• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Piko 96362] EU07-348

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#1
Lokomotywa elektryczna:

EU07-348

Informacje o modelu:
Typ: 303E
Nr inwentarzowy: EU07-348
Zakład: MD Poznań Franowo
Napr.rev.: (brak) model przedstawia egzemplarz fabryczny zaraz po przydziale do MD w końcówce 1984 roku
Epoka: IVc
Nr katalogowy: Piko 96362
Waga netto: 353 g
Długość: 182 mm
Ilość osi: 4 (dwa koła antypoślizgowe)


Zalety:
• ładnie wykonane malowanie i oznaczenia
• przyjemny dla oka detal i ładnie odtworzony kształt budy oryginału
• cicha i dobra praca silnika
• przemyślana konstrukcja pantografów pod kątem funkcjonalności w modelu, a wyglądem
• dodatkowe detale w postaci imitacji sprzęgów powietrznych,
• płytka elektroniczna na bardzo wysokim poziomie
• łatwe zdejmowanie obudowy
• opakowanie sprzyjające łatwemu wyjęciu modelu
• ładnie wykonana imitacja okien i szyb
• imitacja kabiny maszynisty i możliwe jej podświetlenie (wyprowadzone światłowody)
• możliwe zasilanie z pantografów
• niewygórowana cena

Wady:
• kontrowersyjnie wykonane wnętrze reflektorów
• trąbki na dachu bez imitacji (jak w SP/SM42 PIKO) ich wnętrza lub chociaż zamarkowania tego ciemniejszym kolorem

Informacje dodatkowe o modelu:
Światła świecą od najmniejszych prędkości na sterowaniu analogowym - oświetlenie białe/ czerwone zgodne z kierunkiem jazdy. Oświetlenie diodowe wykonane na diodach SMD. Model posiada gniazdo dekodera PluX-22. Silnik jest bardzo cichy i ma dobre własności jezdne - pomimo, że trójpolowy. Reflektory można łatwo wysunąć z modelu po zdjęciu obudowy (piszę to pod kątem ich ewentualnej wymiany). Wózki w wersji przedstawiającej typ 303E są takie same jak w 4E (ale generalnie nie rzuca się to aż tak w oczy podobnie jak niezbyt dokładne proporcje skrzyni akumulatorów w podwoziu). Generalnie bardzo ładny model moim zdaniem.

IMG_0400.JPG


IMG_0402.JPG


IMG_0404.JPG


IMG_0408.JPG


IMG_0407.JPG


IMG_0410.JPG


IMG_0411.JPG


IMG_0412.JPG


IMG_0415.JPG


IMG_0409.JPG


Przepraszam za nie najwyższą jakość zdjęć.
 
Ostatnio edytowane:

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
#2
a cóz to takiego?
"płytka elektroniczna na bardzo wysokim poziomie"
W stosunku do czego? Orginału?
Innych modeli?
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#3
Chodzi o to, że elektronika modelu umożliwia, bez żadnych przeróbek, wyświetlenie wielu kombinacji świateł stosowanych w rzeczywistości oraz zapewnia współpracę z wieloma dekoderami różnych firm. Modele, w których stosuje się gniazda 8-mio pinowe (tutaj 22-pin) mają te możliwości znacznie ograniczone.
 

