• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Piko 59950] BR186 Alpha Trains

Reakcje
292 0 0
#1
- lokomotywa elektryczna,
- BR186,
- operator pierwowzoru Alpha Trains,
- nr 2813,
- epoka VI,
- rewizja 16/09/2008,
- ilość osi 4,
- gumki przyczepnościowe na dwóch kołach, po jednym w każdym z wózków,
- w wersji analogowej gniazdo dekodera 8-PIN,
- silnik 5-biegunowy,
- dwa koła zamachowe,
- długość modelu 217mm,
- skala H0,
- nie ma kinematyki krótkiego sprzęgu,
- oświetlenie zmienne białe/czerwone zależnie od kierunku ruchu,
- seria Piko Expert,
Bardzo ładnie wykonany model. Dużo szczegółów, jazda płynna.
KPL-3133.jpg KPL-3134.jpg KPL-3135.jpg KPL-3136.jpg KPL-3137.jpg KPL-3138.jpg KPL-3139.jpg KPL-3140.jpg KPL-3141.jpg KPL-3142.jpg
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#3
Tak wynika z dostępnych opisów.[DOUBLEPOST=1396207238,1396205942][/DOUBLEPOST]Sprawdziłem jeszcze w instrukcji, nic nie ma na ten temat, nawet w opisie części zamiennych.
Ale muszę skorygować jedną rzecz. Jedno koło zamachowe.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
757 8 0
#4
Ma jakieś wady?
Ja widzę jedną - bolączka PIKO - pantografy są jak to u tego producenta znacznie uproszczone i wszystkie identyczne. W pierwowzorze różnią się konstrukcujnie.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#5
No to fakt, wszystkie pantografy są identyczne. Ale przy sporej ilości elementów na dachu to uproszczenia pantografów trochę "giną w tłumie" a biorąc pod uwagę, że cena mieściła się w okolicach 350 PLN to można Piko to wybaczyć.
Poważną wadą jest brak informacji w instrukcji o parametrach technicznych, czyli to co zauważył CoCu. Nigdzie w instrukcji nie ma opisu silnika, na stronie Piko również, a w różnych sklepach, znalazłem tylko w jednym z nich informację w opisie o silniku pięciopolowym.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.945 121 22
#8
Poważną wadą jest brak informacji w instrukcji o parametrach technicznych, czyli to co zauważył CoCu.
Ja zauważyłem coś innego, więc proszę nie wkładaj w me usta coś czego nie powiedziałem. Ja zanegowałem fakt umieszczenia w tym modelu silnika pięciopolowego.

Nigdzie w instrukcji nie ma opisu silnika, na stronie Piko również, a w różnych sklepach, znalazłem tylko w jednym z nich informację w opisie o silniku pięciopolowym.
W większości przypadków w instrukcji dołączonej do modelu nie ma podanych informacji technicznych o modelu, w tym o rodzaju silnika. Zresztą, jeśli jest to silnik trójpolowy, to chyba nie za bardzo czym ma się Piko chwalić.
Opisy w sklepach często mają poważne błędy. Ten o którym wspominasz, albo posiada po prostu błąd, bo na przykład ktoś bez zastanowienia i sprawdzenia wpisał taki rodzaj silnika, albo też jest to celowe działanie, bo niektórzy nie chcą kupować modeli z silnikami trójpolowymi.

Tu byłbym ostrożny, bo Piko do większości modeli pakuje stare trójpolówki.
Dokładnie, i dlatego ten opis że to pięciopolówka mi nie pasuje.

Inna zaś kwestia, że te silniki trójpolowe Piko nie są wcale złe. W wielu ich miniaturach, model jeździ nie gorzej niż modele innych firm z silnikiem pięciopolowym.
Ale patrząc jeszcze inaczej na to, to koszt silnika pięciopolowego nie jest aż tak znacznie większy od trójpolowego, więc trochę może dziwić że Piko wciąż pakuje te trójpolowe.
 
OP
OP
Konrad Lewandowski
Reakcje
292 0 0
#9
Ja zauważyłem coś innego, więc proszę nie wkładaj w me usta coś czego nie powiedziałem. Ja zanegowałem fakt umieszczenia w tym modelu silnika pięciopolowego.


W większości przypadków w instrukcji dołączonej do modelu nie ma podanych informacji technicznych o modelu, w tym o rodzaju silnika. Zresztą, jeśli jest to silnik trójpolowy, to chyba nie za bardzo czym ma się Piko chwalić.
Opisy w sklepach często mają poważne błędy. Ten o którym wspominasz, albo posiada po prostu błąd, bo na przykład ktoś bez zastanowienia i sprawdzenia wpisał taki rodzaj silnika, albo też jest to celowe działanie, bo niektórzy nie chcą kupować modeli z silnikami trójpolowymi.


Dokładnie, i dlatego ten opis że to pięciopolówka mi nie pasuje.

Inna zaś kwestia, że te silniki trójpolowe Piko nie są wcale złe. W wielu ich miniaturach, model jeździ nie gorzej niż modele innych firm z silnikiem pięciopolowym.
Ale patrząc jeszcze inaczej na to, to koszt silnika pięciopolowego nie jest aż tak znacznie większy od trójpolowego, więc trochę może dziwić że Piko wciąż pakuje te trójpolowe.
Cocu, niczego Tobie nie imputuję. Spokojnie. Napisałem tylko, że stwierdziłeś niezgodność, na co odpowiedziałem, że nie mam w instrukcji pełnych danych i nie mam jak tego zweryfikować i albo prowadzić z Tobą dyskusję albo odszczekać i przyznać Tobie rację. Jedyna informacja jaką znalazłem to taka, jaką podałem. Nie wiem, czy ktoś się pomylił, też nie mam jak tego zweryfikować. Tzn. napisałem, że instrukcja jest skromna i należy zwrócić uwagę na Twój wpis.

Ale ma zdecydowanie rację, niezależnie od tego jaki to jest silnik, jeździ dobrze. Stąd też informacja o silniki pięcipolowym jaką znalazłem nie budziła wątpliwości.
 

Podobne wątki