Słuchajcie, w związku z faktem zamówienia u Jan-Kola modelu lokomotywy spalinowej BR232 w malowaniu PCC Rail Szczakowa S.A., chciałbym dowiedzieć się pewnych szczegółów, które mogą później się przydać przy budowie miniatury.
Pierwsza sprawa dotyczy białego oświetlenia czołowego. Czy w lokomotywach tych, tak jak i w innych lokomotywach PKP jakie znam, oświetlenie może być i jest załączane albo pełną mocą, albo przygaszone? Bo pamiętam, że kiedyś będąc w kabinie którejś z loków PKP po załączeniu reflektorów dało się je przygasić stosownym przełącznikiem pulpitowym. Stąd moje pytanie, czy i w BR232 tak jest? Bo możnaby spróbować to odwzorować w modelu.
Druga sprawa dotyczy wentylatorów na dachu. Stojący właśnie przede mną model tej lokomotywy firmy Roco, posiada od jednego końca pojazdu trzy duże wentylatory znajdujące się ponad żaluzjami na bokach pudła, więc wnoskuję że to wentylatory główne chłodnic. Na drugim zaś końcu znajdują się dwa mniejsze wentylatory. Nie wiem od czego one są. Jednak głównie rozchodzi mi się tu o to, kiedy te wszystkie wentylatory działają i w jakich sytuacjach? To znaczy, kiedy się załączają, kiedy wyłączają i czy zmienia się ich prędkość obrotowa? To również informacje potrzebne do ewentualnego odwzorowania realistycznie tego w modelu.
Trzecia sprawa dotyczy kabin maszynisty. Wedle modelu Roco, ścianka tylna za fotelami znajduje się jeszcze przed drzwiami wyjściowymi. Czyli aby wyjść z kabiny, trzeba najpierw wyjść do przedsionka a potem dopiero na zewnątrz z lewej lub prawej strony pojazdu. Czy tak? Może ktoś by przedstawił jakieś zdjęcie ukazujące tę tylną ściankę, bo na zdjęciach zazwyczaj widać przednią część kabiny.
Będę wdzięczny za waszą pomoc w ustaleniu tych faktów.
Pierwsza sprawa dotyczy białego oświetlenia czołowego. Czy w lokomotywach tych, tak jak i w innych lokomotywach PKP jakie znam, oświetlenie może być i jest załączane albo pełną mocą, albo przygaszone? Bo pamiętam, że kiedyś będąc w kabinie którejś z loków PKP po załączeniu reflektorów dało się je przygasić stosownym przełącznikiem pulpitowym. Stąd moje pytanie, czy i w BR232 tak jest? Bo możnaby spróbować to odwzorować w modelu.
Druga sprawa dotyczy wentylatorów na dachu. Stojący właśnie przede mną model tej lokomotywy firmy Roco, posiada od jednego końca pojazdu trzy duże wentylatory znajdujące się ponad żaluzjami na bokach pudła, więc wnoskuję że to wentylatory główne chłodnic. Na drugim zaś końcu znajdują się dwa mniejsze wentylatory. Nie wiem od czego one są. Jednak głównie rozchodzi mi się tu o to, kiedy te wszystkie wentylatory działają i w jakich sytuacjach? To znaczy, kiedy się załączają, kiedy wyłączają i czy zmienia się ich prędkość obrotowa? To również informacje potrzebne do ewentualnego odwzorowania realistycznie tego w modelu.
Trzecia sprawa dotyczy kabin maszynisty. Wedle modelu Roco, ścianka tylna za fotelami znajduje się jeszcze przed drzwiami wyjściowymi. Czyli aby wyjść z kabiny, trzeba najpierw wyjść do przedsionka a potem dopiero na zewnątrz z lewej lub prawej strony pojazdu. Czy tak? Może ktoś by przedstawił jakieś zdjęcie ukazujące tę tylną ściankę, bo na zdjęciach zazwyczaj widać przednią część kabiny.
Będę wdzięczny za waszą pomoc w ustaleniu tych faktów.