zofran

Użytkownik
Reakcje
14 0 0
#7
Chodzi o to, że elektronika modelu umożliwia, bez żadnych przeróbek, wyświetlenie wielu kombinacji świateł stosowanych w rzeczywistości oraz zapewnia współpracę z wieloma dekoderami różnych firm. Modele, w których stosuje się gniazda 8-mio pinowe (tutaj 22-pin) mają te możliwości znacznie ograniczone.
Cieszę się, że Pan wie, co Autor miał na myśli. Cieszy również mozliwość podłączenia nowoczesnego dekodera.
Mam wrażenie , że wiekszość przytoczonych zalet modelu, to są dokładnie te którymi rózni się model Piko od modelu SM.
Tu znalazłem znany powszechnie obrazek orginału: http://www.dcc24.eu/sites/default/f...iwersalna elektryczna EU07 Piko 96362 039.jpg
Możemy porównać
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#8
Z tego co pamiętam, była jeszcze rozmowa , że trapezy na modelu są kuliste, zamiast ostro ścięte, ale mnie ciężko stwierdzić czy rzeczywiście tak jest patrząc na zdjęcie tej lokomotywy.
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#9
Mam wrażenie , że wiekszość przytoczonych zalet modelu, to są dokładnie te którymi rózni się model Piko od modelu SM.
Wrażenie to sprawa osobista. Co osobnik to inne wrażenie. Może kolega napisze, która z tych (według mnie) zalet nie jest kolegi zdaniem zaletą. Jeśli bowiem nie ma z tym problemu to po co to odniesienie do innego modelu? Osobiście nie mam zamiaru tutaj porównywać modeli bo przecież nie o to w tym dziale chodzi. W takim bowiem kontekście trzeba by uznać imitację kabiny za wadę (bo w SM jest lepsza).
Wszystko można. Więc skoro jest taka ochota... to może kolega porównać.
[DOUBLEPOST=1424856327,1424856023][/DOUBLEPOST]
Z tego co pamiętam, była jeszcze rozmowa , że trapezy na modelu są kuliste, zamiast ostro ścięte, ale mnie ciężko stwierdzić czy rzeczywiście tak jest patrząc na zdjęcie tej lokomotywy.
Może rzeczywiście te namalowane trapezy na linii przejścia barw w tym modelu PIKO nieco odbiegają kształtem od oryginału, ale szczerze mówiąc - nawet jeśli - da się to przełknąć. Powtarzam - według mnie.
Wstępnie napisałem o tym w pozostałych informacjach o modelu, ale edytowałem wpis i wywaliłem go nie pisząc o tym wcale, bo pomyślałem, że postrzeganie tego to sprawa indywidualna. Ja napiszę, że coś nie halo - inny napisze, że pieprzę głupoty i się czepiam.... Każdy widzi po swojemu :) a w zady i walety nie chciałem brnąć dalej, bo takim tokiem rozumowania to można za wadę uznać brak firanek i proporczyków w oknach kabiny :D
 
Ostatnio edytowane:

Kuba

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Co do płytki elektronicznej również byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. A skromnie tylko powiem, że montowałem dekodery do więcej niż stu lokomotyw różnych producentów, jak np. Roco, Fleischmann, Piko, Tillig, Brawa, Liliput, ACME, Trix a nawet Maerklin.
Płytka przygotowana jest również do wlutowania kondensatora podtrzymującego pracę dekodera i do montażu głośnika z bardzo dobrym efektem akustycznym. Dekoder PluX22 obsługuje bez żadnych modyfikacji połączeń, a jedynie konfiguracji CV, również oświetlenie obu kabin i światła manewrowe dla obu stron. Prostsza wersja dekodera PluX12 daje możliwość obsługi świateł czołowych i końca niezależnie włączanych.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#11
@jafrap jeśli piszesz o modelu w opisie taboru to niezgodne z oryginałem wózki należało by jednak uwzględnić jako wada, zwłaszcza jeśli w zaletach chwali się detale, bo wózek od 4E w wersji 303E to jednak dosyć istotna informacja i "gruby detal", tak samo nazwanie reflektorów "kontrowersyjnym wykonaniem" jest co najmniej naginaniem faktów (jest po prostu nieładne, zdecydowana większość ludzi na forum tak je ocenia, gdyby było 50/50 można by mówić o kontroersjach).
Jeśli wymieniamy zalety, wypadało by wymienić ogólnie solidną konstrukcję oraz dodatkowo płynną jazdę od najmniejszych prędkości, imitację kabiny ocenił bym na +/-, bo niby podświetlenie jest, jednak sama kabina jest uproszczona do bólu i aż tak rewelacyjnie się nie prezentuje.
 

