Tak przy okazji Tp1 od PIKO.....
W PIKO na stronie:
KLIK, a w katalogu:
KLIK, na stronie 6, o tak:
Model - Konkretnie nr boczny 32. Stylizowany na wygląd z okresu tuż po II wojnie światowej. Na stronie
Wciąż Pod Parą jest info o numerze 18 (jeśli kogoś to ciekawi).
Podejrzewam, że nr 32 'miał' podobnie jeśli chodzi o historię eksploatacji (na inwentarz PKP w 1945, a skreślony w latach 60-tych XX w).... Czyli coś dla miłośników wczesnej epoki III.
Przypisanie modelu PIKO w skali TT do okresu III - konkretnie IIIa (zaraz po wojnie) zdradza nieco fotka rzeczywistej 32-ki ze strony
https://picclick.de/Baryt-Dampflok-Foto-PKP-Tp1-32-Kocmyrcow-1962-163166620688.html przedstawiająca ją prawdopodobnie z końcówki eksploatacji na sieci PKP.... (lata 60-te, epoka IIIc --> poniżej).
Widać bowiem, że w tym okresie nieco inny był już układ armatury, w tym orurowania na kotle. Nie ma też napisu "woda zatruta" na tendrze. Więc to, co jest na modelu w skali TT, to raczej z początku eksploatacji na PKP (epoka IIIa).
Pewnych rzeczy w późnej epoce III już nie ma na tej lokomotywie (zaznaczyłem w kółkach na fotce modelu), ale piszę o tym bo ten 'kołpak' na kotle / czy jak się to zowie/ to raczej generalnie winien być po drugiej stronie od początku w numerze 32 - on raczej taki był 'fabrycznie'....
Tym bardziej nie rozumiem PIKO dlaczego wybrała nr 32.... a nie np. 18, gdzie przynajmniej to jest z grubsza na modelu w tym miejscu co trzeba......
KLIK
Model numeru bocznego 32 jest więc moim zdaniem średnio trafiony jeśli chodzi o nr boczny.
(gdyby ktoś chciał stylizować ją na lata 60-te, to chyba dobrze było by też zmienić numer na 18 - nie trzeba przenosić tej 'skrzynki' z kotła):
Ale .... to tak przy okazji.... może komuś się przyda.
Pozdrawiam