• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Moje osobówki - mafo

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
ale czy to na pewno jest wersja coupé? Wydaje mi się, że coupé miał 3 drzwi, a to jest 5-drzwiowa wersja hatchback.
Z tego co pamiętam, to w tamtych czasach nie było nazwy hatchback. Natomiast nie było Passata B2 w wersji 3 drzwiowej, była czterodrzwiowa z opadającym tyłem tak jak w wersjach coupé i czterodrzwiowa wersja kombi. Wersja czterodrzwiowa z bagażnikiem, czyli sedan miała nazwę Santana, a nie Passat.

Edit:
Dodam tylko, że na VW się nie znam i może któryś z kolegów znający tą markę powie więcej na temat Passata B2.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Z tego co pamiętam, to w tamtych czasach nie było nazwy hatchback. Natomiast nie było Passata B2 w wersji 3 drzwiowej
Co do nazwy hatchback, to nie będę się spierał, być może faktycznie wtedy tej nazwy nie używano. Co do coupé, to rzeczywiście, pomyliłem z I generacją Passata w wersji coupé, która miała 2, a nie 3 drzwi. Druga generacja Passata nie miała takiego modelu. Ale tak czy tak, nie nazwałbym Twojego modelu wersją coupé, nawet, jeżeli nie nazywała się też wersją hatchback.
była czterodrzwiowa z opadającym tyłem tak jak w wersjach coupé i czterodrzwiowa wersja kombi
Te modele miały chyba jednak po 5 drzwi: tu przed liftingiem, tu po, a tu kombi.
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Może i masz rację Andrzeju, ale niech wypowiedzą się znawcy nadwozi samochodów osobowych jak nazwać rodzaj tego nadwozia i to nie z dzisiejszych czasów, ale z lat jego produkcji, czyli 1979-1988
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.029 108 2
Z tego co pamiętam, to w tamtych czasach nie było nazwy hatchback. Natomiast nie było Passata B2 w wersji 3 drzwiowej, była czterodrzwiowa z opadającym tyłem tak jak w wersjach coupé i czterodrzwiowa wersja kombi. Wersja czterodrzwiowa z bagażnikiem, czyli sedan miała nazwę Santana, a nie Passat.

Edit:
Dodam tylko, że na VW się nie znam i może któryś z kolegów znający tą markę powie więcej na temat Passata B2.

Maćku był Passat B2 przed liftowy w wersji 3 drzwiowej :)
passat-b2-3-drzwi-rarytas-1982-111111km-sierakowice-507819107.jpg

Nazywanie samochodu 5 drzwiowego takiego jak Passat coupe jest stanowczo nie właściwe , nawet wersja 3 drzwiowa nie jest Coupe , jak znajdę stary podręcznik mechanika z grafikami nadwozi to Ci pokaże o co chodziło :)

A terz do rzeczy model PCX jest kapitalnie wykonany i gratuluje nabytku :)
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Maćku był Passat B2 przed liftowy w wersji 3 drzwiowej :)
A widzisz, tego nie wiedziałem. Pierwszy raz widzę taki model Passata B2.
Nazywanie samochodu 5 drzwiowego takiego jak Passat coupe jest stanowczo nie właściwe , nawet wersja 3 drzwiowa nie jest Coupe , jak znajdę stary podręcznik mechanika z grafikami nadwozi to Ci pokaże o co chodziło
Dzięki. (y)
A jak nazwać w takim razie to nadwozie? :niepewny:
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.029 108 2
A widzisz, tego nie wiedziałem. Pierwszy raz widzę taki model Passata B2.

Dzięki. (y)
A jak nazwać w takim razie to nadwozie? :niepewny:
Maćku książka jest w garażu albo na bunkrze muszę jej poszukać ale wydaje mi się że już w latch 70-tych używało się nazwy Hatchback , sprawdzę i dam znać co było w poradniku mechanika z lat 60-tych :)
Passata mogłeś nie widzieć gdyż w Polsce one nie były popularne , zresztą w Niemczech też nie skoro o ilę pamiętam nie było już trzy drzwiowej wersji po lifcie :)
Passat B2 jest mi dość bliski bo kombiaka 1,6d miał mój Tata wersja przedliftowa , wóz nie do zdarcia , natomiast Wujek miał B2 5 drzwiowego hatchbacka z 1,8 benzyną , jak to fajnie jechało w tamtych czasach :) Na tych autach uczyłem się mechaniki i szkoliłem techniki jazdy :)
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.029 108 2
Wiem że akurat Wikipedia nie jest w tej dziedzinie jak dla mnie przynajmniej wyrocznią , ale :
Europa


