Żeby nie tworzyć osobnych tematów dla każdego pociągu postanowiłem założyć wspólny temat. Jeśli ktoś posiada jakieś zdjęcia to jak najbardziej zapraszam do wrzucania - prosiłbym tylko podzielić zdjęcia wg imprezy i zatytułować żeby wszystko było czytelne.[DOUBLEPOST=1373239210,1373237438][/DOUBLEPOST]JOANNITA - Pociągiem do Łagowa!
29.06.2013r.
Trasa: Wolsztyn - Zbąszyń - Zbąszynek - Świebodzin - Toporów - Łagów - Sieniawa Lubuska - Łagów - Toporów - Świebodzin - Zbąszynek - Zbąszyń - Wolsztyn
Pociąg składał się z parowozu Ol49-69, 3 donnerów i 2 boczniaków. Od Toporowa do Sieniawy Lubuskiej i Łagowa trasa pociągu wiodła linią nieużywaną obecnie zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym.
Do Wolsztyna dotarłem sporo przed czasem żeby pofocić przy okazji parowozownię. Jakieś pół godziny przed odjazdem zaczęli zbierać się pasażerowie, sporo z nich dotarło szynobusami KW z Poznania oraz Leszna. Fakt opóźnienia szynobusu z Leszna spowodował dla nastawni dysponującej niestety problem nie do przebycia, pomimo że 3 z 5 krawędzi peronowych było wolnych, naszego pociągu nie dało się na czas podstawić... W końcu pojechał:
Z około 10 minutowym opóźnieniem ruszyliśmy.
Druga stacja na naszej trasie - Zbąszyń:
Po wyjechaniu ze Zbąszynia wjechaliśmy na trasę E20
tutaj już za Zbąszynkiem, w kierunku Świebodzina:
A oto i stacja Świebodzin. Z racja opóźnienia (które i tak udało się zredukować do ok. 6 min) musieliśmy zjechać na bok i przepuścić Regio relacji Zbąszynek - Rzepin.
Ze Śwebodzina ruszyliśmy z ok. 20 minutowym opóźnieniem w kierunku Toporowa. Dyżurny ruchu postanowił na szlaku przeprowadzić wyminięcie naszego pociągu przez towarowy PKP Cargo, przepuszczając go lewym torem.
Gdy nasz maszynista zauważył, że wyprzedza go brutto, dość znacznie przyspieszył, tak że siódemka Cargo została z tyłu. Jej mechanik nie pozostał dłużny - także przyspieszył, na co nasz maszynista znów szerzej otworzył przepustnicę. Ostatecznie mimo jazdy tendrem naprzód skład PKP Cargo został z tyłu
Cały wyścig wywołał wielkie zainteresowanie pasażerów jak i brawa po wyprzedzeniu brutta:
Następna stacja - Toporów:
Jakieś 3 min, po naszym przyjeździe na miejsce dotarł i przegrany
Mechanik swój chłop, pozdrowił nas długim RP1
29.06.2013r.
Trasa: Wolsztyn - Zbąszyń - Zbąszynek - Świebodzin - Toporów - Łagów - Sieniawa Lubuska - Łagów - Toporów - Świebodzin - Zbąszynek - Zbąszyń - Wolsztyn
Pociąg składał się z parowozu Ol49-69, 3 donnerów i 2 boczniaków. Od Toporowa do Sieniawy Lubuskiej i Łagowa trasa pociągu wiodła linią nieużywaną obecnie zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym.
Do Wolsztyna dotarłem sporo przed czasem żeby pofocić przy okazji parowozownię. Jakieś pół godziny przed odjazdem zaczęli zbierać się pasażerowie, sporo z nich dotarło szynobusami KW z Poznania oraz Leszna. Fakt opóźnienia szynobusu z Leszna spowodował dla nastawni dysponującej niestety problem nie do przebycia, pomimo że 3 z 5 krawędzi peronowych było wolnych, naszego pociągu nie dało się na czas podstawić... W końcu pojechał:
Z około 10 minutowym opóźnieniem ruszyliśmy.
Druga stacja na naszej trasie - Zbąszyń:
Po wyjechaniu ze Zbąszynia wjechaliśmy na trasę E20
tutaj już za Zbąszynkiem, w kierunku Świebodzina:
A oto i stacja Świebodzin. Z racja opóźnienia (które i tak udało się zredukować do ok. 6 min) musieliśmy zjechać na bok i przepuścić Regio relacji Zbąszynek - Rzepin.
Ze Śwebodzina ruszyliśmy z ok. 20 minutowym opóźnieniem w kierunku Toporowa. Dyżurny ruchu postanowił na szlaku przeprowadzić wyminięcie naszego pociągu przez towarowy PKP Cargo, przepuszczając go lewym torem.
Gdy nasz maszynista zauważył, że wyprzedza go brutto, dość znacznie przyspieszył, tak że siódemka Cargo została z tyłu. Jej mechanik nie pozostał dłużny - także przyspieszył, na co nasz maszynista znów szerzej otworzył przepustnicę. Ostatecznie mimo jazdy tendrem naprzód skład PKP Cargo został z tyłu
Następna stacja - Toporów:
Jakieś 3 min, po naszym przyjeździe na miejsce dotarł i przegrany