• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Odskok od codziennego PKP

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Większość z Was jest fanami PKP ,i krajowych przewoźników .Mnie to nie pociąga wcale .
Ale mam i ja swojego Konika ,skończyłem właśnie dopracowywać dźwięk w moich modelach ,nie powiem jestem bardzo przeczulony na realistyczne dźwięki .
Tak dla porównania oryginały :
http://www.youtube.com/watch?v=Ljo64ziY ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=4z9UWsxi ... annel_page
I modele :
http://www.youtube.com/watch?v=T_pRtQvS ... annel_page
Ni mogę wyłapać basów ,ale to się powinno zmienić przy nowych głośnikach .

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby inni też pokazali coś innego niż PKP .
 

Załączniki

OP
OP
M

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
WITKOIM napisał(a):
powiedz, na jakiej powierzchni kwadratowej masz kolej ??
i ile poziomów ??
7,5x7 mb
4 poziomy .
Ale to taka moja domowa codzienna kolejka , na podłodze stoi też makieta modułowa spakowana przygotowana do transportu na imprezy .
Wiec mam kolejkę :grin: i model kolei .
 

Lechoniewicz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Takie pytanko. Czy loki na fotce maja po dwie czy trzy osie na wózku?? I ewentualnie jakies inne zdjęcie tej loki cos na jej temat bo prawdopodobnie mam taki sam model albo podobny i szukan na jego temat jakis info
 
OP
OP
M

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Lechoniewicz napisał(a):
Takie pytanko. Czy loki na fotce maja po dwie czy trzy osie na wózku?? I ewentualnie jakies inne zdjęcie tej loki cos na jej temat bo prawdopodobnie mam taki sam model albo podobny i szukan na jego temat jakis info
Pokarz co masz powiem co warte :grin: .
Jeszce jedna fotka ale składu osobowego .
Oryginalna historyczna California Zephyr ,pociąg o którym śpiewano piosenki i doczekał się udziału w filmie ,jego bieg to ponad 3900 km .
Jakość wagonów w modelu jest fenomenalna ,plastyk kryty metalem .
 

Załączniki

kalle

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Dla mnie BOMBA.
Strasznie podobają mi się ciężkie lokomotywy spalinowe, tak naprawdę to wszystkie spalinówki mi się podobają.
Kiedyś taką sobie sprawie.
Na dzień dzisiejszy z uporem maniaka kupuję cysterny dwu osiowe ARAL z III epoki.
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Szkoda że dźwięk w tym filmie jest przesterowany :neutral:
Mariusz C napisał(a):
Ni mogę wyłapać basów ,ale to się powinno zmienić przy nowych głośnikach .
Niestety mam co do tego pewne obawy.
Bo w lokomotywie H0 nawet tak dużej jak te amerykańskie
nie zmieści się żaden głośnik dobrze reprodukujący bas .
 
OP
OP
M

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Twardy napisał(a):
Niestety mam co do tego pewne obawy.
Bo w lokomotywie H0 nawet tak dużej jak te amerykańskie
nie zmieści się żaden głośnik dobrze reprodukujący bas .
Nie no pewnie że zejdźmy na ziemię ,z małej lokomotywki w H0 nie zrobimy dźwięku jak w realu ,ale basy na pewno coś tam poprawią .
Sam dźwięk na filmie jest OK to dekodery mają opcje dodawania wysokich obrotów silnika
bez zwiększania szybkości modelu .
Wykorzystuje się to przy ruszaniu ciężkim składem i wciąganiu go pod gorę ,
Modele testowane pod kątem zachowania w dużej hali ,sam wiesz jak jest na imprezach zgiełk
i tumult .Takie coś jak Esu to słyszalne nie jest wcale .
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Mariusz C napisał(a):
Twardy napisał(a):
Niestety mam co do tego pewne obawy.
Bo w lokomotywie H0 nawet tak dużej jak te amerykańskie
nie zmieści się żaden głośnik dobrze reprodukujący bas .
Nie no pewnie że zejdźmy na ziemię ,z małej lokomotywki w H0 nie zrobimy dźwięku jak w realu ,ale basy na pewno coś tam poprawią .
Sam dźwięk na filmie jest OK to dekodery mają opcje dodawania wysokich obrotów silnika
bez zwiększania szybkości modelu .
Wykorzystuje się to przy ruszaniu ciężkim składem i wciąganiu go pod gorę ,
Modele testowane pod kątem zachowania w dużej hali ,sam wiesz jak jest na imprezach zgiełk
i tumult .Takie coś jak Esu to słyszalne nie jest wcale .
Wykorzystując charakterystykę rozchodzenia się niskich tonów i braku ich kierunkowości jeden subwoofer w pomieszczeniu załatwił by problem basów na całej makiecie. Jedyny problem to przekazać ten dźwięk z loko do subwoofera. Dla jednego loka można by założyć drugi dekoder dźwiękowy na tym samym CV, ale przy większej liczbie lokomotyw raczej się to nie sprawdzi :(
 