Renault 16, samochód, który spopularyzował nadwozie typu hatchback w segmencie samochodów kompaktowych[16]
W 1961 firma Renault wprowadziła na rynek samochód Renault 4, mały pojazd, w którym tylne okno znajdowało się w klapie bagażnika, której zawiasy umieszczone były na krawędzi dachu. Przez cały okres produkcji R4 określano jako małe kombi – nawet po tym, jak w latach 70. zaczął funkcjonować termin hatchback. W 1964 roku należąca do Fiata firma Autobianchi wprowadziła na rynek model Primula hatchback. Rok później, w 1965, Renault zaprezentowało model 16, kompaktowy samochód ze składaną tylną kanapą.
Także w 1965 rozpoczęto produkcję MGB-GT. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarinę, był to pierwszy produkowany seryjnie sportowy samochód z nadwoziem tego typu. W 1972 roku na rynku pojawiły się Fiat 127 i Renault 5. Także w latach 70. powstały samochody klasy średniej-wyższej z nadwoziem hatchback takie jak: Rover SD1, Renault 30 czy też Saab 900.
Na przełomie lat 70. i 80. większość producentów samochodów miejskich i kompaktowych miała już w swojej ofercie modele z nadwoziem typu hatchback; w 1978 zadebiutował Fiat Ritmo/Strada[17] i FSO Polonez, w 1979 Citroën GSA, Lancia Delta i Opel Kadett, rok później – Ford Escort i Austin Metro. W 1983 roku wprowadzono na rynek Fiata Uno, który rok później zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku[18].
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Czyli czterodrzwiowy samochód osobowy ze ściętym tyłem i klapą bagażnika otwieraną razem z tylną szybą to nie jest coupé?
To jak nazwiesz nadwozie tego Mercedesa CLA?


Mercedes-CLA-1042x585-1-736x414.jpeg

Albo takiego BMW430?

Crjk9kqTURBXy9hMDQ4MDQyOGY1MDQyN2ExNGIwYjVmNzFkOTMzYmFhZi5qcGVnkpUDAgDNB3zNBDaTBc0DFM0BvIGhMAE.jpeg
 
Ostatnio edytowane:

jacks

Nowy użytkownik
Reakcje
8 0 0
Wspaniale wykonana miniatura, dobrze, że udało mi się kupić ten model.

Bardzo dobry model, szkoda tylko, że ceny miniatur PCX87 są tak wysokie.
Modele są raczej w przystępnych cenach, nie za bardzo widzę tu wysokie ceny... 20 Euro, to jakieś 90 zł, to raczej standard, nie żyjemy w latach osiemdziesiątych, kiedy modele kosztowały średnio 4 - 7 DM (nie mylić z depeszami :D)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
To jak nazwiesz nadwozie tego Mercedesa CLA?
Albo takiego BMW430?
BMW swój 5-drzwiowy model serii 4 nazywa Gran Coupé w odróżnieniu od wersji 2-drzwiowej, która się nazywa po prostu coupé. Ostatnio pojawił się też podobny, tylko mniejszy model BMW serii 2 Gran Coupé. Jak się nazywa ten Mercedes, nie wiem. Ale nazwa BMW jest trochę naciągana, żeby odróżnić od zwykłych hatchbacków i nadać na siłę sportowego charakteru. Co nie zmienia faktu, że to bardzo fajny samochód...
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.568 386 20
Jak się nazywa ten Mercedes, nie wiem.
Firma nazywa go coupé.
Być może rzeczywiście Passata B2 należałoby nazywać hatchbackiem. Choć czytając te wszystkie dostępne w necie informacje bardziej pasuje mi nazwa liftback.


