Ciekawa propozycja to posterunek odgałęźny i ładownia Kunowice.
Zmierzyłem odległość od semaforów wjazdowych od strony Rzepina do przejazdu kolejowego od strony Słubic - wynosi ona ok. 1000 m, czyli 11,5 m w skali 1:87. Nawet przy skrócie 30%, makieta w takim układzie ma aż 8 m.
W twoim przypadku trzeba by zrezygnować z peronów i pełnego trapezu.
Z peronów za bardzo zrezygnować się nie da, gdyż biegną one równolegle do torów bocznych i ich pominięcie skutkowałoby powstaniem karykatury tego posterunku, będącego niegdyś stacją - dotyczy to tylko przypadku, gdyby zależało Nam na odwzorowaniu tegoż, tu określić musi się już
@Zaqu .
Jeszcze jedna propozycja, zgodnie z Twoimi założeniami. Czy by weszło i jak wyglądało na 4,5 - 5 metrach, nie wiem. Trzeba by narysować w jakimś programie.
Posterunek odgałęźny z przystankiem osobowym Kobiór, to ciekawy temat na niezbyt skomplikowaną makietę. Zmierzyłem odległość pomiędzy semaforami wjazdowymi i wynosi ona niecałe 800 m, co w przeliczeniu na skalę 1:87, daje nam nieco ponad 9 m makiety. Gdyby zastosować 30% skrót, makieta zmniejszy swą długość niestety tylko do niecałych 6,5 m.
Moim zdaniem podobną bardzo prostą, a jednak ciekawą propozycją może być posterunek odgałęźny i przystanek osobowy Łożnica. Niestety i w tym przypadku, pomiędzy semaforami wjazdowymi mamy 800 m, czyli identyczny przypadek jak poprzednio: 9 m w 1:87 i 6,5 m przy skrócie 30%.
- źródło:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Łożnica
- autor: Kriz8 X'06
- opis: Łożnica - posterunek odgałęźny i przystanek osobowy - linia kolejowa nr 401 Szczecin Dąbie SDB - Świnoujście Port
Proponuję koledze aby określił się, czy oczekuje od Nas rzeczywistego posterunku, który będzie chciał odwzorować (w przypadku zaprezentowanych posterunków: również budowa sieci napowietrznej) czy też szuka inspiracji, jaki układ torowy zbudować na tych 4,5 m, który gwarantowałby koledze trochę zabawy.