OP
OP
M

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
pepej napisał(a):
Wykorzystując charakterystykę rozchodzenia się niskich tonów i braku ich kierunkowości jeden subwoofer w pomieszczeniu załatwił by problem basów na całej makiecie. Jedyny problem to przekazać ten dźwięk z loko do subwoofera. Dla jednego loka można by założyć drugi dekoder dźwiękowy na tym samym CV, ale przy większej liczbie lokomotyw raczej się to nie sprawdzi :(
To akurat da się zrobić bez problemu ,może nie tak jak myślisz,ale się da .
Są systemy podmakietowe z głośnikami które się umieszcza wzdłuż szlaku ,a przez czujniki
idzie sygnał gdzie jest loko a gdzie wagony .
I dźwięk się przemieszcza pod makietą razem ze składem .
Prawda że jest coś fajnego w tym innym modelarstwie :grin:
Przykład :
http://www.youtube.com/watch?v=t89W8TN1 ... annel_page
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
pepej napisał(a):
jeden subwoofer w pomieszczeniu załatwił by problem basów
Tak i nie .
Bo nie chodzi tylko o pasmo od 0 do 150 czy nawet 250 ale też o dolną średnicę a właściwie głównie o nią .
Jak to mówią muzycy rock`owi to tam tworzy się charakterystyczne mięsiste brzmienie .
Mariusz C napisał(a):
dźwięk na filmie jest OK
No tu bym polemizował ale zostawmy ten temat.
Bardziej interesujące jest
Mariusz C napisał(a):
Są systemy podmakietowe z głośnikami które się umieszcza wzdłuż szlaku
Tak tylko jak wyobrażasz sobie spotkanie modelarzy modułowych ? Bo na filmiku widać i słychać że tylko w określonym miejscu dźwięk jest OK.
A co z resztą szlaku ? Żeby to realnie wyglądało głośniki musiały by być umieszczone co około 40 do 50 cm i każdy musiał by mieć własny czujnik i własny wzmacniacz .
Coś cienko to widzę .
A co do filmiku to nie jestem pewien ale wydaje mi się że część dźwięku była domontowana w procesie postprodukcji ;)
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#12
Niekoniecznie 40cm, można rzadziej -wystarczy płynnie zmieniać natężenie w sąsiednich głośnikach, tak jak to się dzieje przy zmianie balansu w stereo.
Można by pociągnąć dodatkową magistralę z głośnikami, czujniki w DCC da się prosto zrobić indukcyjnie.
W sumie takie coś lepsze niż te brzęczyki z trudem chowane w lokomotywach - najbiedniejszy jest gagarin.

Ps. a już nie mówię o gagarinie w Nce :)
 
OP
OP
M

Mariusz C

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Twardy napisał(a):
Bardziej interesujące jest
Mariusz C napisał(a):
Są systemy podmakietowe z głośnikami które się umieszcza wzdłuż szlaku
Tak tylko jak wyobrażasz sobie spotkanie modelarzy modułowych ? Bo na filmiku widać i słychać że tylko w określonym miejscu dźwięk jest OK.
A co z resztą szlaku ? Żeby to realnie wyglądało głośniki musiały by być umieszczone co około 40 do 50 cm i każdy musiał by mieć własny czujnik i własny wzmacniacz .
Coś cienko to widzę .
A co do filmiku to nie jestem pewien ale wydaje mi się że część dźwięku była domontowana w procesie postprodukcji ;)
Bo tak to właśnie działa głośniki tak +- co metr każdy z czujnikiem do tego konsola i wzmacniacz .
Dostajesz pakiet nagrań lokomotyw i wagonów zgranych z reala .
Kiedyś wałkowaliśmy ten temat na Martelu .
To jest tak wykonane i gotowe do kupienia ,w komplecie masz wszystko ,do modułów ewentualnie wtyczki dorabiasz .
Tu na filmiku gość się nie popisał ,ale to działa extra ,z tym że konsola do tego to jak pulpit sterowniczy w odrzutowcu i pewnie żeby działało prawidłowo trzeba modulować dźwięki .
Mocno się w to nie wgłębiałem bo cena tego skutecznie mnie zniechęciła coś ponad 2 K w $
Ale mam filmik na DVD gdzie gość tym operuje i efekt jest zabójczy.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#14
Cena to raptem kilkanaście dekoderów dźwiękowych ESU.
Niektórzy koledzy z klubu kupili 2x tyle.
 
D

Dariusz

Gość
#16
Niestety tego zidentyfikowac ze 100% pewnoscia sie nie da. Tylko w zarysach przypomina to diesel General Electric ale ktory..... to chyba Ci nikt nie powie...... :D
 

Lechoniewicz

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
Najwazniejsze że wiem juz wiecej. nabyłem ja od znajomego po wyczyszczeniu i nasamrowaniu jeździ dosyć dobrze jak an swoj wiek (ponad 20 lat). Tylko trzeba było dorobic oświetlenie i ja dociążyć