Praca skierowałamnie do tego miasta,
Dziś wybrałem się do słoweńskiego muzeum kolejowego. Niestety nie ma ono strony internetowej a zdjęcia bedę mógł wstawić po powrowrocie więc na razie proponuję obejrzeć fotki zamieszczone na tej stronie
http://www.vlaki.info/galerija/index.php
Muzeum mieści się w starym depie kolejowycm w pobliżu dworca głównego [do 10 minut na piechotę] jednak jest to już dzielnica Siska [s-y z ptaszkami czyli sz].
Wstep 3 euro.
Muzeum robi niewatpliwe wrażenie. składają się na nie zarówno eksponaty jak i sama lokalizacja obejmująca parowozownię wachlarzową i różnorodne inne budynki wśród których można spacerować i próbować wyobrażać sobie to miejce przed laty, co jest ułatwione obecnością taboru, kół i innych elemetów.
Zgomadzony tabor to przede wszystkim naprawdę antyczna lokomotywa austriackich kolei SudBahn serii 29.718 a potem JDŻ 124.04 z [glow=red]1861[/glow]
http://www.vlaki.info/galerija/displayi ... =25&pos=50
Tu jest zdjęcie platformy dla obsługi - tak platformy gdyż parowóz ten nie ma pełnj budki.
Mozna poszukac jeszcze innych zdjęć by ocenic jego antyczność.
Oprócz tego jest też dużo innych parowozów kolei SudBahn, MAV i JDŻ:
http://www.vlaki.info/galerija/thumbnai ... =25&page=4
Kolejny co do wieku ma metrykę 1880.
Mamy też wiele wagonów. Zarówno austro-wegierskich, które Jugosławia przejeła po I wś jak i niemieckich będących zdobyczą z II wś
Dziś wybrałem się do słoweńskiego muzeum kolejowego. Niestety nie ma ono strony internetowej a zdjęcia bedę mógł wstawić po powrowrocie więc na razie proponuję obejrzeć fotki zamieszczone na tej stronie
http://www.vlaki.info/galerija/index.php
Muzeum mieści się w starym depie kolejowycm w pobliżu dworca głównego [do 10 minut na piechotę] jednak jest to już dzielnica Siska [s-y z ptaszkami czyli sz].
Wstep 3 euro.
Muzeum robi niewatpliwe wrażenie. składają się na nie zarówno eksponaty jak i sama lokalizacja obejmująca parowozownię wachlarzową i różnorodne inne budynki wśród których można spacerować i próbować wyobrażać sobie to miejce przed laty, co jest ułatwione obecnością taboru, kół i innych elemetów.
Zgomadzony tabor to przede wszystkim naprawdę antyczna lokomotywa austriackich kolei SudBahn serii 29.718 a potem JDŻ 124.04 z [glow=red]1861[/glow]
http://www.vlaki.info/galerija/displayi ... =25&pos=50
Tu jest zdjęcie platformy dla obsługi - tak platformy gdyż parowóz ten nie ma pełnj budki.
Mozna poszukac jeszcze innych zdjęć by ocenic jego antyczność.
Oprócz tego jest też dużo innych parowozów kolei SudBahn, MAV i JDŻ:
http://www.vlaki.info/galerija/thumbnai ... =25&page=4
Kolejny co do wieku ma metrykę 1880.
Mamy też wiele wagonów. Zarówno austro-wegierskich, które Jugosławia przejeła po I wś jak i niemieckich będących zdobyczą z II wś