• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości TT 2022

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#1
Firma AMC poinformowała o modelach, które będzie dla niej robił Tillig. Planowany termin to 1 kwartał 2022. Oprócz chłodni 200L w H0 wyjdzie set 505998 ładnych i w pełni prawidłowych węglarek serii Ke kolei kkStB [i też pomniejszych habsburskich], w epoce IIIc [1960-1968].
Zapowiedź np. tu Tillig TT 505998 - TT-Zestaw 2 węglarek Wdo (ex Ke) PKP ep. III c, EDYCJA LIMITOWANA - Sklep Modelarski DCC24.EU Poznań
A w realu podobny wagon można zobaczyć na filmie "Pięciu" fototeka.fn.org.pl/pl/strona/wyszukiwarka.html?key=Pięciu&search_type_in=tytul&view_type=info&sort=alfabetycznie&result%5B%5D=6966&lastResult%5B%5D=6966&pageNumber=5&howmany=50&view_id=24&hash=1614765546&filter%5BrodzajZdjecia%5D%5B%5D=do+filmu&filter%5BrodzajZdjecia%5D%5B%5D=werk
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.039 18 0
#2
Katalog PIKO na 2022: KLIK

Tego, że PIKO wyda w TT Laminatkę to się nie spodziewałem.
laminatka.jpg


Reszta to nowe malowania i dwa nowe warianty form dla parawozu 83.10 oraz elektrowozu BR 187, tu jako czeski BR 388.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
#6
Bo tetetka to stan umysłu. Od zawsze mieszane były zarządy, epoki, piękne ttorty z katalogów bttb...
Ja tam nie narzekam, Mogę zestawić parę składów PKP z epok 3 do 6, a że podobają mi się także koleje DR i DB to też je mam.
Zresztą z epoki 5 i 6 jest całkiem sporo modeli, PKP Cargo, PKP IC, prywatni przewoźnicy...
Jedynie co jest upierdliwe to jak się coś pojawi to trzeba kupić od razu, bo nakład modeli nieduży poza piko, bo akurat oni wydają duże serie i potem nie ma a na alledrogo ceny są kosmiczne, druga rzecz to oczywiście wierność modeli, jak się nie zna dobrze historii realnej kolei to łatwo wpaść w pułapkę producentów z fikcyjnymi przemalówkami, np poczta tilliga.
Zdjęcia PKP z ostatniej wystawy w NCK
IMG_20211203_151653_copy_2496x3366.jpg IMG_20211203_122118_copy_3366x2496.jpg IMG_20211203_142948_copy_2496x3366.jpg IMG_20211203_142916_copy_3366x2496.jpg IMG_20211204_145552_copy_2496x3366.jpg
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#7
Bo tetetka to stan umysłu.
Wątki psychiatryczne zostawmy odpowiednim specjalistom... ;)

Jedynie co jest upierdliwe to jak się coś pojawi to trzeba kupić od razu, bo nakład modeli nieduży poza piko, bo akurat oni wydają duże serie i potem nie ma...
To niestety prawda. Gdy Tillig opracowuje coś nawet sensownego w PKP, jak np. Ty2 na bazie BR52, to wypuszcza krótką serię i po ptokach... Wydawać by się mogło, że skoro już mają gotowy projekt, tampony, itp., to mogliby wstawić ten model do stałej oferty. Niestety, nie ma tak dobrze. :(
Podobny los spotkał Tkh1, TKt3 i Tr6.
Bieżący katalog Tilliga 2021/22 dzięki uprzejmości Artura można obejrzeć tu: https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?kat=2021
Z lokomotyw PKP jest tylko zapowiedź Ty43, która zapewne zniknie z oferty, jak w.w. modele. A z wagonów bida z nędzą. Z oferty zniknęła nawet "sztandarowa" węglarka Es z IV epoki, a która Tillig tłukł przez lata.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#8
To niestety prawda. Gdy Tillig opracowuje coś nawet sensownego w PKP, jak np. Ty2 na bazie BR52, to wypuszcza krótką serię i po ptokach... Wydawać by się mogło, że skoro już mają gotowy projekt, tampony, itp., to mogliby wstawić ten model do stałej oferty. Niestety, nie ma tak dobrze. :(
Podobny los spotkał Tkh1, TKt3 i Tr6.
Pytanie, czy tak naprawdę jest czego żałować..... przecież te wypusty PKP niczym się konstrukcyjnie nie różnią od modeli DR/DB. Zwykle nie ma w nich modyfikacji typowych dla PKP od lat 60/70-ych XX w. Jaki więc problem kupić model w oznaczeniach obcego zarządu kolei i nałożyć kalki PKP?..... Z malowaniem "bandaży" też przeciętny kolekcjoner powinien dać radę.

Parowe PKP Tillig'a to PKP lat powojennych /po 1945 roku i lata 50-te/...
 
