• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

Reakcje
1.788 13 0
Flirt z większą ilością drzwi ładniej wygląda ( przecież to podmiejski skład dla mas ). Podoba mi się design i czoło składu:). Natomiast popieram Kolegę Preki - przedziały to chyba odejdą niedługo w zapomnienie - nie znoszę dalekobieżnych wagonów bezprzedziałowych ... gorzej niż w autobusie:mad: ( nie można się powiercić , nie da się polatać po korytarzu i otworzyć sobie okienka.. :rolleyes:[DOUBLEPOST=1384841091,1384840420][/DOUBLEPOST]A to widzieliście?...- ładne są:)
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16965/Pietrusy-PKP-Intercity-coraz-blizej-Lodzi.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.869 621 30
No właśnie... A obrazek, do którego link podał Daniel, to komputerowa symulacja ezt dla ruchu regionalnego dla kolei luksemburskich i obawiam się, że niewiele ma wspólnego z pociągami dla IC, nawet, jeżeli to Stadler wygrałby ten przetarg, więc nie ma co się tym zachwycać (albo wręcz przeciwnie).

A okienka we współczesnych pociągach nie da sie otworzyć niezależnie od tego, czy są przedziały, czy nie. Wymóg klimatyzacji i bezpieczeństwa (możliwość penetracji wnętrza przez obce przedmioty w razie wypadku, czy wandalizmu) - chociaż mnie osobiście akurat te argumenty nie przekonują, ale takie są teraz międzynarodowe przepisy.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.689 128 11
Ba, nawet ładniejszych od rekina! Aczkolwiek tak różne "wzornictwo" że aż nie powinno się porównywać.

Najbardziej ujmując a jest linia łącząca reflektory z szybą boczną. Rewelecajnie się komponuje z falistym malowaniem KM. Ja bym tak chciał zobaczyć tego pyszczka w malowaniu KD
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Wszyscy zachwycają się nowym/zmodernizowanym taborem na polskich torach, często chodzi o tabor spółki PKP Intercity. Owszem, również uważam, że modernizacja wagonów jak i zakup nowych poprawia komfort podróży. Niemniej od samego początku, gdy w PKP IC zaczęło się mówić o modernizacjach i zakupach taboru na tak ogromną skalę czułem, że sprawa ma jakieś drugie, ukryte dno. I niestety okazuje się, że tak właśnie jest.
Otóż spółka PKP IC modernizując tabor oraz wprowadzając bilety Relacyjne i całą dynamiczną sprzedaż biletów idzie w kierunku całkowitej LIKWIDACJI marki TLK. Do roku 2020 (bo do wtedy przewidziane jest dofinansowanie TLK) pociągi te mają zostać całkowicie, a przynajmniej w zdecydowanej większości zastąpione przez EIC. Owszem, EIC będą objęte cenami relacyjnymi, a także kupując bilet wcześniej będzie go można kupić taniej, w efekcie czego ceny biletów będą prawdopodobnie nieznacznie wyższe od obecnych cen za pociągi TLK (nie licząc głównych tras jak CMK czy E20, bo tam będą podobne do obecnych EIC). Jednak dla podróżnych odbywających podróż z przesiadkami będzie to prawdopodobnie oznaczało konieczność zakupu osobnych biletów na każdy pociąg tak, jak działa to obecnie w liniach lotniczych, w efekcie czego spowoduje to podwyżkę o kilkadziesiąt procent. Co więcej, docelowo pociągi spółki PKP IC mają nie zatrzymywać się na większości stacji pośrednich, w efekcie czego miasta takie jak Konin, Kutno itp. stracą połączenia dalekobieżne (za wyjątkiem IR).
Skąd takie informacje? Część z nich posiadam z prywatnych źródeł, część z forum Infokolej, gdzie bardzo wiele osób mających dużo szerszą wiedzę ode mnie, często pracujących na kolei takie informacje zamieszcza.
Poza tym spółka PKP Intercity od obecnego rozkładu jazda przywróciła pociągom Neptun, Norwid, Kaszub i Artus kategorię EIC, pociąg Warmia także stał się pociągiem EIC, pociąg TLK Lubuszanin do Zielonej Góry został zlikwidowany, a do Zielonej Góry wydłużono EIC Lech. Poza tym z informacji z PKP PLK wynika, że pociągi TLK Kossak, Szkuner i Orkan także miały zostać przemianowane na EIC, ale na chwile obecną (prawdopodobnie z powodu modernizacji linii Poznań - Wrocław) zostaną jeszcze jako TLK. W efekcie tego wysłałem zapytanie do centrali PKP w tej sprawie. Gdybym otrzymał odpowiedź, to jej treści upublicznić bym nie mógł, gdyż jest w niej zawarta informacja, że jest ona wyłącznie do użytku adresata. Niemniej pierwszy raz odpowiedzi ze strony IC nie dostałem. A w zeszłym roku Ministerstwo poinformowało oficjalnie, że dotacje do TLK przewidziane są do roku 2020.

To tyle z mojej strony.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
To co powyżej pisze Krzychu to się zgadza. W 2019 będą już zliberalizowane przewozy pasażerskie w Europie. Już od przyszłego roku rozpoczyna się cały ten proces.
I nie mówię tu o lokalnych/regionalnych przewozach, ale i intercity i eurocity. Czyli tak jak powyżej, TLK nie będzie mogła być dotowana tak samo inni przewoznicy IC i EIC w Europie.

"Jednak dla podróżnych odbywających podróż z przesiadkami będzie to prawdopodobnie oznaczało konieczność zakupu osobnych biletów na każdy pociąg tak, jak działa to obecnie w liniach lotniczych, w efekcie czego spowoduje to podwyżkę o kilkadziesiąt procent." Wiem, że EU kombinuje by się tak nie stało,chcą żeby np przesiadając z jednego do drugiego przewoźnika nie trzeba byo kupować dwóch biletów, zobaczymy co z tego wyjdzie...
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
TLK nie będzie mogła być dotowana tak samo inni przewoznicy IC i EIC w Europie
Nie do końca. UE nie może nam zabronić dotowania TLK ani innych połączeń. Poza tym plan jest taki, by EIC były częściowo dotowane, ale co z tego wyjdzie to się okaże, przy czym moim zdaniem to byłoby to złodziejstwo, gdyż przy takich cenach biletów jak i małej dostępności (postoje tylko na największych stacjach) nie rozumiem, dlaczego mieszkańcy mniejszych miejscowości mieliby dotować pociągi biznesowe.

Prawda jest taka: jeśli nie będzie pociągów pospiesznych dotowanych z budżetu państwa, to będzie to rozpad zupełny kolei w Polsce. Owszem, Poznań - Warszawa, Warszawa - Kraków, Warszawa - Łódź, Wrocław - Warszawa - tam pociągi będą. Może po 1 w dobie do Zielonej Góry, Szczecina, coś do Gdańska. Pozostałe połączenia takie jak do Jeleniej Góry, Lublina, Przemyśla itp. będą z pewnością uwalone, może pojedzie coś w sezonie lub weekendy. Przy obecnym stanie kolei regionalnej (pociąg dojeżdża do ostatniej stacji w województwie) oznacza to katastrofę.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki