• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Oko 1 - Fleischmann problem

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#1
Mam problem z tym modelem od jakiegoś czasu jak jeździ to cwierka.Na oliwiłem wszystkie przekładnie zębate,sprawdziłem stan szczotek-są ok, wyczyściłem komutator i nadal nie ma poprawy.Nie wiem co należy z nim zrobic?W momencie cwierkania lokomotywa sama zwalnia nie zależnie czy jedzie do przodu czy do tyłu.Co mogę jeszcze zrobic?
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
#2
Wiosna idzie, to ptaszki pewno gdzieś w nim uwiły sobie gniazdko.... :D
A poważnie jeśli zwalnia, może dostawać oporu mechaniczngo (tarcia)- sprawdz, czy nie wadzi gdzieś któryś z odbieraków prądu, może kabelek, bądz problem przy wiązarach. Sprawdz czy nie dzieje się to w charakterystycznym momencie- np. wjeżdzanie w łuk, etc.
 

jedrzej

Użytkownik
Reakcje
10 0 0
#3
Witam
Sprawdź wewnętrzne koło zębate napędzające ostatnią oś jest ono zabudowane i nie ma z zewnątrz do niego dostępu. U mnie właśnie to przełożenie hałasowało
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#4
Problem został rozwiązany.Naoliwiłem duże koło zębate oraz oś po obu stronach, ośkę silnika z jednej i drugiej strony oraz ośkę 4 koła zębatego licząc od ośki silnika.
Dziękuje za pomoc.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.639 255 31
#5
Przemytnik napisał(a):
Problem został rozwiązany.Naoliwiłem duże koło zębate oraz oś po obu stronach, ośkę silnika z jednej i drugiej strony oraz ośkę 4 koła zębatego licząc od ośki silnika.
Dziękuje za pomoc.
jak naoliwiłeś ośkę wirnika silnikowego po stronie komutatora ciut więcej niż mikron oliwy to za chwile będą kłopoty z silnikiem -szczotki napiją się oliwy i będą mazać komutator,będzie się dusić i stawać.. włącznie do przegrzania dekodera
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#6
Faktycznie komutator jest cały brudny tu się zgadza.Dekoder mi się nie przegrzeje, ponieważ nie stosuje tego typu wynalazków od czasu jak padł mi silnik w 64 Roco.
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.639 255 31
#7
TO nie wynalazki, to konieczność ,jeno trochę kultury z obcowaniem z elektroniką, żeby nie konstatować powiedzenia : ,, wpuścić chama do biura -to atrament wypije''
 
OP
OP
Przemytnik

Przemytnik

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#8
Prawda jest taka ,że sterowanie cyfrowe oraz dekodery przyspieszają egzekucję silnika.W parowozie 64 od Roco po trzech miesiącach padł mi silnik na skutek sterowania cyfrowego.Miałem w 64 dekoder Esu dźwiękowy,więc nie było to raczej tandeta, długo się tym nie nacieszyłem. .Dobrze,że lokomotywa była na gwarancji to nie było większych problemów z jej naprawą.Jak się nie ma dostępu do podstawowych części to trzeba z czegoś zrezygnowac.Zamówiłem do Gagarina Gutzolda silnik 3 lata temu i do tej pory go nie mam.Jak by nie było problemów z częściami to używał bym cyfry a że są to używam sterowania analogowego Proste? No to to dobrze. :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 6
Tabor 45
Tabor 7
M
Tabor 7
Tabor 22

Podobne wątki