• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Model EN57 PIKO - nasze oczekiwania...

marbes

Aktywny użytkownik
Reakcje
377 1 0
Patrzyłem jak PIKO upchało napęd do Talent2 i tam napęd jest pod podłogą w ramie ale wał napędza jeden wózek, który posiada przekładnie. Nie widzę balastu więc rama może być metalowa. Elektronika w innych członach pod podłogą i pod dachem. W EN57 sprawa jest prostsza pojazd jest wysoko podłogowy więc jest więcej miejsca a człon napędowy od dołu jest zasłonięty osłonami. Myślę że PIKO zrobi dość płaski napęd, a przestrzeń pasażerską będzie cała.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 119 0
Czy model Piko będzie z ryflami, czy bez ryfli? :niepewny:
A jakie malowania oprócz klasycznego żółto niebieskiego są planowane? :niepewny:

Bo było wiele fajnych do wyboru:
1643957871443.png

1643957903596.png

1643957972899.png

1643957981893.png

1643957989653.png

1643957998129.png

1643958006749.png

1643958017962.png

1643958026816.png

1643958050943.png

1643958062522.png

1643958081638.png

1643958101829.png

1643958122404.png
 

Załączniki

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.353 37 2
Skąd ten pesymizm... Sprzeda się każde malowanie. Nawet SU46 w "niszowym", czerwony malowaniu Cargo praktycznie zniknęły z półek.
Kibel to klasyk. Jest bardzo dużo "zbieraczy" w zachodniej Europie, którzy nie skupiają się na jednym zarządzie. Dzięki nowym modelom typowo lokalnych konstrukcji tabor PKP i CSD znalazł się w zainteresowaniu takich osób. Wystarczy śledzić zagraniczne fora.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
SU sprzedają się w Niemczech, bo tam jeździły.

Polskie EZT, niezależnie od malowania, sprzedadzą się. Jeżeli dzisiaj sprzedaje się cysterna PKP PIKO projektu sprzed 60 lat, to za 60 lat nadal będą się sprzedawały EN57.

Na pytanie, jakie będą malowania, najcelniejsza odpowiedź brzmi: dużo.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Zgaduje że granatowo-czerwone PR w epoce VI.
Zastanawiam się kto z was ustalił istnienie epoki VI?
Czy w końcu rozszerzono normę NEM 825PL o epokę VI? Ja tam cały czas widzę Vb... jako ostatnią...
Epoka V - od 1989
Va - 1989 - 2001
nem825pl_d.doc (morop.org) <-- KLIK

Albo rzeczywiście historycznie nie ma charakterystycznych podstaw do zmian na kolejne pod-epoki V bądź epokę VI, albo ktoś tam zaspał...
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
Szkoda tylko, że formalnie nie wiadomo od kiedy ta VI....
Wprowadzenie 12-cyfrowych oznaczeń na pojazdach trakcyjnych. Dodanie oznaczenia kraju przed oznaczeniem zarządu kolei. Przykładowo:

94 51 2 120 724-1 (PL-KMKOL ra)
94 51 2 120 725-8 (PL-KMKOL s)
94 51 2 120 726-6 (PL-KMKOL rb)

W Polsce sierpień 2007. Akurat EZT w warszawskiej SKM poszły na pierwszy ogień ;)

Poza tym likwidacja RIV, OPW.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 119 0
Na pytanie, jakie będą malowania, najcelniejsza odpowiedź brzmi: dużo.
Choroba, jak będzie dużo malowań, to na które się decydować? Bo wszystkie fajne, a ilość kasy ograniczona. Przeca nie kupię 10 kibli, bo po torach jeszcze inne pociągi przydało by się puszczać... :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Czy model Piko będzie z ryflami, czy bez ryfli? :niepewny:
A jakie malowania oprócz klasycznego żółto niebieskiego są planowane? :niepewny:

Bo było wiele fajnych do wyboru
TUTAJ było o tym...
Choroba, jak będzie dużo malowań, to na które się decydować? Bo wszystkie fajne, a ilość kasy ograniczona. Przeca nie kupię 10 kibli, bo po torach jeszcze inne pociągi przydało by się puszczać... :)
Losuj.
Przepraszam, ale jak czytam takie pytania to zastanawiam się, czy niektórzy mają jakieś własne preferencje czy kierują się wyłącznie zdaniem innych??... Ja zwykle, gdy kupuję, to po prostu mając świadomość o ograniczonych środkach finansowych wybieram najlepsze dla mnie. Przecież nikt w mojej głowie nie siedzi i skąd ma wiedzieć, co mi się podoba, /poza mną/... Ludzie...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Brakuje jednego z najważniejszych „żółtków” wysoko peronowych EW53.
A dlaczego akurat EW53? Dlaczego miałby być jednym z najważniejszych? Było ich raptem 20, wszystkie jeździły tylko w Warszawie. Według mnie ważniejszą serią były EW55, których zbudowano dużo więcej (72 szt.), a jeździły, oprócz Warszawy, również na Górnym Śląsku. Poza tym na podstawie tej konstrukcji opracowano EN57, która praktycznie była niskoperonową wersją EW55. Główne różnice to rozplanowanie wnętrza i liczba drzwi, no i oczywiście konstrukcja drzwi i przedsionków, ze stopniami.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Brakuje jednego z najważniejszych „żółtków” wysoko peronowych EW53.
EW55 (...) Główne różnice to rozplanowanie wnętrza i liczba drzwi, no i oczywiście konstrukcja drzwi i przedsionków, ze stopniami.
...co nie znaczy, że dla PIKO to "pikuś". Jak mniemam z uwagi na koszty związane z takimi modyfikacjami formy i zapewne jakimś tam rozpoznaniem rynku, nie spodziewajmy się EW53 ani EW55 w modelu przy okazji EN57. Podobnie jak PIKO nigdy nie wydało SU42 /101D/... (40 sztuk chyba było)...

Pamiętam, że SU42 pojawiały się w Świecie Modeli Rybnik wykonywane na zlecenie /na bazie modelu PIKO/.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki