• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy na stacji Ścinawka Średnia

dziurasek

Znany użytkownik
Reakcje
620 11 0
#1
Dzisiaj (30.03.2008) miałem okazję odwiedzić parowozy ( a właściwie co z nich zostało) ze Ścinawki Średniej . Kiedyś na jednym z for już robiłem fotostory z tego miejsca , część kolegów pewnie pamięta ;)
Mam nadzieję że nie dostanę bana za zajmowanie miejsca na forum :oops:
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#2
Te zdjęcia należałoby zadedykować kierownictwu firmy PKP SA i temu pajacowi, który sam nie wie po co i dlaczego pełni urząd ministra kultury i dziedzictwa narodowego.
Pozdrawiam
 
P

Paweł Piotr

Gość
#6
O Święta Matko Boska Piekutowska! Co oni z tej biednej lokomotywy zrobili!...
A kiedyś, za dobrych czasów wyglądała tak:
 
D

Dariusz

Gość
#8
Tender jest w niezlym stanie. Ale reszte tych parowozow moglby ktos wziasc chocby na czesci. Jeszcze sa kola bo z reszty to chyba juz nic nie bedzie. Widac ze odkrecono wszystko co sie dalo.

I jeszcze jedno czy gdzies jest jakas lista ile parowozow w Polsce jest zachowanych w roznego typu muzaech i skansenach.
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Reakcje
28 4 0
#9
Dariuszu, dodaj sobie do zakładek tę stronę, znajdziesz tu takie zestawienie o jakie pytasz i wiele innych cieawych informacji, na uwagę zasługują też galerie zdjęć archiwalnych.
 
D

Dariusz

Gość
#10
Zauwazylem ze jest tylko jeden Ty-246. Myslalem ze tego wiecej zachowano. Ale na stronie jest uwaga ze producentem jest ALCO a ja wlasnie dostalem komplet zdjec tej lokomotywy z archiwum Baldwina. Czyzby ALCO tez budowalo te parowozy??
 
Ł

Łukasz K

Gość
#12
Te parowozy tak rozkradli różnej maści "kolekcjonerzy złomu" ?
...pewnie ładne ich pielgrzymki chodziły na ten dworzec :???:
"Tekatek", "petuch" jest kilka zachowanych, ale mogliby - jak Dariusz pisał, wziąć to na części chociaż, zamiast zostawić "pod chmurką". Przecież, np. będąc w Chabówce i spoglądając na zimne parowozy, widać jak im ubywa, np. korbowodów, wiązarów, które są wykorzystywane przy naprawach tych jeżdżących.....te spółki PKP to kompletnie nic nie potrafią oprócz partolenia roboty, zgodnie z powiedzeniem: "czy sie siedzi, czy sie leży to wypłata się należy"..... z Łukowa w o wiele lepszym stanie Ol49, która już była pomnikiem, dyrekcja z PKP Cargo z Lublina posłała na złom..... a parowóz mógł dalej stać, tylko go farbą "machnąć". U nas pomniki dziedzictwa narodowego, są w takim samym poszanowaniu jak te na Bliskim Wschodzie, np. Jordania. W Ammanie jest jeden dworzec, w którego kasie się bilety kupuje, po to by taksówką podjechać na inny skąd dopiero odjeżdża pociąg (o ile w ogóle jedzie). A na w/w wychodzi się przed budynek to stada parowozów i wagonów stoją, zapomniane i zarośnięte drzewami.
Tory szerokości 1050mm kolei Królestwa Jordanii (JR) łączyły w latach 1908-1924. Jordanię z Syrią, Libanem i Arabią Saudyjską. Od lat 50-tych można jechać tylko odcinkiem z Jordanii do Syrii, którego tory są żeliwne i odlewane w 1908 roku.
( pomijam wybudowany w latach 70-tych odcinek nad zatokę Akaba, którym wyprodukowane w Stanach diesle wożą fosfaty).
Wagony też oryginalne. Mają tam dwa parowozy w ruchu: jeden na łopatę, a drugi z 1951 roku jest olejowy. Tory wykoślawione ponad miarę i zastanawiam się, co je tak tam zakonserwowało - wręcz pustynne upały i powietrze ?
Na tej trasie nowoczesność jest fetyszem. Stare rumuńskie wąskotorowe diesle prowadzą składy zestawione z poniemieckich wagonów z drzwiami samoczynnymi (oczywiście popsutymi i wpuszczającymi do środka tumany kurzu) przypominających swą konstrukcją nasze "bonanzy" - ale tylko pod względem wygody podróżowania nimi, oraz rozlokowania dwóch par drzwi.

Tak mi się przypomniało to, gdy opisywaliście parowozy w Ścinawce, ex-anty skansenie w Krzeszowicach, czy inne "porzucone" przez właściciela.
 

Irys

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Łukasz K napisał(a):
Te parowozy tak rozkradli różnej maści "kolekcjonerzy złomu" ?
...pewnie ładne ich pielgrzymki chodziły na ten dworzec :???:
"Tekatek", "petuch" jest kilka zachowanych, ale mogliby - jak Dariusz pisał, wziąć to na części chociaż, zamiast zostawić "pod chmurką". Przecież, np. będąc w Chabówce i spoglądając na zimne parowozy, widać jak im ubywa, np. korbowodów, wiązarów, które są wykorzystywane przy naprawach tych jeżdżących.....te spółki PKP to kompletnie nic nie potrafią oprócz partolenia roboty, zgodnie z powiedzeniem: "czy sie siedzi, czy sie leży to wypłata się należy"..... z Łukowa w o wiele lepszym stanie Ol49, która już była pomnikiem, dyrekcja z PKP Cargo z Lublina posłała na złom..
Ciekaw jestem ile Ty zrobiłeś w tym kierunku? Czy jesteś może osoba żyjąca w swerze marzeń i modeli kolejowych? Spółki PKP są na tyle niewydolne, że nie potrafią nawet zająć się priorytetowymi dla siebie sprawami, a maja zajmować się zabytkami kolei? O nie. Nie w takim kraju żyjemy. Musimy liczyć tylko i wyłącznie na siebie. Nie jest to łatwe, ale wspólnymi siłami można dużo. To, że niewiele Miłośnicy Kolei robią celu ratowania ginących zabytków, to tylko nasza wina. Nie potrafimy się zjednoczyć i wspólnymi siłami dążyć do celu tak jak to ma miejsce za granicą. Ale taki to naród: zawiść, zazdrość i podejrzenia. Żalisz sie, że pocięto Ol49-18. Nieruchomości wystawiły go na sprzedaż. Były różne oferty, ale największą dał zakład złomiarski. Nie pochwalam takich praktyk, ale taka jest rzeczywistość. jeżeli My się nie weźmiemy za ratowanie Kolei to PKP na pewno tego nie zrobi.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#15
Irys napisał(a):
Ciekaw jestem ile Ty zrobiłeś w tym kierunku?
Zrobiłem trochę, ale wówczas trochę Ci brakowało do 18tki, więc nie doszły te wiadomości do Ciebie.
W październiku 2004 roku na Rogowskiej Kolei Dojazdowej pomogłem w renowacji zabytkowego wagonu wąskotorowego. Jak będą zainteresowani to zdjęcia przedstawię.
Byłem tam z kilkoma osobami, które prawdopodobnie są obecnie w SMK w Krakowie.
Owszem nie był to eksponat normalnotorowy, ale dużym sentymentem darzę również wąskie tory i się pojechało i pracowało przy wymianie powłoki lakierniczej na dachu wagonu i z jego boków.
Piszesz, że miłośnicy nie wiele robią.
Przejedź się do skansenu w Pyskowicach, lub do muzeum do Jaworzyny - zobaczysz te działania miłośników kolei. SMK w Krakowie, tj. Stowarzyszenie Miłośników Kolei pomogło w organizacji transportu 559. W przypadku Ol49-18 były także prośby miłośników, a nawet klubów o ratowanie lokomotywy. Niestety dyrektor sobie chciał zarobić i ustalił celowo taką cenę by nikt poza firmą złomiarską za parowóz nie zapłacił.
Wiesz coś na temat korupcji na naszej kolei ??
Piszesz żeby wziąć się za remont, lub pomóc ratować - jak władze NIE CHCĄ iść na rękę to możesz sobie ratować...życzę powodzenia. Tylko nie zdziw się jak pewnego kolorowego dnia ujrzysz ratowany przez Ciebie obiekt rozpruwany palnikiem.
 

Irys

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Bez emocji. Bardzo się cieszę, że udzielasz się w Rogowie. Planuje w te wakacje tam uderzyć z kumplem. Z reguły jednak zatrzymuje się w Skierniewicach. Wiem co sie dzieje i w Jawce i w Pyskach i nie zamierzam tego kwestionować, ale czy jest to dużo na liczbę osób, które w Polsce określają się jako "miłośnicy". Czemu pytasz mnie o korupcje? Jak sprawa wygląda każdy widzi. Tak jest zawsze w państwowych niewydolnych molochach.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.838 29 2
#17
Dariusz napisał(a):
Zauwazylem ze jest tylko jeden Ty-246. Myslalem ze tego wiecej zachowano. Ale na stronie jest uwaga ze producentem jest ALCO a ja wlasnie dostalem komplet zdjec tej lokomotywy z archiwum Baldwina. Czyzby ALCO tez budowalo te parowozy??
Niestety pozostała tylko jedna maszyna - Ty246-22 stojąca obecnie w Karsznicach. Poza nim pozostały jeszcze dwa tendry po Ty246-24 i 38 stojące w Gliwicach. Na jednym z tendrów spod starej farby wychodzi oryginalna malatura i ciekawy napis - Niech żyje postępowa młodzież całego ŚWIATA!
Jako, że posiadasz naprawdę rewelacyjne zdjęcia z USA publikowane w jednym z tematów za co wielkie brawa, mam takie pytanko. Czy może dysponujesz czymś sprowadzonym w ramach unrry? MOże fabryczne fotki Ty246 ? Jeśli nie na forum to, choć na priv bym prosił ;)
 
D

Dariusz

Gość
#18
......przegladam ta liste i zyczylbym sobie zeby w USA zachowano tyle typow roznych lokomotyw co w Polsce.....

Tu po najciekawszych egzemplarzach tylko zdjecia zostaly:
 
A

Anonymous

Gość
#19
Ty 246

Bogner ,ja będę w Katowicach na giełdzie po odbiór 14 fabrycznych fotek z Railroad Museum of Pennsylvania z H.L.Broatbelt Collectiom ,które to odbieram od Dariusza i ja za tą operację zapłaciłem 320 dolarów,jestem właścicielem tych odbitek i to ja mogę nimi dysponować.Do zobaczenia .
 

Podobne wątki