Dziekuje za wyjasnienia. Zastanawiam sie nad nimi bo maja 10st. a Tilliga 12 st. (EW3). Wiadomo, ze usune wszystko co zbedne.
A jak z przejezdnoscia? Standardowe kola nie stukaja?
Miałem flexy Kuehn i nie stukają. Gdybym ja miał kupować rozjazdy na makietę (modułową) wybrał bym chyba właśnie te. Jak pisałem - geometrycznie są co prawda 'skrócone' i mają inne mankamenty , ale suma-sumarum chyba zdeczko lepiej wyglądają niż Tilliga (co wcale nie dyskwalifikuje konkurenta) - oba są bardzo dobrze wpasowane w kompromis. Obie propozycje nie są to rozjazdy dla 'hiperrealistów' ale każdy ma swoje plusy i minusy. Kuehna są moim zdaniem zdeczko lepsze w zestawieniu z EW3 Tilliga w TT, choć nie doskonałe. Pomimo kompromisowej geometrii mamy tutaj podwójne podrozjezdnice, które wizualnie zbliżają go do oryginału, cięgło co prawda też nie jest zamontowane w idealnym miejscu (gdyby było 1 podkład wcześniej byłoby jeszcze lepiej
) - ale wizualnie i tak moim zdaniem jest lepiej (nie na samym początku iglic ale trochę dalej - w prawdziwym rozjeździe też nie jest jak u Tilliga - na początku). U Tilliga jest to więc też gorzej. Kierownice są lepsze w rozjazdach Kuehna - są bardziej smukłe niż te grubasy u Tilliga. Lepiej wygląda też krzyżownica. Nie są to może jakieś drastyczne różnice, ale jednak dają nieco lepszy finalny efekt wizualny.
No i szyna niższa w Kuehn....
- wysokość czyny Tilliga to 2mm (czy może 2,08mm - nie pamiętam dokładnie).
- wysokość szyny w torze Kuehn to to 1,8mm.
Jak widać nie ma doskonałemgo modelu wielkoseryjnego i w zasadzie chcąc upodobnić rozjazd jak najbardziej do oryginału trzeba by było dłubać przy nich (choć geometrii nie zmienimy
). Oba rozjazdy to moim zdaniem dobry wybór do zabawy.
Odsyłam do linka
https://www.ttnut.com/new-tt-track-system-by-kuehn-modell-t1539.html
I takie małe porównanie:
Cięgło w oryginale:
Przy zastosowaniach na makiety modułowe w przypadku wspomnianego rozjazdu Kuehn, zdałoby się też usunąć te uchwyty do napędów na-makietowych i zastosować napędy podmakietowe. Dodatkowo zyska się na wyglądzie.