Witajcie
Wagonik wykonany na początku 2017 roku.
Jest to wagon samowyładowczy, czyli ze spadzistą podłogą i odchylnymi klapami z boku, dlatego zyskał przydomek „samosyp”.
Według Bogdana Pokropińskiego wagony tego typu zostały zbudowane przez Cukrownię Garbów (lubelskie) w roku 1958. Cukrownia Kruszwica odkupiła je od Cukrowni Pustków (dolnośląskie) w roku 1966 w ilości 20 sztuk (czytałem też o 40 wagonach). W roku 1990 pozostawało w ruchu jeszcze 19 wagonów.
- Na podstawie Świata Kolei
Jeden takowy wagon zachowała Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych w Rogowie. Na wagonie widnieje przynależność do Cukrowni Dobre, gdyż w latach 70 (może później) Kruszwica zrobiła z Dobrem machniom na kilkanaście wagonów. Samosypy za wagony dopuszczone do kursowania po torach PKP.
(Zapisane miałem takie zdjęcie. Nie moje. Jak ktoś zna źródło/autora, to niech wklei.)
Model wykonany jest z kartonu na podstawie jako takiego schematu zawartego w Świecie Kolei i zdjęć znalezionych w sieci.
Wagonik wykonany na początku 2017 roku.
Jest to wagon samowyładowczy, czyli ze spadzistą podłogą i odchylnymi klapami z boku, dlatego zyskał przydomek „samosyp”.
Według Bogdana Pokropińskiego wagony tego typu zostały zbudowane przez Cukrownię Garbów (lubelskie) w roku 1958. Cukrownia Kruszwica odkupiła je od Cukrowni Pustków (dolnośląskie) w roku 1966 w ilości 20 sztuk (czytałem też o 40 wagonach). W roku 1990 pozostawało w ruchu jeszcze 19 wagonów.
- Na podstawie Świata Kolei
Jeden takowy wagon zachowała Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych w Rogowie. Na wagonie widnieje przynależność do Cukrowni Dobre, gdyż w latach 70 (może później) Kruszwica zrobiła z Dobrem machniom na kilkanaście wagonów. Samosypy za wagony dopuszczone do kursowania po torach PKP.
(Zapisane miałem takie zdjęcie. Nie moje. Jak ktoś zna źródło/autora, to niech wklei.)
Model wykonany jest z kartonu na podstawie jako takiego schematu zawartego w Świecie Kolei i zdjęć znalezionych w sieci.
- 4
- 1
- Pokaż wszystkie