mareknyc

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 8 0
#12
@jafrap jeśli piszesz o modelu w opisie taboru to niezgodne z oryginałem wózki należało by jednak uwzględnić jako wada, zwłaszcza jeśli w zaletach chwali się detale, bo wózek od 4E w wersji 303E to jednak dosyć istotna informacja i "gruby detal", tak samo nazwanie reflektorów "kontrowersyjnym wykonaniem" jest co najmniej naginaniem faktów (jest po prostu nieładne, zdecydowana większość ludzi na forum tak je ocenia, gdyby było 50/50 można by mówić o kontroersjach).
Jeśli wymieniamy zalety, wypadało by wymienić ogólnie solidną konstrukcję oraz dodatkowo płynną jazdę od najmniejszych prędkości, imitację kabiny ocenił bym na +/-, bo niby podświetlenie jest, jednak sama kabina jest uproszczona do bólu i aż tak rewelacyjnie się nie prezentuje.
Jafrap wyraźnie napisał "moim zdaniem"i dla jednego wypadało by powiedzieć a dla drugiego jest ok ,jak dla mnie model jest ok co nie znaczy ,że nie kupię SM ,ale nie demonizował bym tak ,że ma same wady bo (jak dla mnie) nawet światła mi nie przeszkadzają ,ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie.:)
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#13
Jafrap wyraźnie napisał "moim zdaniem"i dla jednego wypadało by powiedzieć a dla drugiego jest ok ,jak dla mnie model jest ok co nie znaczy ,że nie kupię SM ,ale nie demonizował bym tak ,że ma same wady bo (jak dla mnie) nawet światła mi nie przeszkadzają ,ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie.:)
Nikt tego modelu nie demonizuje, model jest na poziomie zadowalającym w tej półce cenowej (z wyjątkiem reflektorów, które w wykonaniu idą w półkę hobby) natomiast jeśli oceniamy jakość odwzorowania i zgodność z oryginałem trzeba o tym o czym wspominałem pisać konkretnie i tutaj niewiele można mówić na zasadzie "mim zdaniem" mówiąc słowo A należy mówić też B. Model SM to zupełnie inna para kaloszy i nie dotyczy go ten wątek, tak jak nie dotyczy tego co kto kupi i dla czego.
 

mareknyc

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 8 0
#14
Tak tylko na 100 recenzentów może być sto różnych opinii.I nie należy kogoś upominać,że nie powiedział czegoś co akurat Tobie nie pasuje ponieważ w jego odczuciu może nie być B.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#15
Tylko przypomnieć chciałem że mówimy o zastosowaniu nie tych co trzeba wózków w modelu, w kontekście wymieniania dokładności i detalu w zaletach pominięcie takiego błędu/uproszczenia jest co najmniej dziwne, tym bardziej że mówimy o modelu, który ma odwzorowywać lokomotywę jeszcze przed pierwszą naprawą rewizyjną...
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#16
Nikt tego modelu nie demonizuje, model jest na poziomie zadowalającym w tej półce cenowej (z wyjątkiem reflektorów, które w wykonaniu idą w półkę hobby) natomiast jeśli oceniamy jakość odwzorowania i zgodność z oryginałem trzeba o tym o czym wspominałem pisać konkretnie i tutaj niewiele można mówić na zasadzie "mim zdaniem" mówiąc słowo A należy mówić też B. Model SM to zupełnie inna para kaloszy i nie dotyczy go ten wątek, tak jak nie dotyczy tego co kto kupi i dla czego.
Nic bym nie pisał, ale odnoszę wrażenie, że kolega razem z kolegą CoCu uczepiliście się mnie w jakiejś zemście czy coś, krytykując negawtwnie fakt nie uwzględnienia przeze mnie czegoś w wadach, czy zaletach, itp, czy coś.... Nieścisłych opisów taboru dziale z opisami taboru (czy też opisów "z grubsza") jest bowiem multum i tam waszej aktywności aż tak nie widać, czy to w komentarzach do komentarzy, czy to w ocenach. Powiedz coś krytycznie na temat SM to potem całe nogawki w błocie.
[DOUBLEPOST=1424937344,1424936531][/DOUBLEPOST]
Tylko przypomnieć chciałem że mówimy o zastosowaniu nie tych co trzeba wózków w modelu, w kontekście wymieniania dokładności i detalu w zaletach pominięcie takiego błędu/uproszczenia jest co najmniej dziwne, tym bardziej że mówimy o modelu, który ma odwzorowywać lokomotywę jeszcze przed pierwszą naprawą rewizyjną...
Ja uważam, że ująłem ową różnicę w tym opisie bo napisałem o niej w innych informacjach o modelu (nie pominąłem tego zupełnie), więc nie wiem dlaczego takie oburzenie. Wózki są z wyglądu w 303E i 4E prawie takie same, owszem - różnią się kilkoma szczegółami. Dla jednego jest to nie do przełknięcia, dla drugiego do przełknięcia. Dlatego nie wrzucałem tego ani do wad ani do zalet ale napisałem w "pozostałych informacjach". Inny kolekcjoner/modelarz nawet tego nie zauważy, gdyby nie wyczytał na forum że są jakieś różnice.
Ja też bym chciał aby PIKO miało "bardziej zgodne" wózki czy reflektory. Ale ma - jakie ma. I też bym chciał, aby SM miało bardziej zgodne drabinki wejściowe - ale ma z drucików (te w PIKO bardziej mi się podobają) - i to jest moje osobiste zdanie, z którym niekoniecznie trzeba się zgadzać. Jeśli ktoś uzna "niezgodne wózki" za istotną wadę by napisać o tym w wadach, to OK. Ja jednak uważam że wystarczyło o tym wspomnieć w opisie (co zrobiłem) bez wrzucania tego w wady. Wadą by było gdyby były wózki z BR130... te, które są teraz uważam za zwykły kompromis modelarski, choć jak pisałem, też chciałbym aby były w 303E takie jak SM 303E.

