• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości 2019 TT

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#1

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#2

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#5
Koledzy, mam pytanie. Ponieważ znowu bawię się w TT to czy ten model to jakaś nowość 2019 od Arnolda? Czy ma w opcji człony środkowe? Zastanawiam się nad zakupem i przeznakowaniem na Bipa epoka IIIc (POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE)...
Faktem jest jednak, że za dwuczłon TT Arnold liczy sobie o 100zł więcej (531zł) niż dwuczłonowa PKP od Rivarossi w H0 - tu 433zł ( KLIK )...
W chwili obecnej w TT to chyba jedyna rozsądna alternatywa posiadania Bipy (oferta Tilliga to nadal pudrowane BTTB)...

Arnold TT:
257394_c.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#8
Tu masz wątek o tych wagonach
https://forumtt.pl/viewtopic.php?f=70&t=11301&p=158751&hilit=bipa#p158751
Sam kiedyś rozważałem zakup od makieciarza bo miał w promocji cztery człony.
Skąd będziesz brał kalki?
Dzięki. Mam dawny numer Koleje Dawniej i Dziś - tam był popełniony artykuł o tych wagonach na PKP i wielkoformatowy plakat z egzemplarzem takim jak ten POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE, tzn to jest dość dokładny rysunek boku składu i czół. Dość dobrze widać napisy. Poszukam kogoś kto to wykona sam napis na podstawie wzoru ze wspomnianego czasopisma oraz napisy po bokach drzwi z numerami wagonów, np: http://www.nomar.com.pl/oferta/kalkomania-modelarska
Trochę kalek do Bipy mam w TT jeszcze z zakupu na allegro dawno temu niestety częściowo mi się uszkodziły. Zobaczymy....
Ja już nie ciągnę tego tutaj. Wszak to nowości 2019 :)
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
#14
Czy ktos z Was korzystal z tych rozjazdow Kuehn W(L/R)10? Generalnie interesowaly by mnie tez flexy bo widze, ze maja. Jak wyglada to w porownaniu do asortymentu Tilliga?
Raczej z gieldy w Sosnowcu nie bede mogl skorzystac bo jestem z polnocy.
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#15
Dzięki. Mam dawny numer Koleje Dawniej i Dziś - tam był popełniony artykuł o tych wagonach na PKP i wielkoformatowy plakat z egzemplarzem takim jak ten POLSKIE KOLEJE PAŃSTWOWE, tzn to jest dość dokładny rysunek boku składu i czół. Dość dobrze widać napisy. Poszukam kogoś kto to wykona sam napis na podstawie wzoru ze wspomnianego czasopisma oraz napisy po bokach drzwi z numerami wagonów, np: http://www.nomar.com.pl/oferta/kalkomania-modelarska
Trochę kalek do Bipy mam w TT jeszcze z zakupu na allegro dawno temu niestety częściowo mi się uszkodziły. Zobaczymy....
Ja już nie ciągnę tego tutaj. Wszak to nowości 2019 :)
Fajne to zdjęcie. Bipa jeszcze z pięcioma wywietrznikami.Nie widziałem go.
Mam gdzieś skan z KMiD w którym są rozrysowane chyba przez K.Koja malowania wraz z oznaczeniami.
Jeśli chodzi o oznaczenie to mam kalki z dużym napisem na 4ro członowy skład. w IIIep

Możesz policytować tu
https://www.ebay.de/itm/Arnold-TT-4...081415&hash=item3d81a84335:g:25kAAOSwnVRbyLlW
Nie wiem czy coś zmienili w produkcji na 2019 ale myślę że nie.
Na pewno trzeba przerobić jeden z końców bo będzie pewnie sterowniczy.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#16
Czy ktos z Was korzystal z tych rozjazdow Kuehn W(L/R)10? Generalnie interesowaly by mnie tez flexy bo widze, ze maja. Jak wyglada to w porownaniu do asortymentu Tilliga?
Raczej z gieldy w Sosnowcu nie bede mogl skorzystac bo jestem z polnocy.
Ja miałem te tory. Są fajne. Profl szyny jest niższy niż u Tilliga, generalnie tor wygląda lepiej, powiem, że bardziej skalowo. Z tego co wiem jest to szyna Code 70 (Tillig to Code 80). Rozjazdy też są lepsze moim zdaniem ale niestety nadal geometrycznie nie odpowiadają oryginałom. Mają metalowe krzyżownice, imitacje podwójnych podkładów, cięgło iglic w bardziej przyjemnym dla oka (wzorem oryginału) miejscu - mimo, że nadal nie wychodzą poza ramę zabawki. Patrząc więc na nie ogólnie - powiem tak - udaje się "imitować" lepiej oryginał. Tu nieco o nich: http://www.bahnonline.ch/bo/41762/schlanke-kuehn-weichen-in-der-spur-tt-ab-sofort-lieferbar.htm

