• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Perony z kartonu KOTEBI

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
863 34 0
Koledzy pytanie i prośba o pomoc.
Jestem laikiem w tych sprawach. Perony mam już sklejone.
Jak i czym pomalować żeby nie zamalować wypalonych płytek chodnikowych i jednocześnie nie uszkodzić kartonu?
A może jest jakaś inna metoda np. na sucho? Pobrudzić czymś i zaimpregnować?.
Podpowiedzcie proszę.

OP
OP
R

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
863 34 0
Bardzo Ci dziękuję.
Myślę właśnie o suchych pastelach i późniejszym zabezpieczeniu fiksatywą.
Masz może doświadczenie z suchymi pastelami i udzielił byś kilka wskazówek?
Znajomy nie poleca lakieru do włosów ponieważ jest lepki i się klei.

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
838 0 0
Masz może doświadczenie z suchymi pastelami i udzielił byś kilka wskazówek?
Jakieś niewielkie mam, używam ich od dawna ale niestety bardzo sporadycznie.
Żadne wskazówki i porady nie zastąpią własnego, nawet małego doświadczenia. Najlepiej zanim zaczniesz cokolwiek robić przy swoich peronach to zrób kilka prób na jakichś skrawkach czy innej makulaturze. Szybko dojdziesz jak to "działa" i zobaczysz efekty.
Ja używam ich tak, że delikatnie ścieram kredkę na kawałku papieru ściernego nad miejscem które chcę "pobrudzić" żeby lekko je posypać drobinkami kredki. Teraz wystarczy ten proszek rozetrzeć pędzelkiem, kawałkiem gąbki czy po prostu palcem. Tak to wygląda w dużym skrócie. Warto pamiętać że fiksatywa czy inny lakier końcowy nieco przyciemni pastele. Kiedyś ktoś powiedział : jak będzie Ci się wydawać że "patynki" jest gdzieś za mało i trzeba dołożyć to prawdopodobnie jest jej już za dużo ;)

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
838 0 0