprzęgów między - wagonowych.
6. Już oba człony sterownicze mają oświetlenie.
Grubasy nie miały szans.
Maszynista jedynie w kapeluszu pasował.
Wagony sterownicze zostały wyposażone w przetwornice obniżające napięcie zasilające diody świecące do napięcia 3,0V.
Start przetwornicy przy napięciu DC ok. 4,0 V w szynach. Przy tym napięciu silnik zasilany przez opornik mocy 30 ohm jeszcze stoi.
Pozwala to na zapalenie i utrzymanie świateł na postoju.
Przewodami oryginalnymi białym i żółtym napięcia z szyn docierają do każdego członu.
Niebieski przewód dołączony jest przez odpowiednio spolaryzowane dwie diody do przewodów od szyn (czarny i czerwony)
i zawiera informację o wybranym kierunku. Niebieski przewód pozostał z oryginalnym podłączeniem.
W segmentach 2 kl. zewnętrzne styki na złączach miedzy - wagonowych są wolne i będą wykorzystane do oświetlenia członów
środkowych z przetwornicy członu sterowniczego 2 kl.
Taśma z diodami świecącymi została przystosowana do zasilania napięciem 3,0 V zamiast oryginalnego 12,0 V.
Wykaz części zamiennych i rysunki eksplodujące pasują od wersji PIKO 97930.