Schlanke-Weichen-TT_Kuehn-Modell-Digital_7-18.jpg


Chcąc zastosować na makiecie modułowej polecałbym pozbyć się tych mocowań do napędów 'na-makietowych'.
Z tego co czytamy w linku, który podałem ich geometria miała naśladować rozjazd EW49-190-1: 9 DR w skróceniu go do około 70% standardowej długości.
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
#17
Dziekuje za wyjasnienia. Zastanawiam sie nad nimi bo maja 10st. a Tilliga 12 st. (EW3). Wiadomo, ze usune wszystko co zbedne.

A jak z przejezdnoscia? Standardowe kola nie stukaja?
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#18
Dziekuje za wyjasnienia. Zastanawiam sie nad nimi bo maja 10st. a Tilliga 12 st. (EW3). Wiadomo, ze usune wszystko co zbedne.

A jak z przejezdnoscia? Standardowe kola nie stukaja?
Miałem flexy Kuehn i nie stukają. Gdybym ja miał kupować rozjazdy na makietę (modułową) wybrał bym chyba właśnie te. Jak pisałem - geometrycznie są co prawda 'skrócone' i mają inne mankamenty , ale suma-sumarum chyba zdeczko lepiej wyglądają niż Tilliga (co wcale nie dyskwalifikuje konkurenta) - oba są bardzo dobrze wpasowane w kompromis. Obie propozycje nie są to rozjazdy dla 'hiperrealistów' ale każdy ma swoje plusy i minusy. Kuehna są moim zdaniem zdeczko lepsze w zestawieniu z EW3 Tilliga w TT, choć nie doskonałe. Pomimo kompromisowej geometrii mamy tutaj podwójne podrozjezdnice, które wizualnie zbliżają go do oryginału, cięgło co prawda też nie jest zamontowane w idealnym miejscu (gdyby było 1 podkład wcześniej byłoby jeszcze lepiej :) ) - ale wizualnie i tak moim zdaniem jest lepiej (nie na samym początku iglic ale trochę dalej - w prawdziwym rozjeździe też nie jest jak u Tilliga - na początku). U Tilliga jest to więc też gorzej. Kierownice są lepsze w rozjazdach Kuehna - są bardziej smukłe niż te grubasy u Tilliga. Lepiej wygląda też krzyżownica. Nie są to może jakieś drastyczne różnice, ale jednak dają nieco lepszy finalny efekt wizualny.
No i szyna niższa w Kuehn....
- wysokość czyny Tilliga to 2mm (czy może 2,08mm - nie pamiętam dokładnie).
- wysokość szyny w torze Kuehn to to 1,8mm.
Jak widać nie ma doskonałemgo modelu wielkoseryjnego i w zasadzie chcąc upodobnić rozjazd jak najbardziej do oryginału trzeba by było dłubać przy nich (choć geometrii nie zmienimy :) ). Oba rozjazdy to moim zdaniem dobry wybór do zabawy.

Odsyłam do linka https://www.ttnut.com/new-tt-track-system-by-kuehn-modell-t1539.html

I takie małe porównanie:

Rozjazdy TT.jpg


Cięgło w oryginale:

rz4.jpg


Przy zastosowaniach na makiety modułowe w przypadku wspomnianego rozjazdu Kuehn, zdałoby się też usunąć te uchwyty do napędów na-makietowych i zastosować napędy podmakietowe. Dodatkowo zyska się na wyglądzie.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
#20
Przystanek - Sklep Hobbystyczny
Na jesieni ukaże się kilka nowości TILLIG Modellbahnen GmbH w skalach H0 i TT, wyprodukowanych na specjalne zamówienie polskiego dystrybutora - AMC Hurtownia Modelarska.
Wszystkie modele będą limitowane (nie będą wznawiane) i dostępne jedynie w Polsce. Zapraszamy do rezerwacji


Zapowiedź.
_________________________________________
Planowana premiera: październik 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:120 (TT)
Przewoźnik: PKP
Epoka: Vb

Numer inwentarzowy 84 51 751 4 012-6
St. Małaszewicze
CZ Warszawa
Rewizja 1017 07.10.06
Wynajem dla: GASPOL S.A. Warszawa
213,00 zł

69548666_692722541195936_80808787472023552_n.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 62
Tabor TT/TTm/TTe 18
Tabor TT/TTm/TTe 1
Tabor TT/TTm/TTe 0
Tabor TT/TTm/TTe 2

Podobne wątki