Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Cześć
Ma ktoś loko BR151 Piko?
Prosiłbym o zdjęcie płytki z elektroniką interesuje mnie jak tam jest instalowany dekoder fabrycznie? Czy jest to gniazdo 8 pin?
Pozdrawiam
Marek
Stare modele nie miały w ogóle gniazda dekodera, nowsze miały 8pin, a najnowsze mają PluX22.
Więc musisz wiedzieć jaki model masz. Zdejmij budę i zobacz czy i jakie gniazdo jest. Wówczas dopasujesz wtyczkę dekodera.
Nie w tym problem.
Mam stary model BR151 robiony jeszcze przez firmę Rowa przerobiłem na cyfrówkę ale teraz chcę pójść krok dalej i założyć dekoder dźwiękowy 8 pinowy który już mam. Myślałem aby kupić płytkę z nowego Piko ale na rysunku na ich stronie tego nie widać jakie jest wpięcie na dekoder.
Próbuję więc znaleźć kogoś kto ma taki model.
Nie do końca rozumiem.
Masz model przerobiony na cyfrowy z gniazdem 8pin.
Chcesz tam założyć dekoder dźwiękowy z wtyczką 8pin, który już masz.
To po ki czort potrzebna Ci ta płytka od Piko. Ona przecież nic nie zmieni.
Nawet po ewentualnej wymianie dalej będzie płytka z gniazdem 8pin i dekoder z wtyczką 8pin.
Więc wpinasz dekoder z głośnikiem w gniazdo lokomotywy, które już jest i masz dźwięk i wszystko inne (jeśli dobrze polutowałeś).
A tak jak pisałem wcześniej, płytki Piko starsze były 8pin, a teraz są PluX22.
Gdybyś miał dekoder z wtyczką PluX22, to ewentualnie można byłoby pomyśleć o nowej płytce PluX22 od Piko.
Ale czy fizycznie by pasowała, to też wątpię, bo z zewnątrz buda niby taka sama, ale wewnątrz rozwiązania już zupełnie inne.
Nie w tym problem.
Mam stary model BR151 robiony jeszcze przez firmę Rowa przerobiłem na cyfrówkę ale teraz chcę pójść krok dalej i założyć dekoder dźwiękowy 8 pinowy który już mam. Myślałem aby kupić płytkę z nowego Piko ale na rysunku na ich stronie tego nie widać jakie jest wpięcie na dekoder.
Próbuję więc znaleźć kogoś kto ma taki model.
Lepiej wymienić cały model. ROWA BR151 to konstrukcja solidna, ale mająca już 50 lat. Przez lata ROCO budowało swoje modele BR151 (i nie tylko) w oparciu o modele ROWA zmieniając niewiele. W porównaniu z tym PIKO wypada lepiej.
No pewnie, że nowe Piko wypada dużo lepiej.
Kolega @kobik21 ma ambicje racjonalizatorskie i to bardzo dobrze. Ucyfrowił sobie bardzo ładnie stary model analogowy Rowa.
Jedynie co jeszcze bym zrobił, to wymienił stare żarówki na białe, ciepłe LED 12V wlutowane w miejsce żarówek przez rezystor 1,1 - 1,5kOhm. Na tym bym poprzestał w pracach nad tym modelem. A generalnie trzymałbym się standardu kolorów kabli NMRA.
Ja jestem sentymentalny i zostanę przy swoim modelu
ale dziękuję wszystkim za rzetelne informacje i konstruktywną krytykę.
Takie podejście do tematu bardzo sobie cenię.
Myślałem aby zastąpić te wszystkie przewody na płytkę na końcu której są rozmieszczone płytki z ledami.
O ja! Tylko poizoluj, pozaklejaj taśmą wszystko co się da. Poukładaj tak kabelki, żeby przez okna maszynowni nie były widoczne.
Rozumiem Twoją myśl, ale płytka od Piko nie przypasuje, bo musiałbyś ją chyba połamać, pociąć, nie wiem czy może być użyteczna.
Płytki z ledami, takie uniwersalne można dobrać i kupić osobno.
Może połączyć to jakąś taśmą przewodową z mikrowtyczkami, żeby zastąpić te luźne przewody...
Może poszukaj czegoś podobnego to tego poniżej:
Ale jak wszystko działa, to wyczyść wszystko, przesmaruj mechanizmy napędowe, zamknij budę i ciesz się modelem.
Właściwie chyba już nigdy nie będzie potrzeby jej otwierać.