Zapowiedź U1 na koniec roku...
Cytat ( z tłumaczeniem): Dokładnie 100 lat temu, 21 czerwca 1925 r., London & North Eastern Railway odebrała swoją pierwszą i jedyną lokomotywę Beyer-Garratt. „U1” 2-8-0+0-8-2T nr 2395. Była i nadal jest największą i najpotężniejszą lokomotywą parową, jaką kiedykolwiek zbudowano dla brytyjskiej kolei. Mając ponad 87 stóp długości i siłę pociągową 72 000 lbf (ponad dwukrotnie większą niż Gresley „Pacific”), w pełni zasługiwała na swój przydomek — „Bestia z Worsborough”. "
"Obecnie kończymy prace nad naszym niesamowitym modelem „OO” tej wyjątkowej lokomotywy, który ma zostać wydany pod koniec tego roku. Podpisano oprzyrządowanie i malowanie, podobnie jak projekty dźwięków ESU dla lokomotyw „U1” opalanych węglem i olejem. Ukończono również 16-stronicową broszurę pamiątkową zawierającą szczegółową historię lokomotywy oraz instrukcje dotyczące obsługi i konserwacji. "
"Jak można się spodziewać, HELJAN LNER/BR 'U1' został zaprojektowany tak, aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne i ogromną moc transportową w skali 'OO', ale jest również wyposażony w drobne szczegóły dopasowane do każdego okresu/malowania i pożądane cechy, takie jak fabrycznie montowane głośniki, przednie i tylne światła LED, migotanie paleniska, łatwy dostęp do interfejsu dekodera DCC i magnetyczny dach kabiny.
Widzieliśmy ogromne zainteresowanie tym wyjątkowym modelem od czasu jego ogłoszenia, co odzwierciedlają zamówienia z wyprzedzeniem. Niektóre malowania/wersje są już w pełni zarezerwowane lub prawie wyprzedane w magazynie i spodziewamy się, że wszystkie będą niedostępne po dostawie tej jesieni.
Nie przegap jednego z najbardziej niezwykłych modeli skali 'OO', jakie kiedykolwiek powstały - skontaktuj się ze swoim ulubionym sprzedawcą HELJAN już dziś, aby zabezpieczyć swój egzemplarz!"
I tyle od firmy Helyan A?S...
Źródło: (Helyan A/S FB)