A odnosząc się do mojej aktywności w wytykaniu "baboli" w temacie SM (co uważam za główny powód aktywności kolegów tutaj), napiszę, że robiłem to w dobrej wierze, by po pierwsze dowiedzieć się czy to, czy tamto jest OK jako przyszły klient (chcący mieć niemal ideał), albo też dopytać o coś (wspomnę chociażby obrazki ze strzałkami wskazującymi na krzywo zamykające się pantografy, czy zwijające się sprężyny na ich elementach, które tam wklejałem). Robiłem to w nadziei, że będzie to poprawione. Nie zawsze miałem rację, ale nie jest to moim zdaniem powód do jakichś ataków teraz. Jeśli jednak traktujecie to jako jakiś atak na SM, to ja już obiecuję, że tam o niczym nie będę już pisał.
Tylko przypomnieć chciałem że mówimy o zastosowaniu nie tych co trzeba wózków w modelu, w kontekście wymieniania dokładności i detalu w zaletach
Napisałem "przyjemny dla oka detal", a nie "dokładny detal". Walisz z armaty, a nie czytasz dokładnie...
jednak sama kabina jest uproszczona do bólu i aż tak rewelacyjnie się nie prezentuje.
No widzisz, ciebie to razi, mnie nie (nie zaglądam przez okienka aż tak by cieszyć oko kilkoma szczegółami więcej. W innym modelu kabina może być fajniejsza, ale okienka gorsze i słabiej może być widać. Ale tak jak napisałem - aż tak przez szybki ja nie zaglądam. Wystarczała mi kabina w ST44 Roco, wystarcza ta z Lxd2 Bemo, z SP/SM42 PIKO to i wystarczy ta z EU07 PIKO (wszystkie na podobnym poziomie). Co nie znaczy, że gdy jest lepsza to nie cieszy. Cieszy - owszem. Podkreślam jednak jeszcze raz. To nie miało być porównanie modeli, ale opis modelu EU07-348 i na tym poprzestałem.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#17
[...]imitację kabiny ocenił bym na +/-, bo niby podświetlenie jest, jednak sama kabina jest uproszczona do bólu i aż tak rewelacyjnie się nie prezentuje.
Gdyby to był wątek porównania modelu Piko z SM, można byłoby napisać, że kabina jest w tym modelu bardzo uproszczona i ogólnie brzydka. Ale nie jest to wątek z porównaniem modeli. Kabina swoją prostotą raczej nie ustępuje za bardzo od innych modeli Piko, więc według mnie słusznie kolega nie wspomniał słowem o jakości jej odwzorowania.
[...]natomiast jeśli oceniamy jakość odwzorowania i zgodność z oryginałem trzeba o tym o czym wspominałem pisać konkretnie i tutaj niewiele można mówić na zasadzie "mim zdaniem" mówiąc słowo A należy mówić też B.
Trzeba znać również dobrze budowę lokomotywy, a nie każdy z nas jest ekspertem w tej dziedzinie. Ja np. prawie w ogóle nie interesuje się prawdziwymi maszynami, więc ciężko byłoby mi ocenić model względem oryginału.
Po to powstał ten wątek, aby każdy mógł przedstawić swoje opinie na temat modelu i bardzo chętnie poczytam informacje, jakie różnice dzielą model od prawdziwej lokomotywy - co nie znaczy, że byłyby to koniecznie wady modelu, tylko pewne ustępstwa - jak to w modelarstwie kolejowym.
