• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nostalgiczny film o Zagórzu

Reakcje
1.645 20 1
#2
Pamiętam jak dziś jak się podstawiał w Katowicach nocny pospieszny do Krynicy i Zagórza i tą walkę o miejsca... Jeszcze wjeżdżał w perony a już się drzwi otwierało i wskakiwało do wagonów. Raz mi się udało i byłem pierwszy w przedziale, ale zanim rodzice dotarli to już mnie z tego przedziału wykopali i dupa była z miejsc siedzących...
 
OP
OP
corwin

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
350 2 3
#3
Pamiętam jak dziś jak się podstawiał w Katowicach nocny pospieszny do Krynicy i Zagórza i tą walkę o miejsca... Jeszcze wjeżdżał w perony a już się drzwi otwierało i wskakiwało do wagonów. Raz mi się udało i byłem pierwszy w przedziale, ale zanim rodzice dotarli to już mnie z tego przedziału wykopali i dupa była z miejsc siedzących...
Oj tak było.. a pośpieszny z Warszawy przez Przemyśl i dalej ZSRR... to była jazda. I jak się tak przejechało, to widać było, że u nas nie jest jeszcze tak najgorzej.
 
Reakcje
1.645 20 1
#4
Pamiętam też podróż z Katowic do Nowego Sącza objazdem przez Rzeszów i Jasło - z powodu powodzi zamknięty był odcinek między Tarnowem a Stróżami - jedyne 12 godzin w bonanzie :)
Wszystko to co piszę to druga połowa lat 80tych[DOUBLEPOST=1414705488,1414704163][/DOUBLEPOST]A tak w ogóle Corwin - dlaczego ten temat jest w dziale samochodowym?:)
 

poziomek72

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
NAMR
Reakcje
78 3 0
#6
Super filmik.
Pamiętam swój pierwszy wyjazd do Zagórza.Pociąg Kraków-Zagórz poranny.Do Jasła na elektryce a potem w Jaśle podpięty parowóz.Rodzice od okna oderwali mnie dopiero gdzieś w okolicach Krosna:).Potem zawsze dojazd do Jasła i piętrusem do Zagórza czasem parowozem a w późniejszych latach lokomotywą spalinową.Wspomnienia bezcenne.
 
OP
OP
corwin

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
350 2 3
#7
Podobno jest nadzieja, że od Grudnia będzie TLK relacji Gdynia-Warszawa-Kraków-Zagórz. Może znów coś się zacznie dziać na tej linii. Ale jak widać na filmie kolejowy beton na lata uwalił tą linię kłamiąc nawet w centrali, że tunel w Łupkowie jest zasypany.
 

MeteorKKR

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
217 8 0
#8
Świetny filmik :)
Miałem to szczęście jechać w Bieszczady jeszcze koleją w latach 80-ych :rolleyes: Rumun ciągnący od Stróż do Zagórza, a tam przesiadka na piętrusy do Komańczy - oczywiście górny pokład i całą drogę przyklejony do szyby... :rolleyes:
Aż się łezka w oku kręci na samo wspomnienie... :gwizd:
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.645 20 1
#9
A czy ktoś kojarzy jaki dokładnie parowóz pomagał w latach 80tych wspinać się pokaźnym składom osobowym między Stróżami a Nowym Sączem przed elektryfikacją tego odcinka? Jak przez mgłę kojarzę, że skład ciągnęła suka, ale na najtrudniejszym odcinku czekał i pomagał parowóz na popychu. Pewnie Ty2, ale który?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.395 550 30
#11
Właśnie czy aby na pewno aż do Ustrzyk z SN61? Pociąg jechał chyba aż do Zagórza, ale prowadził też wagony międzynarodowe do Rumunii (to był pociąg "Karpaty", długo przed zmianą trasy na tę przez Sandomierz). W Przemyślu skład był przeformowywany, ale nie wiem, co jechało do Zagórza przez Chyrów - czy SN61, czy coś innego. Ja tym pociągiem jechałem z Przemyślą do Zagórza dwa razy, w 1968 i 1977 roku i w obu wypadkach na tym odcinku pociąg był prowadzony parowozem Ty2. W 1977 był to już pospieszny "Solina", a "Karpaty" już wtedy jeździły przez Sandomierz i oczywiście ani "Soliny", ani "Karpat" już od dawna nie prowadziły SN61.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
#13
Podobno jest nadzieja, że od Grudnia będzie TLK relacji Gdynia-Warszawa-Kraków-Zagórz. Może znów coś się zacznie dziać na tej linii. Ale jak widać na filmie kolejowy beton na lata uwalił tą linię kłamiąc nawet w centrali, że tunel w Łupkowie jest zasypany.
Pociąg jest już wpisany w SKRJ jak również dostępny w wyszukiwarce nowego rozkładu jazdy http://rozklad.plk-sa.pl/WyszukiwaniePolaczen , tyle, że jak się wyszuka połączenie z Warszawy, to na razie pokazuje przesiadkę w Krakowa i Rzeszowie, to jest błąd, w Krakowie jest odłączana grupa wagonów do Zakopanego a w Rzeszowie właśnie do Zagórza, przesiadać się nie trzeba). Będą to 3 wagony odłączane w Rzeszowie od TLK Monciak. Od Rzeszowa do Zagórza prowadzony od grudnia przez Nurka, a jak PKP IC dostanie z Pesy Gamy, to pojedzie Gama.
Przyjazd do Zagórza 11:13, odjazd 18:28.

Generalnie zainteresowanych zachęcam by pojechać jak tylko uruchomią to połączenie, bo nie wiadomo, jak długo pojeździ....

PS. W tej wyszukiwarce jest błąd, pokazuje wszystkie połączenia o 1 godzinę później (przyjazd do Zagórza pokaże 12:13 a odjazd 19:28, jak klikniecie na połączenie tak by pokazało wszystkie stacje pośrednie danego pociągu to jest już OK).
PS2. W planach jest podobno dzienny TLK z Wrocławia do Zagórza, ale dopiero jak przyjdą Gamy. Ma mieć wspólny obieg z tym nocnym Monciakiem.
 
Ostatnio edytowane:
S

Sebastian

Gość
#16
Nie wiem jak wygląda obłożenie tego pociągu na ostatnim odcinku i jaki odsetek pasażerów podróżuje w relacji np. Warszawa-Zagórz. Uważam jednak, że brak kuszetki na całej trasie to jakieś nieporozumienie.
 

Podobne wątki