• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Muzeum kolejowe w Lubljanie

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#1
Praca skierowałamnie do tego miasta,
Dziś wybrałem się do słoweńskiego muzeum kolejowego. Niestety nie ma ono strony internetowej a zdjęcia bedę mógł wstawić po powrowrocie więc na razie proponuję obejrzeć fotki zamieszczone na tej stronie
http://www.vlaki.info/galerija/index.php

Muzeum mieści się w starym depie kolejowycm w pobliżu dworca głównego [do 10 minut na piechotę] jednak jest to już dzielnica Siska [s-y z ptaszkami czyli sz].
Wstep 3 euro.

Muzeum robi niewatpliwe wrażenie. składają się na nie zarówno eksponaty jak i sama lokalizacja obejmująca parowozownię wachlarzową i różnorodne inne budynki wśród których można spacerować i próbować wyobrażać sobie to miejce przed laty, co jest ułatwione obecnością taboru, kół i innych elemetów.
Zgomadzony tabor to przede wszystkim naprawdę antyczna lokomotywa austriackich kolei SudBahn serii 29.718 a potem JDŻ 124.04 z [glow=red]1861[/glow]
http://www.vlaki.info/galerija/displayi ... =25&pos=50
Tu jest zdjęcie platformy dla obsługi - tak platformy gdyż parowóz ten nie ma pełnj budki.
Mozna poszukac jeszcze innych zdjęć by ocenic jego antyczność.
Oprócz tego jest też dużo innych parowozów kolei SudBahn, MAV i JDŻ:
http://www.vlaki.info/galerija/thumbnai ... =25&page=4
Kolejny co do wieku ma metrykę 1880.

Mamy też wiele wagonów. Zarówno austro-wegierskich, które Jugosławia przejeła po I wś jak i niemieckich będących zdobyczą z II wś
 
Reakcje
0 3 0
#2
Potwierdzam koleje Słoweńskie bardzo mi się podobają, to muzeum także ale jak to ja oczywiście w Ljubljanie się zakręciłem nie miałem aparatu, pozdro dla Słoweńców.
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#3
Oprócz taboru wspomnę tez o ekspozycji w osobnym budynku różnych innych urządzeń kolejowy. Są one pogrupowane w salach i np mamy salę z sygnalizacją, nastepnie z urzadzeniami nastwaniczymi, salę poswięconą rozwojowi liń kolejowych. Wykresy i zdjęcia z budowy na scianach a pośrodku wózki i drezyny oraz różne narzędzia robotników. Na końcu mamy salę gdzie z jednej strony odtworzono wnętrze biura zawiadowcy a z drugiej wnetrze wagonu z przełomu XIX/X wieku, do tego jeszcze są przywiezione z jakiejś stacji orginalne stalowe kręcone schody prowadzone na pietrogdzie jest ekspozycja obrazów i rysunków Stane Kumara poswięconych oczywiście kolei.

Ogólnie ekspozycja jest przedstawiona pomysłowo i z dużą dbałoscią o informacje, jak i różnorodna. Jest tez tabor waskotorowy ustawiony oczywiście na osobnych torach w formie pociągu. Niestety widać też bolaczki finansowe. O ile parowozy w halli wachlarzowej przedstawiaja sie nienagannie to niestety część wagonów na torach za budynkami oczekuje na konserwację, niekiedy dość poważną.
 

Podobne wątki