• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO ORLEN łączy spółki kolejowe

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.946 121 1
#1
W ramach integracji aktywów kolejowych Grupy ORLEN spółka LOTOS Kolej przejęła majątek ORLEN KolTrans. Pozwoli to nie tylko efektywniej zabezpieczyć potrzeby logistyczne koncernu, ale także umożliwi przygotowanie szerszej, bardziej konkurencyjnej oferty dla klientów zewnętrznych. Połączenie wzmocni pozycję rynkową Grupy ORLEN w branży przewozów cargo.
– Połączenie LOTOS Kolej i ORLEN KolTrans to nowe perspektywy rozwoju w oparciu o już posiadane kompetencje i zasoby. Uzyskane w ten sposób synergie wzmocnią pozycję koncernu na rynku kolejowych przewozów towarowych i stanowić będą punkt wyjścia do dalszej ekspansji. Integracja spółek kolejowych Grupy ORLEN to lepsze wykorzystanie posiadanego taboru, niezawodność dostaw paliw oraz jeszcze lepsze rozwiązania logistyczne dla naszych klientów – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLENU.
Centrum kompetencji kolejowych zatrudnia obecnie około 1700 pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. Część taboru stanowi własność spółki, a pozostałe jednostki eksploatowane są na podstawie umów dzierżawy oraz leasingu. Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada LOTOS Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką ORLEN.
Zintegrowany podmiot ma zapewniać kompleksowe usługi logistyczne na potrzeby koncernu oraz w ramach możliwości operacyjnych i wolnych zasobów, także pozostałych podmiotów rynkowych. Celem strategicznym jest organizacja przewozów kolejowych w Grupie ORLEN w oparciu o zasoby własne.
Zważywszy na kompetencje, doświadczenie i skalę działalności gdańskiej spółki, ale także aspekty formalno-prawne (w tym m.in. brak konieczności ponownego uzyskania certyfikatów bezpieczeństwa), podjęto decyzję o konsolidacji obszaru logistyki kolejowej wokół spółki LOTOS Kolej. To drugi największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej i lider na rynku przewozów towarów niebezpiecznych. Integracja z ORLEN KolTrans dodatkowo wzmacnia tę pozycję w branży transportowej.

Źródło orlen.pl
 
Reakcje
3.609 30 0
#3
To jakie będzie teraz malowanie?
Myślę, że odpowiedź znajduje się w treści artykułu do którego link podał i który zacytował Arek (am-70).

"Do momentu wygaśnięcia koncesji, jakie posiada LOTOS Kolej, połączona organizacja będzie używać właśnie tej nazwy. Natomiast, zgodnie z założeniami, centrum kompetencji kolejowych będzie docelowo funkcjonowało pod marką ORLEN".

Pytanie, kiedy wygasa koncesja LOTOS Kolej ?
 
Reakcje
3.609 30 0
#5
Koncesja LOTOS Kolej wygaśnie w momencie uzyskania koncesji ORLEN Kolej. To chyba logiczne :LOL:
Wszystko możliwe :LOL::LOL::LOL:

Swoją drogą ciekawie jest sformułowana - pod względem doboru słów - nazwa podmiotu gospodarczego "[...]. Centrum kompetencji kolejowych zatrudnia obecnie około 1700 pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 5,5 tys. wagonów, z których ponad 5 tys. stanowią cysterny. [...]" tak więc pół żartem, pół serio markę LOTOS Kolej na pojazdach może zastąpi nie ORLEN Kolej, ale np. CKK ORLEN (CKK od Centrum Kompetencji Kolejowych) ;). Pożyjemy, zobaczymy, tym niemniej z artykułu wynika, że dni marki LOTOS są już policzone, co nie było tak trudne do przewidzenia, kiedy nastąpiła formalnie fuzja (a w praktyce przejęcie) aktywów LOTOS-u przez ORLEN.
 