Ostatnio edytowane:

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
#9
No nie do końca z tym przemalowaniem, trzeba cały model rozebrać, ostoję też trzeba czarną zrobić, a w tt czasem jest tak że np blaszki zbierające prąd są zgrzewane do ostoi BR38/Ok1 do tego dochodzi zakup Polskich dużych lamp, które są nieosiągalne, itp, itd
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#10
No nie do końca z tym przemalowaniem, trzeba cały model rozebrać, ostoję też trzeba czarną zrobić, a w tt czasem jest tak że np blaszki zbierające prąd są zgrzewane do ostoi BR38/Ok1 do tego dochodzi zakup Polskich dużych lamp, które są nieosiągalne, itp, itd
Lampy osiagalne są np metalowe od Rangera. Ja również takowe posiadam tylko że drukowane.
Problem jest taki, że to wymga już fizycznej ingerencji w model. Biorąc pod uwagę cenę modelu +ryzyko nieudania się przeróbki wielu się jej nie podejmuje.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#11
Pytanie, czy tak naprawdę jest czego żałować..... przecież te wypusty PKP niczym się konstrukcyjnie nie różnią od modeli DR/DB.
Modelarz sobie zawsze poradzi - przebuduje, przemaluje i przekalkuje.
Ale pamiętajmy, że "target'em" Tilliga są nie tylko modelarze i pasjonaci kolejnictwa, którzy znają każdy detal danej lokomotywy/wagonu. W grupie docelowej są też dzieci w wieku 6-7 lat (zestawy startowe) oraz zwykli hobbyści, którzy po prostu chcą pojeździć w kółko czymś ładnym, ale sami sobie niczego nie przemalują.
I przekaz Tilliga kierowany do tych osób za pośrednictwem katalogów i wykazów "Nowości 2022" jest wyraźny i klarowny - "Jak chcesz kupować, to kupuj tylko DR/DB. PKP to nisza, której nie zamierzamy wypełniać, nawet mając ku temu możliwości." :confused:
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#13
No nie wiem czy to jednak nie wina AMC, po co szarpać się jak i tak towar pomalowany na PKP schodzi i jakoś to będzie.
Nie ma co szukać winnych tylko kupować modele "mądrze". Jak ktoś widzi model i porównuje ze zdjęciem oryginału, to potrafi raczej stwierdzić, czy model spełnia jego oczekiwania zgodności czy nie. A jak ktoś kupuje bo ma napis PKP mając w dupie zdjęcia oryginału..... to jego "problem". Wiadomo.... na rynku wszystko się sprzeda co "kupi gupi"....
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
#14
No nie wiem czy to jednak nie wina AMC
AMC będąc tylko importerem ma ograniczone możliwości negocjacyjne z Tilligiem. Dla porównania w Czechach (nie biorąc pod uwagę znacznie większego rynku niż w Polsce) niektórzy sprzedawcy mogą zmusić Tilliga do wyprodukowania różnych modeli również dzięki temu, że są kooperantami wykonującymi różne zlecenia dla firmy z Sebnitz.
Po za tym nie zapominajmy, że aby parowóz PKP wyglądał tak, jak w epoce IIIc/IVa nie wystarczy dać inne reflektory. Trzeba też zmienić całkowicie układ rur i wyposażenie lokomotywy na typowo polskie, czyli zrobić nową formę do odlewu tych części albo i całego kotła z dymnicą. Koszt jest w tym momencie mocno pięciocyfrowy, liczony w PLN.
 

piottrw

Aktywny użytkownik
Reakcje
389 8 0
#15
Tu nie chodzi o orurowanie kotła, tylko o typowo polską lokomotywę. Skoro mtb zrobił Rumuna, Sukę, Ganza i Czesia znaczy że da się i może nie zarobił tyle co Piko ale jednak... modele wyszły i cieszą. Tak jak tillig zrobił koziołka, to chyba w większej ilości pomalowany był na polskich przewoźników prywatnych niż na czeskich. A jak by tak zrobili stonkę czy inną polską lokomotywę, ciekaw jestem czy takie AMC nie mogła by partycypować w przedsięwzięciu.
Pomarzyć można, ale czy nie tak było ze stonką kilka lat temu w h0 SM/Piko. Była Su16 z zestawem startowym, aż nastały tłuste lata PKP w h0.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.413 7 1
#16
Zbieramy zapisy na zestawy do montażu SP42 w skali TT.
Zapraszamy też na stronę: http://www.eaos.pl/sp42-zestaw-do-montazu/
Gotowe modele będzie z naszych zestawów wykonywał kol. Karol Kamiński. Podobnie jak w przypadku ST44.
Zestaw SP42 zawiera:
odlewy żywiczne (rama, wózki, przedział maszynowy, budka maszynisty, tłumik x 2, zbiorniki ramy ze zbiornikiem powietrza, szybki)
szybki reflektorów
zderzaki mosiądz
ciężarek tłumika mosiądz
ciężarki budki maszynisty mosiądz
ciężarek zbiornika mosiądz
reflektory mosiądz
schodki mosiądz
sprężyny belki mosiądz
piasecznice mosiądz
zgarniacze mosiądz
łoże silnika mosiądz
kalkomanie
KKS
płytka PCB SP42 WM
diody SMD, rezystor
blaszki fototrawione (schodki, ramki reflektorów, tabliczki, obudowa haka, barierki, siatka wentylatora)
Podsumowując, wszystko aby w prosty i szybki sposób wykonać SP42. Wszystkie elementy można kleić kropelką bądź zalecanym przez na Poxipolem (ramki reflektorów, szybki).
:arrow: Napędem preferowanym jest V100 Tilliga i wszystkie jej pochodne.
:arrow: Dla chętnych można użyć napędów BR290 Piko, V100 Roco, Piko G1206. Wystarczy zaślepić otwór w kształcie klucza w podłodze i wyciąć otwór kopiując go z lokomotywy bazowej.
Koszt zestawu SP42 to 650zl.
 

Załączniki

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.039 18 0
#17
Katalog ROCO TT 2022 - KLIK

No i mamy zestaw dwóch węglarek Eanos PKP Cargo z VI epoki
Roco-37651.jpg


Właściwie same malowanki oprócz zmodernizowanej formy BR 110/108 DR.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 62
Tabor TT/TTm/TTe 18
Tabor TT/TTm/TTe 1
Tabor TT/TTm/TTe 0
Tabor TT/TTm/TTe 2

Podobne wątki