• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Oliwkowe wagony Bh w Wolsztynie

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#2
Darek W napisał(a):
(...) Pomylka czy niewiedza(moze moja?)
Nie, to nie jest pomyłka. Jak widać na zdjęciu, wagony te noszą oznakowanie zgodne z obecnie obowiązującą "Instrukcją o znakowaniu wagonów osobowych" Pw-2 (Mw-37b), w myśl której wagon klasy 2, bezprzedziałowy (z przejściem środkowym), powinien być oznaczony serią Bp.
Oznaczenie serii Bh przeszło już, przynajmniej teoretycznie ;) , do historii...
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#3
Dzieki za info , zmylilo mnie to ze wszystkie fotki sa podpisane Bh, a swoja droga oznaczenia powinny zostac zachowane takie jak kiedys no ale coz , nie ma co biadolic, jak tylko bedzie pogoda jade focic pociagi z olami i oliwkami, bo za miesiac dwa.....???????
 
Ł

Łukasz K

Gość
#4
Darek W napisał(a):
nie ma co biadolic, jak tylko bedzie pogoda jade focic pociagi z olami i oliwkami, bo za miesiac dwa.....???????
no nawet tak nie strasz.....
nie dość, że wg rozkładu w "parowozowni" jest tylko jedno połączenie planowo obsługiwane parowozami (Wolsztyn - Poznań - Wolsztyn), to jeszcze i ono miałoby zniknąć ? :sad:
Z tego co wiem to Wolsztyn jest jedyną czynną parowozownią w tej części Europy, która nadal obsługuje swymi maszynami ....jedną....jedyną....relację.
Podobno, nawet w Chinach koleje państwowe zaprzestały eksploatacji parowozów (nie wiem jak przewoźnicy prywatni). Ciekma czy wiesz coś na ten temat ?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.744 141 0
#5

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
ciekawe ile kosztuje taki Chiński parowóz? to mogłoby być ciekawe wzbogacenie kolekcji każdego muzeum :) (gdy ma się forse oczywiście nie tak jak my... :( )
 
Ł

Łukasz K

Gość
#7
Misiek napisał(a):
Łukasz K napisał(a):
Podobno, nawet w Chinach koleje państwowe zaprzestały eksploatacji parowozów
chyba już kilka lat temu
Łukasz K napisał(a):
nie wiem jak przewoźnicy prywatni
odnoszę wrażenie, że ex-chińskie parowozy jeżdżą teraz w USA ;-)

http://www.railpictures.net/showphotos. ... JCC%202008

http://www.railpictures.net/showphotos. ... AIS%206988
jeżdżą dwa parowozy serii oznaczonej w Chinach jako QJ. Jest w sieci parę fajnych zdjęć jak prowadzą w podwójnej trakcji planowe składy towarowe.

QJ to bardzo popularna seria w Chinach (technicznie mają troszkę wspólnego z amerykańskimi lokami tej klasy i nie chodzi mi tu o szerokość toru, po którym się poruszają. Kto zgadnie co łączy chińskie QJ z amerykańskimi konstrukcjami ?), więc na pewno byłyby gratką w rozmaitych muzeach. To tak jak europejskie "kriegslok" serii Br52 i pochodne.
 

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Pewnie Chińskie konstrukcje są pochodnymi konstrukcji Radzieckich które z kolei są pochodną jakiejś konstrukcji amerykańskiej dostarczonej w ramach land-lease?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.744 141 0
#9
Łukasz K napisał(a):
jeżdżą dwa parowozy
Dwa to ma IAIS, trzeci ma chyba RJCC
reszta pewnie posżła na żyletki.

ale może zachowało się TAM trochę małych parowozów przemysłowych - zdjęcia by trzeba na RP przejrzeć.

Coś mi świta, że maciekmaciekmaciek ;-) relacjonował jakąś wycieczkę do Serrbii i Czarnogóry, gdzie jeszcze trochę przemysłowych kopciuchów było.
no ale...
Łukasz K napisał(a):
Z tego co wiem to Wolsztyn jest jedyną czynną parowozownią w tej części Europy
...to nie dotyczy ruchu planowaego na liniach I i II klasy ;-) znaczy kopciuchy przemysłowe...
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
281 3 0
#10
Łukasz K napisał(a):
Z tego co wiem to Wolsztyn jest jedyną czynną parowozownią w tej części Europy,
Jedyną normalnotorową - w samej Saksonii są cztery parowozownie wąskotorowe codziennie wydające do ruchu parowozy (Zittau, Freita-Haisenberg, Radebul i Kurort Oberwisenthal). Parowozownia Wernigerode na kolejkach Gór Harzu wydaje zaś codziennie do ruchu najmarniej 3-4 parowozy...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#11
Łukasz K napisał(a):
nie dość, że wg rozkładu w "parowozowni" jest tylko jedno połączenie planowo obsługiwane parowozami
Są 2. Byłem w Wolsztynie w zeszłym tygodniu. Jeden jedzie po 5 rano, drugi 11.34. Chyba, że od tej pory coś się zmieniło.
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#12
Łukasz K napisał(a):
no nawet tak nie strasz.....
Nie strasze , ale jest kryzys i takie,, fanaberie,, jak planowe pociagi z parowozem poleca jako pierwsze z rozkladu(te padliniaste szynobusy sa o wiele tansze w eksploatacji), a Cargo (z tego co wiem to ich tabor)raczej nie stoi dobrze, bo spadek przewozow jest totalny, a te przewozy ktore sie uchowaly(pisze o przewozach towarowych)przejmuja prywatni przewoznicy bo jada za mniej.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#13
keylan napisał(a):
Pewnie Chińskie konstrukcje są pochodnymi konstrukcji Radzieckich które z kolei są pochodną jakiejś konstrukcji amerykańskiej dostarczonej w ramach land-lease?
ciepło, ciepło....(ale jeszcze nie gorąco) ;)


Dzięki za wyjaśnienia w kwestii czynnych parowozów. Koleje wąskotorowe i te górskie też mają swój urok. Uwielbiam te alpejskie, a najlepiej to szwajcarskie ;)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#15
Misiek napisał(a):
reszta pewnie posżła na żyletki.
ale może zachowało się TAM trochę małych parowozów przemysłowych - zdjęcia by trzeba na RP przejrzeć.
Coś mi świta, że maciekmaciekmaciek ;-) relacjonował jakąś wycieczkę do Serrbii i Czarnogóry, gdzie jeszcze trochę przemysłowych kopciuchów było.
Nie wiem czy QJ jeszcze jeżdżą, ale lżejsze SY 1-4-1 to na pewno na wielu prywatnych sieciach kopalnianych są używane, również w ruchu pasażerskim.
Co do QJ to owszem były wzorowane na FD, a te na konstrukcji Baldwina spiraconej już w latach 30tych.
A co mają wspólnego? yyy, sprzęgi?
Nie zwróciłem wtedy na to uwagi, ale wyglądają na amerykańskie, czy na granicy z Mongolią i Kazachstanem wymieniają na radzieckie, czy są kompatybilne?
Acha, gwizdawki też mają amerykańskie:
http://homepage.ntlworld.com/duncan.cot ... unrise.wmv
http://homepage.ntlworld.com/duncan.cot ... proach.wmv
http://homepage.ntlworld.com/bj.hongse/ ... ound_2.wmv
niestety potem zastępowali te ładne wielotonowe trąbkami.
A, no i koła boxspok.

Co do Bośni to owszem jeżdżą, ale w ruchu towarowym lub manewry:
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/4 ... 117&page=2

Fajnie że są wagony oliwkowe, szkoda że ich jeszcze nie było gdy byłem w Poznaniu.
 
Reakcje
0 0 0
#19
krzychu12231 napisał(a):
Jeden jedzie po 5 rano, drugi 11.34. Chyba, że od tej pory coś się zmieniło.
Witam.
To drugie połączenie jest na pewno o 11.34 z Wolsztyna? Jak byłem parę tygodni temu to o 13.31 dopiero z WL jechał. Jak się potem pytałem kierownika czemu tak późno jechali, to był zdziwiony tym pytaniem. Zresztą strona Parowozowni w Wolsztynie też podaje godz. 13.31. Jutro będę gdzieś na szlaku koło Ptaszkowa, mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni, chyba, że już teraz ktoś rozwieje tą wątpliwość.
Pozdrawiam: Karol
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#20
Oczywiście że 13:31, w lutym albo na początku marca była drobna korekta do RJ, wcześniej był o 11:34.

Nie sądzicie, że decyzja o wstrzymaniu ruchu parowozów która ma zapaść, może mieć związek z badaniami sanepidu przeprowadzonymi w czwartek pod kątem natężenia hałasu przy parowozach?? Wszędzie nosa tkają, tak jak i nikomu niepotrzebni ekolodzy....
 

Podobne wątki