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.946 121 1
#9
Informacje z Internetu - kolejowyportal.pl

Spółka LOTOS Kolej zmieniła się w ORLEN Kolej
Przewoźnik towarowy LOTOS Kolej zmienił nazwę na ORLEN Kolej. Jest to kolejny etap procesu integracji polskich aktywów kolejowych Grupy ORLEN.
(...)
Zmiana nazwy na ORLEN Kolej jest związana z uzyskaniem przez spółkę Jednolitego Certyfikatu Bezpieczeństwa, który, zgodnie z ustawą o transporcie kolejowym, jest warunkiem dopuszczenia przedsiębiorcy do korzystania z infrastruktury kolejowej.
Spółka zatrudnia obecnie blisko 1700 pracowników, dysponuje ponad 180 lokomotywami oraz 8,3 tys. wagonów, z czego ponad 8 tys. to cysterny. Część taboru jest własnością spółki, natomiast pozostałe jednostki są eksploatowane na podstawie umów dzierżawy i leasingu. W tym roku flotę ORLEN Kolej wzbogaci 10 nowoczesnych lokomotyw z silnikiem dojazdowym, ułatwiających logistykę na bocznicach i zapewniających niezależność od sieci trakcyjnej.


orlen-kolej-lokomotywa.jpeg

Wiz: ORLEN Kolej
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.725 37 4
#12
@daromaro, no i ciekawe co zrobią z Griffinami i Dragonami? Zmiana koloru tak jak ma RCP i inni na biało czerwono to flota będzie wygadała cala taka sama z innymi naklejkami operatorów, wieje nudą. A do niebieskich loków wpychać swoje naklejki to też będzie pomieszanie z poplątaniem...Jakieś niespodzianki dizajnerskiej w okleinach bym się nie spodziewał... Pożyjemy...
 
Reakcje
3.609 30 0
#13
Spółka LOTOS Kolej zmieniła się w ORLEN Kolej
Lotosik to był Lotosik. Ładne kolorki, proste logo... Ech.... Komu to przeszkadzało....
Pamiętam, że już ponad dwa lata temu rozmawialiśmy na forum o dalszym losie marki Lotos Kolej i przyszłości malowania logo tej spółki na lokomotywach, po fuzji Lotosu z Orlenem, tym drugim jako de facto przejmującym. Np. Kolega Meggido bardzo sceptycznie podchodził do tego, że nazwa Lotos Kolej odejdzie do historii #185.

Z artykułu wynika, że za jakiś czas logo Lotos Kolej zniknie zapewne ze wszystkich lokomotyw, a po kilku latach może będziemy szukać - jako ciekawostki - śladów po nim, na taborze, tak jak śladów po napisie DEC na cysternach ;).

Swoją drogą, pamiętam jeszcze żółte M62 Lotosu, kiedyś w ramach "malowanek w programie Paint" zrobiłem nawet jej rysuneczek (z cyklu historii malatury ST44/M62 jeżdżących w Polsce), a dokładnie egzemplarzowi M62-2006 wg 2006 r. Tego typu żółta malatura odeszła już do historii, a wg mnie była bardziej "wyrazista i ciekawa", od współcześnie istniejących barw lokomotyw Lotosu. Cóż, nic nie jest wieczne...

M62-2006 LOTOS Kolej 2006r.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.946 121 1
#14
Informacje z Internetu - kolejowyportal.pl

Orlen Kolej planuje rebranding lokomotyw
Orlen Kolej, przewoźnik, który powstał na bazie spółki Lotos Kolej, ogłosił zapytania o przedstawienie ofert na rebranding łącznie 36 lokomotyw.
Pierwsze zapytanie dotyczy rebrandingu 9 lokomotyw manewrowych typu 6Dg, a drugie rebrandingu 27 lokomotyw typu E6ACT, E4DCU, BR285 oraz X4EA. (...)


6dg_wizualizacja.jpg
 

Podobne wątki