Skoro mamy tak dokładne informacje, to proszę o podanie w których latach obowiązywała taka prędkość na wymienionych odcinkach linii E20 Warszawa - Poznań, a także źródła tych danych. Ja pisałem o latach 1970. i 80. Jak też napisałem, dopiero w początku lat 1990. wprowadzono na tej linii (oczywiście nie na 100% długości linii), prędkość zwiększono do 140 km/h, a później do 160 km/h. Tak więc nasze informacje nie muszą być sprzeczne ze sobą (a takie można odnieść wrażenie), ale pod warunkiem, że mówimy o różnych latach.
Witam Pana Andrzeja.
Oczywiście , W latach 1991 -93 studiowałem już na kierunku Eksploatację Pojazdów Szynowych na 4 i 5 roku na Politechnice Poznańskiej i otrzymaliśmy w ramach zajęć przepustkę z Dyr. Generajnej na przebywanie w kabinie maszynisty lokomotyw na szlakach Poznań - Warszawa i CMK. I stąd znajomość tych prędkości bo co miesiąc jeździłem do Warszawy i wtedy poznałem wielu maszynistów z Olszynki. A na potwierdzenie, że przed modernizacją szlaku na 160 km/h jeźdiło się z takimi prędkościami to służbowy rozkład jazdy jeszcze z 1995 roku (już wtedy nie jeździłem w lokomotywach) ma te same prędkości - zeszyt 760 wydanie Poznań 1995r. nakładem ZDOKP Pozńań.
I tak dla przykładu ECSE 17001 Berolina:
W-wa Grochów Park - W-wa Wsch - 40 km/h
W-wa Wsch (0,00)- Gołąbki (10,72) - 60 km/h
Gołąbki (10,72) -Płochocin (21,98)- 140 km/h,
Płochocin (21,98) - Błonie (28,68)- 100 km/h
Błonie (28,68)- Sochaczew (54,31)- 140 km/h
Sochaczew (54,31) - Łowicz Gł. - (80,65) - 120 km/h
Łowicz Gł. - Kutno Wsch. OS. (125,90)- 140 km/h
Kutno Wsch. OS. (125,90) - Kutno Wsch. OS. (125,90) - 120/kmh
Kutno Wsch. OS. (125,90) -Swarzędz (291,62) - 140 km/h
Swarzędz (291,62) - Poz. Wschód (299,00) - 100 km/h
Poz. Wschód (299,00) -Palędzie (318,28)- 80 km/h
A na odcinkach typu łuk pod Kołem , czy przejazd przez Konin, Szymanów były ograniczenia ze względu na rozjazdy angielskie. A odcinek Kawnice Konin był odcinek doświadczalny na 160 km/h. A na CMK było wtedy 160 km/h.