Kolega jafrap napisał to, co uważa za stosowne i każdy z nas może dopisać swoje przysłowiowe trzy grosze.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#18
I też bym chciał, aby SM miało bardziej zgodne drabinki wejściowe - ale ma z drucików
I widzisz, tu leży problem z Tobą. Ty co chwilę dostrzegasz w modelu SM coraz to kolejne błędy, nawet tam gdzie ich nie ma. Akurat drabinki, jak i co bardzo istotne, miejsce ich mocowania do pudła, jest w modelu SM niemal identyczne z oryginałem. Nie są zrobione z żadnych jak to nazwałeś "drucików", tylko są to elementy metalowe, dzięki czemu mają odpowiednią grubość w skali. Nie potrafisz porównać danego detalu z oryginałem, tylko oceniasz coś że Ci się podoba, albo nie. I przez to, mimo iż drabinka w modelu SM jest zrobiona dużo lepiej, Ty tę z modelu SM zaliczysz szybciej do wad, niż zalet. W modelu Piko nie zauważasz w zasadzie niemal żadnych wad, bo dziwnym trafem nie chcesz przyglądać się wykonaniu detali. Co do wózków, to skoro są nieodpowiednie, to chyba jest to wada, a nie odczucie że "Ty na to nie zwracasz uwagi". Jeśli zatem nie potrafisz ocenić co jest wadą, co zaletą, a co pozostaje kwestią subiektywnego odczucia, to nie wypisuj wad czy zalet danego modelu.
Nie wierzę w teorie spiskowe w stylu że Ciebie opłaca SK, a my opłacamy ffox-a, ale zauważ, że kolega ffox potrafi zupełnie obiektywnie określić wady i zalety, nie oceniając ich swoimi uczuciami. Ty widzisz wady i tylko w modelu SM.
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#19
Ty widzisz wady i tylko w modelu SM.
Bzdura. Ale nie będę się szarpał. Gdybym robił opis oczekiwanego modelu SM, też bym napisał co (ja) uważam. Wiesz kolego CoCu, ty wszystko odbierasz teraz w kontekście modelu SM bo ja tam wklejałem te obrazki ze strzałkami. Zauważ tylko, że tam nie tylko ja pisałem o tych babolach słusznie bądź nie słusznie (modne słowo teraz na forum), a głównie mnie teraz obserwujecie. Czymże się tak naraziłem? Nie pamiętasz jak wklejałem podobne obrazki co do lamp w temacie PIKO? I nie tylko ja. I co z tego?
To, że model SM ma lusterka czy otwierane drzwi kabiny to nie uważam, że teraz w opisie każdej lokomotywy trzeba za wadę uważać brak lusterek, czy tych otwieranych drzwi...
Prawda jest taka, że 'czepiałem się' i PIKO i SM (jak wielu userów wyrażałem poprzez to swoje zainteresowanie), ale jakoś tylko ci od SM teraz mają do mnie jakiś "żal" czy coś... i napisze więcej: Ciągnąc ten temat z nagonką na to co napisałem, robicie sobie tylko czarny PR. Ale - wasza sprawa.
 
Ostatnio edytowane:

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 1 0
#20
Kolega @jafrap jako pierwszy napisał o nieprawidłowych wózkach w wątku o PIKO tak samo jak i o nierównych skrzynkach akumulatorowych. Wątek lamp ciągnął się stronami, ale jakoś nikt z SK na to nie zareagował. I widzisz @CoCu to leży problem z tobą.
 

Podobne wątki