• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO NZ120 - Rozłączanie wagonów

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
721 4 0
#2
Se kliknąłem i...

Te materiały nie są teraz dostępne
Dzieje się tak zwykle, gdy właściciel udostępnił zawartość tylko małej grupie osób, zmienił jej widoczność lub ją usunął.
A jak ktoś nie ma FB to może takie cuda zobaczyć czy jest wykluczony ? Chyba do ministry jakiejś od spraw wykluczenia czeba wysłać zgłoszenie.:devil:
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.090 131 86
#3
Hmmm... starałem się żeby to działało. Jutro zerknę z kompa i zobaczymy co się da zrobić ;)

No to inaczej:
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.693 19 9
#6
Przez YT dało się obejrzeć.
Rozwiązanie może i ciekawe, ale z tego co zrozumiałem, działa na TYLKO JEDEN konkretny typ sprzęgów, które na dodatek nie jest używany w TT.
Temat powinien być przeniesiony do działu "N".
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.972 45 3
#7
@t_domagalski No tak. Ale sam pomysł jest świetny: "rozłączacza" nie widać zupełnie, bo jest pod torem. Gdyby ktoś teraz skonstruował odpowiednie sprzęgi do H0 i TT - ale w miarę możliwości nie udające "pięść Breżniewa", lecz coś bliższego naszym/europejskim kolejom - to byłaby to absolutna rewelacja.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.411 146 0
#8
Temat powinien być przeniesiony do działu "N"
W N też tego nie używamy ;)
Poza tym w filmie jest angielski tabor i sprzęgi ;)
A tytuł postu jest mylący bo NZ120 to wąskotorowa Nowa Zelandia :)

odpowiednie sprzęgi do H0 i TT
Wielka zagadka modelarstwa kolejowego - czemu modele w H0, TT, N, Z maja takie sprzęgi jak mają i dlaczego od tylu lat nikt (prawie nikt) się nie pokusił na
coś bliższego naszym/europejskim kolejom
Znaczy mi chodzi o Europę, bo Amerykance mają w sumie coś zbliżonego do oryginału
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.693 19 9
#10
NZ120 to skala 1/120 z torem na 9mm czyli TTm na nasze.
OK, niech będzie. Ale ten Freightliner używany do testów to ewidentnie w N jest (1:160), a nie jakieś TTm. :D

Gdyby ktoś teraz skonstruował odpowiednie sprzęgi do H0 i TT [...] to byłaby to absolutna rewelacja
Nie sądzę. Ile rozprzęgaczy widziałeś ostatnio zainstalowanych i wykorzystywanych na makietach? Ja od dawna żadnego. Wydaje mi się, że cyfrowe sprzęgi w taborze całkowicie wyeliminowały potrzebę zabudowywania rozprzęgaczy torowych.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.972 45 3
#12
Ile rozprzęgaczy widziałeś ostatnio zainstalowanych i wykorzystywanych na makietach? Ja od dawna żadnego. Wydaje mi się, że cyfrowe sprzęgi w taborze całkowicie wyeliminowały potrzebę zabudowywania rozprzęgaczy torowych.
Moim zdaniem ludzie nie montują rozprzęgaczy dlatego, że wyglądają kompletnie nienaturalnie, a poza tym chyba woleliby mieć zupełną swobodę jeśli chodzi o miejsce rozprzęgania. Niestety, ale cyfrowe sprzęgi ze względu na cenę montuje się tylko w lokomotywach. Zaletą rozwiązania z magnesem jest właśnie to, że rozprzęga dowolny tabor, a ze względu na brak widoczności mechanizmu i prostą konstrukcję można by umieścić takich rozprzęgaczy wiele, w różnych miejscach. Ja widzę w nich same zalety, poza koniecznością stosowania odpowiednich sprzęgów (ale to samo można powiedzieć o sprzęgach cyfrowych - trzeba zdemontować oryginalne sprzęgi). Ja się cieszę, że pojawiło się coś nowego. Jest alternatywa.