Jak podaje wikipedia, nazwa pojawiła się w latach 70 ubiegłego wieku. Jakoś jako chłopak nie zapamiętałem tej nazwy z lat 70. Kojarzy mi się dopiero z latami gdy pojawiła się Toyota Corolla w latach 90. Była to krótka wersja.
240px-Toyota-Corolla-2001-European-Facelift-Hatchback.jpg


Natomiast długa wersja nazywana była liftback.
toyota-corolla-e100-01.jpg


No ale przyjmuję wiedzę i dzięki za pomoc. Jak ktoś jeszcze ma jakieś informacje to bardzo proszę o wpisywanie w tym temacie odnośnie nadwozia Passata B2. :)
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Przypomniałeś mi Maćku ten podział na dłuższy liftback i krótszy hatchback, faktycznie, tak to kiedyś nazywano. A więc Twój Passat to raczej liftback, nie hatchback. Ale to wszystko to trochę sztuczne. Ja za to pamiętam, że gdy pojawiło się Renault 16, a potem jego naśladowcy, to używano też określenia "kombi-limuzyna", bo innej nazwy, przynajmniej u nas, nie było. Te różne "backi" to już wymysł późniejszy i "import" z angielskiego.
 

Pietras83

Znany użytkownik
Reakcje
3.069 15 3
Wspaniale wykonana miniatura, dobrze, że udało mi się kupić ten model.



Modele są raczej w przystępnych cenach, nie za bardzo widzę tu wysokie ceny... 20 Euro, to jakieś 90 zł, to raczej standard, nie żyjemy w latach osiemdziesiątych, kiedy modele kosztowały średnio 4 - 7 DM (nie mylić z depeszami :D)
Nie wiem kolego jakie modele zbierasz, ile masz ich w swojej kolekcji, ale dla mnie 100zł to już sporo. Tym bardziej, że chciałbym zamówić 4-5 modeli tej firmy, doliczając kw z Niemiec to blisko 550zł. W sumie to nic, ale nie dla każdego.
Przepraszam Maćku za zaśmiecanie, można wpis usunąć.
 

rafek3131

Znany użytkownik
Reakcje
1.343 2 0
Firma nazywa go coupé.
Być może rzeczywiście Passata B2 należałoby nazywać hatchbackiem. Choć czytając te wszystkie dostępne w necie informacje bardziej pasuje mi nazwa liftback.


Jak podaje wikipedia, nazwa pojawiła się w latach 70 ubiegłego wieku. Jakoś jako chłopak nie zapamiętałem tej nazwy z lat 70. Kojarzy mi się dopiero z latami gdy pojawiła się Toyota Corolla w latach 90. Była to krótka wersja.
Zobacz załącznik 812911

Natomiast długa wersja nazywana była liftback.
Zobacz załącznik 812912


No ale przyjmuję wiedzę i dzięki za pomoc. Jak ktoś jeszcze ma jakieś informacje to bardzo proszę o wpisywanie w tym temacie odnośnie nadwozia Passata B2. :)
Mnie uczono tak,jeśli auto ma wystający bagażnik a'la sedan lecz ma otwierany bagażnik razem z szybą to jest to liftback, znów Maćka passata bym bardziej podciągnął pod hatchbacka.
 

jacks

Nowy użytkownik
Reakcje
8 0 0
Nie wiem kolego jakie modele zbierasz, ile masz ich w swojej kolekcji, ale dla mnie 100zł to już sporo. Tym bardziej, że chciałbym zamówić 4-5 modeli tej firmy, doliczając kw z Niemiec to blisko 550zł. W sumie to nic, ale nie dla każdego.
Przepraszam Maćku za zaśmiecanie, można wpis usunąć.
Uważam, że Twój wpis raczej nie zaśmieca tematu kolegi, sam zwróciłeś uwagę na cenę, odniosłem się do tego. To jeśli miałby być kasowany, to łącznie z Twoim pierwszym, bo napisałeś nie do końca prawdę, to że są one dla Ciebie za drogie, nie wynika z tego co napisałeś.

Zbieram m.in. PCX, dlatego się wypowiadam i przeliczając 20 Euro ok 91 zł to wg. mnie cena przystępna, nawet kupując kilka modeli, można to ogarnąć, to nie jest tanie hobby, ale nie kupujemy po 10 szt tego samego modelu, tylko wybrane sztuki Nie znam cen przesyłek z Niemiec, kupuje sobie PCX na allegro ze smartem ;)
 

Podobne wątki