• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny (moje) Wagony towarowe Reno0

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.273 61 2
To co jest na stronie KM1 to platformy typu Ulm. Natomiast wagon Pola Maxi to coś zupełnie innego. W sumie z tego co widzę to nadwozie jest podobne do starszej wersji wagonu typu Stuttgart. Ale podwozie ma cechy wagonu budowy powojennej. Łożyska toczne i podwójne zawieszenie resorów. W efekcie wyszła ładna fikcja. Żeby wagon upodobnić do jakiejś znanej konstrukcji trzeba by zmienić konstrukcję podciągu z trapezowej na trójkątny. Części biegowe można też nieznacznie zmodyfikować.
264733_e.jpg
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
To co jest na stronie KM1 to platformy typu Ulm. Natomiast wagon Pola Maxi to coś zupełnie innego. W sumie z tego co widzę to nadwozie jest podobne do starszej wersji wagonu typu Stuttgart. Ale podwozie ma cechy wagonu budowy powojennej. Łożyska toczne i podwójne zawieszenie resorów. W efekcie wyszła ładna fikcja. Żeby wagon upodobnić do jakiejś znanej konstrukcji trzeba by zmienić konstrukcję podciągu z trapezowej na trójkątny. Części biegowe można też nieznacznie zmodyfikować.
To jest wersja wagonu grupy Stuttgart, i to przedwojenna, ale widocznie z powojenną modernizacją układu biegowego. A Stuttgart, R(r) - konkretnie budowy wymiennej (Austauschbauart), na DB zaszeregowany jako R20. Jak model trzyma wymiary - nie mam pojęcia.
W skali 1:87 Brawa, na zlecenie LokoModel, wypuściła bodajże w 2018 roku model wagonu tego typu, w oznakowaniu PKP (epoka IIIb). Oczywiście w wersji bez powojennych modernizacji.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Jacku. Zmierzyłem długość tego wagonu i wynosi ona : skrzynia ładunkowa mierzona po zewnętrznej stronie 243 mm, a długość wagonu ze zderzakami wynosi 265 mm, z tolerancją -2 mm. Nie mierzyłem długości tego wagonu suwmiarką, tylko linijką. Nie wiem jakie wymiary posiadał oryginalny wagon. Dziękuję koledze Kriz8 za rzeczowe wyjaśnienie.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
W sumie po zajrzeniu do Güterwagen (cz. 5) Carstens'a stwierdzam, że podwozie jednak jest "przeszczepione" z innego wagonu. Nie są tam wspomniane jakiekolwiek modernizacje układu biegowego, czy w zakresie wymiany łożysk, czy zawieszenia resorów. Podciąg też jest zbyt nisko zawieszony, nawet jeżeli by przyjąć, że odpowiadać miał wagonom budowy spawanej (geschweiβte) - późniejszym R(rh)30 na DB.

Co do wymiarów - długość wagonu ze zderzakami to 12100 mm, a długość skrzyni ładunkowej to 10800 mm.
 

Podobne wątki