• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Obce pociągi na polskich szlakach

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#1
Witam.


Czy szanowni koledzy orientują się, czy po polskich szlakach poruszają się zagraniczne składy, czy to pełne tzn. obcy lok wraz z wagonami lub obce wagony z polskim lokiem? Skoro my takie mamy / tzn wysyłamy takie za granicę / to myślę że inni też takie wysyłają do nas.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.466 68 5
#4
Było o tym na forum i regularnie pojawia się w Świecie Kolei. Powiem tyle, ile sam wiem, ogólnie. Koledzy najwyżej uściślą.
Pociągi międzynarodowe po danym kraju prowadzone są przez lokomotywę z danego kraju. Mogą się ewentualnie zapuszczać na tereny przygraniczne sąsiada. Później wymiana.
Np Berlin-Warszawa Express prowadzony Husarzem ciśnie do samego Berlina. Ale bywało i tak, że od Rzepina ciągnęła skład Ludmiła DB, czy coś tam innego DB.
Bywają też przypadki wypożyczania taboru lub wymiany - patrz Koleje Śląskie. Używają czeskich wagonów i lokomotyw (też).
Czy o takie informacje Ci chodziło ? :)
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
W zasadzie tak. Bo widzisz mnie chodzi o to aby ruch kolejowy na mojej makiecie ubogacał na przykład i w zasadzie głównie tabor czeski i słowacki. No bo wiadomo że jak wjeżdża na terytorium polski pociąg czeski czy słowacki to nawet jak na granicy jest zmiana loka na polski to może się zdarzyć, że z jakiejś przyczyny jazdję wgłąb naszego kraju kontunuuje lokomotywa np czeska.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.466 68 5
#6
To zależy, jak chcesz się bawić. Jeśli chcesz się po prostu bawić, to nie ma znaczenia. Jeśli chcesz zachować realizm, to myślę, że koledzy uściślą to, co już napisałem.
Generalnie, obecnie tworzy się lokomotywy wielosystemowe, które mogą jeździć w innych krajach. Więc jeśli jakaś lokomotywa czeska zabłąkała się w głąb kraju, to chyba incydentialnie. Raczej zmiana następuje w okolicach granicy lub na samej granicy.
 
D

Docteur

Gość
#7
Lokomotywa czeska czy słowacka wjedzie w głąb Polski tylko wtedy, gdy zostanie do tego odpowiednio przystosowana, tj. będzie kompatybilna z polskim systemem zabezpieczenia ruchu kolejowego. Spotykane na naszych torach (głównie przy pociągach Przewozów Regionalnych) lokomotywy serii 163 są dostosowane do ruchu na sieci PLK m.in. poprzez zabudowę urządzenia SHP. Bez tego ich kariera kończy się najdalej na stacji granicznej i raczej nie ma możliwości, żeby taki "surowy" lok poprowadził pociąg np. do Warszawy.
 
OP
OP
mair81

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
no właśnie, czy poza serią 163 któś ma udokumentowane informacje / lub chociaż plotki / że jakiś inny lok wjechał na nasze tory?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.034 577 30
#11
Tak, swego czasu wjeżdżały słowackie "bobiny". Było już o tym i nawet wrzuciłem fotkę. Poza tym spalinowe zespoły DB "Desiro" jako Regio Express Drezno - Wrocław. Nie śledzę uważnie tego, co dzieje się teraz w ruchu towarowym, ale chyba trochę obcych lokomotyw w Polsce się pojawia, podobnie polskie jeżdżą za granicę - ale szczegółów nie potrafię podać. Oczywiście wszystkie lokomotywy jeżdżące za granicę dalej, niż do pierwszej stacji, muszą być i są odpowiednio dostosowane, o czym pisał kolega Docteur. Jeśli chodzi o lokomotywy wjeżdżające do Polski, to muszą one mieć system SHP i radiotelefon pociągowy systemu stosowanego na PKP.

A generalnie, to od zasady wymiany lokomotyw na granicy już od dawna się coraz częściej odchodzi, szczególnie na zachodzie (ale jak rozumiem, temat dotyczy Polski). Lokomotywy austriackie regularnie można zobaczyć w Berlinie czy w Kolonii i odwrotnie, lokomotywy DB dojeżdżają do Wiednia.
 

Podobne wątki